افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

آذربایجان شرقی بزرگترین صادرکننده خرما در کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406106
آذربایجان شرقی بزرگترین صادرکننده خرما در کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه برتر آذربایجان شرقی در بسته بندی، فرآوری و صادرات خرما، اظهار داشت: آذربایجان شرقی اگرچه یک درخت خرما ندارد، اما به عنوان یک درخت خرما شناخته می شود. بزرگترین صادرکننده خرما در کشور این استان با 15 سال سابقه در فرآوری […]

به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه برتر آذربایجان شرقی در بسته بندی، فرآوری و صادرات خرما، اظهار داشت: آذربایجان شرقی اگرچه یک درخت خرما ندارد، اما به عنوان یک درخت خرما شناخته می شود. بزرگترین صادرکننده خرما در کشور این استان با 15 سال سابقه در فرآوری و بسته بندی خرما، سالانه بیش از 55 هزار تن خرما به کشورهای مختلف صادر می کند.

وی با اشاره به توانمندی های صنعتی استان در این زمینه افزود: آذربایجان شرقی که دارای 30 کارخانه فرآوری و بسته بندی خرما است با واردات خرما از پنج استان حاصلخیز کشور شامل فارس، بوشهر، کرمان و بزرگترین صادرکننده خرما توانسته است به بزرگترین صادرکننده خرما تبدیل شود. بندر. عباس و سیستان و بلوچستان این محصول کشور می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: کارخانجات فرآوری خرما در شهرهای صنعتی مرند، علی نسب، شبستر، آذرشهر، برای اوبستان آباد و تبریز فعالیت می کنند و محصولات خرما به صورت شیره و بسته بندی به بازارهای بین المللی صادر می شود. روسیه به عنوان بازار هدف اصلی در کنار ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اروپا به ویژه آلمان از جمله مقاصد صادراتی خرما از این استان هستند.

افشانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهای فرآوری و بسته بندی استان بیش از 65 هزار تن خرمای خام را جذب کرده و برای بیش از 800 نفر اشتغال ایجاد کرده است. علاوه بر خرمای ممتاز، خرمای صنعتی درجه سه نیز به صورت شیره و تفاله خرما فرآوری شده و به کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه و روسیه صادر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.