افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

معاونت هنری مشخص شد/ منتظر نتیجه تحقیقات هستیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 406159
معاونت هنری مشخص شد/ منتظر نتیجه تحقیقات هستیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر 10 آبان ماه در بازدید از چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره معرفی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران. سینما فجر. ، گفت: اکنون باید به آقای فریدزاده زمان دهیم تا آرام شود و قطعا تغییراتی […]

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر 10 آبان ماه در بازدید از چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره معرفی دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران. سینما فجر. ، گفت: اکنون باید به آقای فریدزاده زمان دهیم تا آرام شود و قطعا تغییراتی ایجاد می شود، کاری که باید انجام شود انجام شده است.

وی در خصوص سوال دیگر خبرنگار مهر درباره زمان معرفی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که در شهریور به وزارت ارشاد رسیدم، البته 2 هفته اول بودیم. مطالعه کردن وضعیت فعلی در نتیجه با گروه مدیران و معاونان دوره قبل صحبت کردیم و تقریباً با 40-50 نفر ملاقات حضوری داشتم تا از وضعیت دوره جدید و نیروها و مدیران بیشتر مطلع شوم. دوره قبل تقریباً از اواسط سپتامبر تغییرات و قرار ملاقات ها را شروع کردم. به نظر من در مرحله اول با توجه به تجربه دوره قبل باید ابتدا دستیاران و مدیران پرسنلی خود را معرفی می کردیم تا وقتی دستیاران تخصصی سر کار می آیند، مدیران پرسنلی خود را ساماندهی کرده و کار خود را شروع کرده اند. یعنی دستیاران تخصصی در شرایط اعزام می توانند کار خود را آغاز کنند. در نتیجه در اواسط شهریور 5-6 معاونت ستادی از جمله معاونت توسعه منابع، معاونت حقوقی مجلس، روابط عمومی، حراست و … را منصوب کردیم.

وی ادامه داد: در مهر شروع به انتصاب دستیاران و مدیران تخصصی خود کردیم. البته قبلا بحث و تحقیقی انجام شده بود. من قبلاً اعلام کرده بودم که قرارها را در پایان مهرماه تکمیل می کنیم و فکر می کردیم مسیر به این شکل باشد. در این دوره قانون مشاغل حساس به تصویب رسید و لازم الاجراست، بنابراین تعداد مراجع رسیدگی از 2 به 3 مورد افزایش یافت. تراکم رایزنی در سایر وزارتخانه ها نیز بالا بود و شرایط کشور نیز در وضعیت خاصی قرار دارد. .

صالحی با اشاره به اینکه منتظر تحقیق و تفحص برای ارائه نماینده هنری هستند، گفت: با وجود همه این مسائل، قبلاً نماینده فرهنگی، نماینده مطبوعات، رئیس سازمان سینمایی، مدیرکل ایرنا و… تعیین شده اند. مجموعه های دیگری از جمله Art Secretary را نیز معرفی کرده ایم و اکنون منتظر استعلام هستیم. در ابتدا فکر می‌کردیم این روند کوتاه‌تر است، اما بابت تاخیر در حضور مردم این عذرخواهی را مدیون شما هستم و امیدوارم به زودی گروه دوستان دولت چهاردهم تکمیل شود.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی درباره حضور فیلم های زیرزمینی ایرانی در جشنواره های خارجی و اعتباری که در این سال ها به دست آورده اند، توضیح داد: باید تلاش کنیم که این اتفاق نیفتد و این نگرانی درست است و باید تلاش کنیم. سینمای ایران را به هویتی واحد تبدیل کنیم. نباید در عرصه بین الملل با پرچم های مختلف به ما عرضه شود تا مخاطب ما را از دست بدهد. سینمای ایران باید شناسنامه داشته باشد، همانطور که در این چهل سال و قبل از آن داشته است. وقتی سینمای ایران را به قسمت های مختلف تقسیم می کنیم، در واقع کل این هویت را با چاقو می بریم. باید تلاش کنیم سینمای ایران را زیر یک پرچم و هویت واحد در فضای بین المللی متحد کنیم.

رائد فریدزاده مدیرعامل سازمان سینمایی که امروز به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشت، به سوال خبرنگاران مبنی بر تغییر وضعیت دبیری جشنواره فیلم فجر پاسخی نداد. تعیین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.