افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

واکنش شدید کره شمالی به اعزام نیرو به جبهه اوکراین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 405981
واکنش شدید کره شمالی به اعزام نیرو به جبهه اوکراین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل با رد ادعای کره جنوبی مبنی بر اعزام نیروهای پیونگ یانگ به مسکو برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین، این ادعاها را شایعات بی اساس توصیف کرد. آژانس اطلاعاتی کره شمالی روز جمعه مدعی شد که پیونگ یانگ […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل با رد ادعای کره جنوبی مبنی بر اعزام نیروهای پیونگ یانگ به مسکو برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین، این ادعاها را شایعات بی اساس توصیف کرد.

آژانس اطلاعاتی کره شمالی روز جمعه مدعی شد که پیونگ یانگ “تعداد زیادی نیرو برای کمک به روسیه اعزام کرده” و همچنین اعلام کرد که 1500 نیروی ویژه کره شمالی در حال حاضر در پایگاه نظامی روسیه در شرق دور هستند و برای جنگ علیه اوکراین آماده می شوند. .

نماینده کره شمالی در یکی از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در خصوص همکاری های به اصطلاح نظامی با روسیه، نماینده من (کره شمالی) معتقد نیست که لازم باشد در مورد این گونه شایعات و کلیشه های بی اساس اظهار نظر کرد.

وی تاکید کرد: ادعای سئول با هدف تخریب وجهه کره شمالی و تضعیف روابط مشروع و دوستانه دو کشور مستقل مطرح شد.

روسیه اعزام نیروهای کره شمالی به مسکو را تایید نکرده و در عین حال از همکاری نظامی دو کشور دفاع کرده است.

به دنبال ادعای کره جنوبی، سئول سفیر مسکو را احضار کرد و نماینده دیپلماتیک روسیه تاکید کرد که همکاری روسیه و کره شمالی بر خلاف منافع امنیت ملی کره جنوبی نیست.

نه ناتو و نه ایالات متحده اعزام نیرو از سوی کره شمالی به روسیه را تایید نکرده اند، اما گفته اند که اگر این ادعا درست باشد، منجر به تشدید خطرناک جنگ طولانی مدت در اوکراین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.