افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

سرقت لندکروز گران قیمت مربی کشتی کج + ماجراجویی

  • کد خبر : 406227
سرقت لندکروز گران قیمت مربی کشتی کج + ماجراجویی

به گزارش ساعت 9 صبح؛ رسیدگی به این پرونده در فروردین 1401 با شکایت مردی به پلیس مبنی بر سرقت لندکروزش آغاز شد. وی به ماموران گفت: ساعت ۲۰ در حال رانندگی بودم که یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از پشت با خودروی من برخورد کرد. بلافاصله در کنار جاده توقف کردم و پیاده شدم […]

به گزارش ساعت 9 صبح؛ رسیدگی به این پرونده در فروردین 1401 با شکایت مردی به پلیس مبنی بر سرقت لندکروزش آغاز شد. وی به ماموران گفت: ساعت ۲۰ در حال رانندگی بودم که یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ از پشت با خودروی من برخورد کرد.

بلافاصله در کنار جاده توقف کردم و پیاده شدم تا ببینم ماشینم چقدر خسارت دیده است که ناگهان دو سرنشین خودروی 405 از ماشین پیاده شدند و با تهدید اسلحه از من خواستند بدون اینکه از ماشینم دور شوم. مقاومت به محض رفتن من، راننده خودرو 405 رفت و دو همدستش سوار خودروی من شدند و متواری شدند.

با اظهارات شاکی در حالی که ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی سارقان آغاز کردند، شکایت مشابه دیگری به پلیس آگاهی گزارش شد.

شاکی دوم گفت: یک دستگاه خودروی پژو 405 از پشت به خودروی پرادو من برخورد کرد. وقتی پیاده شدم یکی از سرنشینان خودروی 405 اسلحه ای را به کمرم انداخت و به من گفت از ماشینش دور شوم. من هم از ترس جانم عقب نشینی کردم و ماشینم را دزدیدند.

بعداً مأموران مطلع شدند که سرقت مسلحانه مشابهی در جاده امام علی (ع) رخ داده است. ماموران با حضور در محل متوجه شدند سارقان با شلیک دو گلوله به پاهای صاحب یک لندکروز که مربی سابق تیم کشتی فرنگی جوانان ایران بود، وی را مجروح و خودروی وی را سرقت کردند.

به این ترتیب 3 شاکی دیگر شکایت خود را مطرح کردند و ماموران با اطلاعاتی که مالباختگان در اختیار پلیس قرار دادند و بررسی دوربین های مدار بسته و جی پی اس نصب شده در آخرین سرقتی، مطمئن شدند تمامی سرقت ها توسط همین باند انجام شده است. در داخل خودرو مخفیگاه سارقان را شناسایی کردند اما با رسیدن ماموران به محل، یکی از متهمان که متوجه حضور ماموران شده بود بلافاصله از محل متواری شد.

ماموران در بررسی های بعدی متوجه شدند که سرکرده باند که مکانیک حرفه ای خودرو بود، بلافاصله پس از سرقت ها با تغییر اجزای اصلی و شماره بدنه موتور خودروها، آنها را برای فروش به رهنی به نام هاشم تحویل می دهد. .

با اعترافات متهم، ماموران موفق به کشف 6 خودروی مسروقه شدند.

در پایان تحقیقات، کیفرخواست 3 سارق به سرقت شبانه، حمل و نگهداری اسلحه گرم، صدمه بدنی و جعل اسناد و هاشم به اتهام فروش اموال مسروقه به عنوان رشوه و پرونده صادر شد. او به اتاق 13 دادگاه کیفری فرستاده شد. به استان تهران ارسال شد.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای این جلسه شاکیان خواستار اشد مجازات برای متهم شدند.

پس از آن سرکرده باند به عنوان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفت و گفت: 6 خودرو را با روش تصادف ساختگی سرقت کردیم و در هیچ یک از سرقت ها قصد آسیب رساندن به صاحبان خودروها را نداشتیم، 4 نفر از آنها این کار را انجام دادند. ما مقاومت نکردیم، اما دو نفر مقاومت کردند و مجبور شدیم برای سرقت ماشین به آنها شلیک کنیم.

از 4 لندکروز و 2 پرادو که سرقت کردیم، چند میلیارد تومان و یک قطعه زمین در بومهن گرفتیم، خودروها نیز توسط پلیس پیدا شد. الان هم پشیمانم و می دانم اشتباه کردم به همین دلیل از شاکیان می خواهم مرا ببخشند.

وی افزود: نمی‌دانستم یکی از بازنده‌ها مربی کشتی است و او را نمی‌شناختم، اما با دیدن فیلم مصاحبه آنلاین او متوجه شدیم که او مشاور یکی از فدراسیون‌ها است. “

در ادامه متهم ردیف دوم به قضات گفت: در هر 6 سرقت حضور داشتم و اتهام سرقت را قبول دارم اما هرگز گلوله ای شلیک نکردم و در جریان سرقت ها فقط در کنار دوستانم بودم. پول زیادی نگرفتم و از کارم پشیمانم.

متهم ردیف سوم نیز اظهار داشت: به عنوان راننده پژو 405 در صحنه بودم و فقط به خودروهایی که قصد سرقت آنها را داشتیم زدم و با سرقت خودروی دوستانم محل را ترک کردم. من حتی دستی در تعویض پلاک های سرقتی که روی خودروی پژو 405 گذاشته بودند، نداشتم.

هاشم در دفاع از خود گفت: من هیچ نقشی در سرقت ها نداشتم، فقط سند یک خودرو را جعل کردم و بقیه خودروها را به دوستانم فروختم. در مجموع برای چهار لندکروز 6.3 میلیارد تومان گرفتم و یک پرادو هم زیر پایم بود که تحویل دادم.

در پایان اظهارات متهم، قضات برای صدور رأی وارد دادگاه شدند و با استناد به ادله پرونده، متهم را به پانزده سال حبس، جزای نقدی، پرداخت دیه به مصدوم و شلاق محکوم کردند.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.