افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

پزشکان: ایران علاقمند و مایل به توسعه روابط با هند است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406211
پزشکان: ایران علاقمند و مایل به توسعه روابط با هند است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان بعدازظهر سه شنبه در اولین بخش از برنامه های سفر خود به روسیه در دیدار با “نارندرا حالتنخست وزیر هند هدف خود را ایجاد هماهنگی در داخل کشورش و تقویت و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه عنوان کرد. هانیه وی به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان بعدازظهر سه شنبه در اولین بخش از برنامه های سفر خود به روسیه در دیدار با “نارندرا حالتنخست وزیر هند هدف خود را ایجاد هماهنگی در داخل کشورش و تقویت و گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه عنوان کرد. هانیه وی به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد تا در تحقق این اهداف اختلال ایجاد کند.

رئیس جمهور پیام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران را گسترش صلح و دوستی و پیام و اقدامات رژیم صهیونیستی را جنایت، کشتار و جنگ افروزی توصیف کرد و افزود: معتقدیم جنگ مانع توسعه کشورها می شود و لذا قاطعانه است. به دنبال پرهیز از گسترش تنش و درگیری هایی در منطقه بوده و هست، اما رژیم صهیونیستی نشان داده است که فقط به دنبال جنگ و درگیری است. امیدوارم کشورهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، با تغییر روش و دست کشیدن از حمایت از رژیم صهیونیستی، به توقف جنایات و کشتار این رژیم کمک کنند.

این پزشکان در ادامه جمهوری اسلامی ایران را علاقمند و آماده توسعه روابط با هند دانستند و اظهار داشتند: عضویت ایران و هند در ترمز زمینه مناسبی برای تحکیم بیشتر روابط و همکاری های دو کشور به منظور تامین منافع متقابل است. در این راستا امیدواریم اجرای توافقات فیمابین به ویژه در زمینه توسعه بندر چابهار تسریع شود.

رئیس جمهور گفت: تقویت روابط و همکاری های اقتصادی کشورهای منطقه باعث ارتقای سطح رفاه و امنیت کشورهای ما می شود. از این جهت ایده ایجاد شبکه ارتباطی بین کشورهای منطقه را مطرح کردم. ترمز همچنین مدل و بستر خوبی برای اجرای این ایده است.

این دکتر با اشاره به نگرانی نخست وزیر هند از مشکلات افغانستان خاطرنشان کرد: باید با انگیزه و اراده برای ساختن آینده منطقه با افغانستان تعامل و گفتگو کرد. ما باید با حل مشکلات مردم افغانستان به صلح، آرامش و رفاه کمک کنیم. جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که به تثبیت صلح و آرامش در افغانستان کمک کند، حمایت می کند.

نخست وزیر هند نیز در این دیدار با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سفر خود را خاطره انگیز توصیف کرد و از دکتر ایران خواست که انتظارات و خواسته های ایشان تحت مدیریت ایشان است. هند.

«نارندرا حالتوی با بیان اینکه کشتار بیگناهان در غزه و لبنان از نظر هند قابل قبول نیست و با هدف برقراری صلح و آرامش در منطقه در حال رایزنی هستیم، افزود: من نیز با نظر جناب عالی موافقم که نباید وجود داشته باشد. استانداردهای دوگانه در زمینه حقوق بشر

نخست وزیر هند در ادامه روابط دو کشور را مبتنی بر روابط دیرینه دو تمدن بزرگ و دارای اشتراکات فرهنگی فراوانی دانست و تصریح کرد: از دیدگاه هند توسعه بندر چابهار بیشترین است. ستون مهم همکاری فیمابین است و معتقدیم توسعه این بندر نقش مهمی در تنظیم روابط دو کشور دارد. ایران و هند نیز با دیگر کشورهای منطقه روابط دارند.

حالت وی با تاکید بر علاقه کشورش به گسترش روابط اقتصادی و همکاری‌های تجاری با ایران، تصریح کرد: با نظر جناب عالی مبنی بر گسترش روابط و همکاری‌های کشورهای منطقه کاملا موافقم و معتقدیم تعمیق و تقویت روابط بین کشورها به‌ویژه در زمینه اقتصادی، منافع کل منطقه را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406211

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.