افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

فیدان: عضویت در اتحادیه اروپا هدف راهبردی ترکیه است/ حملات اسرائیل باید متوقف شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 406036
فیدان: عضویت در اتحادیه اروپا هدف راهبردی ترکیه است/ حملات اسرائیل باید متوقف شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با بایبا براز، همتای لتونی خود در آنکارا، روابط دو کشور را در زمینه مبارزه با آنچه آنکارا می داند، مورد بحث و بررسی قرار داد. گروه تروریستی جنین»، تشریح و اعلام می‌کند: می‌خواهم انتظار خود […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با بایبا براز، همتای لتونی خود در آنکارا، روابط دو کشور را در زمینه مبارزه با آنچه آنکارا می داند، مورد بحث و بررسی قرار داد. گروه تروریستی جنین»، تشریح و اعلام می‌کند: می‌خواهم انتظار خود (لتونی) را برای همکاری نزدیک‌تر و اقدامات ملموس از اینجا بیان کنم.

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین، گفت: آنکارا از همه تلاش ها برای دستیابی به صلح حمایت می کند.

هاکان فیدان تصریح کرد: ترکیه خواستار اجرای قوانین بین المللی در شمال و جنوب جهان است و در این راستا، آنکارا در تلاش است تا هر چه سریعتر به نسل کشی فلسطینیان توسط اشغالگران صهیونیست در غزه پایان دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: ما خواستار توقف حملات اسرائیل به لبنان هستیم. اسرائیل نمی تواند با کشتن غیرنظامیان به صلح و امنیت دست یابد. اگر می‌خواهیم صلح و امنیت را در اسرائیل و در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) برقرار کنیم، به عنوان یک جامعه بین‌المللی باید از فلسطینی‌ها حمایت کنیم تا کشورشان را در سرزمین‌های خودشان ایجاد کنند.

فیدان سپس از حمایت صمیمانه لتونی از پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت که عضویت در اتحادیه اروپا یک هدف استراتژیک برای ترکیه است. ما برای توسعه روابط خود با اتحادیه اروپا به شیوه ای سازنده و نتیجه گرا به اراده سیاسی نیاز داریم. ما امیدواریم که اتحادیه اروپا همان موضع و عزم روشن را اتخاذ کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.