افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

افزایش موج خشونت سیاسی در آستانه انتخابات جنجالی آمریکا

  • کد خبر : 406114
افزایش موج خشونت سیاسی در آستانه انتخابات جنجالی آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمدر حالی که حدود دو هفته تا انتخابات جنجالی و سرنوشت ساز ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، این کشور شاهد موارد جدیدی از خشونت سیاسی بین هواداران هر یک از نامزدها و سردرگمی و هرج و مرج است. در پنسیلوانیا که یکی از ایالت های سوئینگ است، مردی […]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمدر حالی که حدود دو هفته تا انتخابات جنجالی و سرنوشت ساز ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، این کشور شاهد موارد جدیدی از خشونت سیاسی بین هواداران هر یک از نامزدها و سردرگمی و هرج و مرج است.

در پنسیلوانیا که یکی از ایالت های سوئینگ است، مردی به گروهی از طرفداران کامالا هریس حمله کرد و به سر یک مرد 74 ساله ضربه زد.

در شمال میشیگان، مردی با استفاده از یک خودروی چهار چرخ، پیرمرد 81 ساله‌ای را که بنر حمایت از ترامپ را در حیاط خانه‌اش نصب کرده بود، زیر گرفت و او را مجروح کرد تا نفرت خود از دونالد ترامپ را نشان دهد.

چند روز پیش هم پلیس در شهرستان ریورساید، کالیفرنیا، اعلام کرد که مردی را با سلاح گرم در یک ایست بازرسی امنیتی در نزدیکی گردهمایی کواچلا دونالد ترامپ دستگیر کرده است..

اینها تنها بخشی از حداقل 300 مورد خشونت سیاسی است که از زمان یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 رخ داده است که حداقل 51 مورد از آن در سال جاری رخ داده است. تنها دو هفته تا انتخابات 5 نوامبر باقی مانده است، این حوادث برخی از بزرگترین و خشن ترین حوادث خشونت سیاسی از دهه 1970 است.

برخی از این خشونت ها، از جمله دو سوءقصد به دونالد ترامپ در دو ماه، بازتاب گسترده ای داشت. حوادث دیگر، از جمله سه تیراندازی در هفته های اخیر در جریان مبارزات انتخاباتی دموکرات ها در آریزونا، از جمله موارد برجسته بود.

بیشتر خشونت‌های سیاسی امسال منجر به مرگ نشده است، به جز دو مورد: قتل یکی از حامیان ترامپ در تجمعی در باتلر، پنسیلوانیا، در حین تلاش برای کشتن نامزد جمهوری‌خواه، و قتل ضارب.

بر این اساس میزان وقوع خشونت های سیاسی که از سال 2016 افزایش چشمگیری داشته است، از آن زمان تاکنون ثابت مانده است، به طوری که در سال 2021، 93 مورد خشونت سیاسی، در سال 2022، 79 مورد خشونت و در در سال 2023 شاهد 76 مورد خشونت سیاسی بودیم.

کارشناسان سیاسی هشدار داده اند که فضای متشنج در انتخابات 2024 وضعیت بسیار ناپایداری را ایجاد کرده است. ترامپ به ویژه مخالفان سیاسی خود را تهدید کرده است که در صورت بازگشت به کاخ سفید، آنها را محاکمه خواهد کرد و از ارتش برای مبارزه با چپ‌های افراطی استفاده خواهد کرد.

در همین حال، ستاد انتخاباتی ترامپ در پاسخ به سوالی درباره افزایش خشونت‌های سیاسی و حملات اخیر به هودران هریس و ترامپ با صدور بیانیه‌ای به نامزد دموکرات‌ها درباره مسائل مهاجرت و اصلاحات قضایی حمله کرد.

بزرگترین مورد خشونت سیاسی اولین سوء قصد علیه دونالد ترامپ در 13 ژوئیه در یک گردهمایی مبارزاتی در باتلر، پنسیلوانیا بود. مهاجم، توماس کروک، در این حادثه جان باخت و تحقیقات فدرال هنوز قطعی نیست. در پی این حادثه، به مجریان قانون درباره خشونت تلافی جویانه حامیان ترامپ هشدار داده شد.

در 15 سپتامبر، دومین تلاش نافرجام برای ترور دونالد ترامپ، صفحه دیگری از خشونت سیاسی را در انتخابات امسال رقم زد. در این حادثه رایان راث ساعت ها در نزدیکی باشگاه گلف بین المللی ترامپ در پالم بیچ فلوریدا نشسته بود و منتظر دونالد ترامپ بود و قصد ترور او را داشت که دقایقی قبل از اجرای نقشه خود شناسایی و دستگیر شد. .

در حال حاضر هیچ آمار دولتی یا داده ای از خشونت سیاسی وجود ندارد، اگرچه برخی از دانشگاه ها و گروه های تحقیقاتی خصوصی این مسیر را به طرق مختلف و به ویژه با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی ایجاد شده در سایت های خبری دنبال کرده اند. اکثر آنها آمار کامل 2020 را ارائه نکردند.

البته برخی از این موارد خشونت فقط خشونت درون حزبی نیست و خشونت ها و درگیری های گروه های مختلف پیرامون جنگ اسرائیل و حماس در غزه از دیگر موارد خشونت سیاسی است. در جریان این خشونت ها که از 7 اکتبر سال گذشته و آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شدت گرفته است، حامیان فلسطین و اسرائیل در چندین شهر آمریکایی با یکدیگر درگیر شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر برگزار می شود و دو نامزد در حال حاضر رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند..

در حالی که تنها دو هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، آخرین نظرسنجی واشنگتن پست نشان می دهد که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه و کامالا هریس، نامزد دموکرات، در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر در هفت ایالت نوسان دارند.

در حالی که نتایج نظرسنجی های ملی سیگنال های مهمی در مورد نظرات رای دهندگان ارائه می دهد، نتایج کالج الکترال در هر ایالت برنده را تعیین می کند، و نتایج انتخابات در ایالت های نوسان نیز بسیار تعیین کننده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.