افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

حق بیمه اجباری سالانه صاحبان خانه ۱۶۸ هزار تومان تعیین شد

  • کد خبر : 406236
حق بیمه اجباری سالانه صاحبان خانه ۱۶۸ هزار تومان تعیین شد

به گزارش بازار، تبصره ۱۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور به موضوع حوادث و بحران ها اختصاص دارد که بخش مهمی از آن تامین مالی صندوق بیمه حوادث همگانی از طریق وصول حق بیمه به برق است. مشترکین . بر اساس یکی از بندهای این تبصره و در تدوین مواد 2 و 4 […]

به گزارش بازار، تبصره ۱۱ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۴ کل کشور به موضوع حوادث و بحران ها اختصاص دارد که بخش مهمی از آن تامین مالی صندوق بیمه حوادث همگانی از طریق وصول حق بیمه به برق است. مشترکین .

بر اساس یکی از بندهای این تبصره و در تدوین مواد 2 و 4 قانون تشکیل صندوق عمومی بیمه بلایای طبیعی، حداکثر حق بیمه سالانه بیمه پایه هر واحد مسکونی دارای انشعاب قانونی برق در سال 1404 می باشد. تعیین شده به مبلغ 4 میلیون و 200 هزار ریال، سهم مالکان وزارت نیرو سالانه تا سقف یک میلیون و 680 هزار ریال طبق ضوابط و مقررات با درج در قبوض برق واحدهای مسکونی و واریز می شود. به حساب صندوق مذکور در خزانه داری کل کشور.

مالکان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و سایر افرادی که امکان پرداخت ندارند از پرداخت این حق بیمه معاف هستند.

تامین 77 میلیارد ریال بیمه منازل مددجویان

در بند دیگری از این تبصره و در اجرای ماده 4 قانون ایجاد صندوق عمومی بیمه بلایای طبیعی مصوب 14 آبان ماه 1398، دولت مکلف شده است مبلغ 77 میلیارد ریال بابت پوشش پایه پرداخت کند. حق بیمه از دولت و همچنین کل حق بیمه پایه صاحبان واحدهای مسکونی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یا سازمان بهزیستی کشور یا سایر معلولان و رزمندگانی که قادر به پرداخت نیستند از اعتبار ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27 و 80 بهمن ماه و اعتبار مواد 16 و 17 قانون مدیریت بحران کشور مصوب 16 مرداد 1397 باید باشد. از ابتدای سال توسط خزانه داری کل کشور تامین و به حساب صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمانی واریز می شود.

بر اساس اعلام صنعت برق، امسال از 30 میلیون مشترک فعال، 4 میلیون نفر تحت پوشش سازمان های حمایتی هستند و امسال برای سومین سال نسبت مشترکان داخلی در کل سال 90 هزار تومان تعیین شده است. . که به شش دوره صورتحساب تقسیم می شود و در هر دوره 15000 تومان در قبوض برق لحاظ می شود و پس از دریافت به حساب صندوق عمومی بیمه بلایای طبیعی واریز می شود.

پیش بینی 55 میلیارد ریال برای بحران

در بند الف تبصره 11 بودجه احتیاطی تعیین شده است که بر اساس آن سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا سقف 50 برای پرداخت یک میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص دهد.

همچنین تا سقف 1000 میلیارد ریال برای سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام و پایش باقیمانده‌های دارو، سموم و فلزات سنگین در فرآورده‌های خام دامی، تا سقف 2000 میلیارد ریال برای واکسن و موسسات تحقیقاتی سرم سازی رازی و انستیتو پاستور ایران برای تولید و ارتقای کیفی انواع ایمن سازی (واکسن) مورد نیاز انسان، دام و طیور و مبلغ 2 میلیارد ریال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – سازمان اورژانس بیمارستانی) در قالب اعتبارات هزینه ای و تملک کالاهای سرمایه ای برای هزینه در موارد مندرج در بند «م» ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2. دستورالعمل شناسایی مفاهیم مشمول و استفاده از حقوق این بند در موارد بحرانی به تصویب شورای اقتصاد خواهد رسید.

بدین ترتیب در این بند از لایحه بودجه در مجموع 55 میلیارد ریال برای حوادث غیرمترقبه پیش بینی شده است که از بخشی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی جدا می ماند.

امکان استفاده از کمک های بین المللی.

در بند د تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه که به تامین مالی داخلی و خارجی اختصاص دارد، دولت می تواند تا سقف 2 میلیارد یورو یارانه بین المللی از نهادها و سازمان های بین المللی برای جبران خسارت و جلوگیری از حوادث دریافت کند. مانند زلزله، یخبندان، مبارزه با گرد و غبار، بیابان زایی، حفاظت از تالاب ها و مبارزه با آفات و بیماری های جانوری و گیاهی.

همچنین این منابع ممکن است در تامین ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، تجهیزات لازم برای بالگردهای امداد و نجات ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا)، اجرای پروژه های عمرانی و زیربنایی کشور و پروژه های صندوق ملی محیط زیست، ساماندهی و مرمت آثار تاریخی و موزه ها و توسعه گردشگری و صنایع دستی و مسائل مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی و تامین تجهیزات و مواد مصرفی به بانک ژنتیک ایران و پس از ارزیابی آنها. و به خزانه داری کل کشور واریز و هزینه های مربوطه را خرج می کند.

دستگاه های اجرایی دریافت کننده موظفند هر شش ماه یکبار گزارش تفصیلی عملکرد این بخش از جمله نحوه هزینه کمک های دریافتی را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

مسعود بیزیکیان رئیس جمهور امروز با حضور در صحن علنی مجلس درباره قسمت اول لایحه بودجه 1404 که مشتمل بر چهار بند شامل «احکام»، «محدودیت منابع بودجه عمومی دولت»، «عملیاتی» است به ایراد سخنرانی پرداخت. ، «ترازنامه سرمایه و مالی» و «فرض برآورد منابع و مصارف» تقدیم مجلس شد.

طبق اعلام رئیس شورای اسلامی، لایحه کل بودجه 1404 در جلسه علنی 17 آبان ماه جاری بررسی و به رأی گذاشته می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.