افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

صادرات سالانه 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی ایران

  • کد خبر : 405976
صادرات سالانه 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی ایران

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، سعید توکلی امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به وضعیت فعلی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران در سال 2018 در حال توسعه است. این شرکت دارای […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، سعید توکلی امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به وضعیت فعلی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران در سال 2018 در حال توسعه است. این شرکت دارای 21 پالایشگاه با ظرفیت یک میلیارد و 75 میلیون مترمکعب، 40680 کیلومتر خط انتقال گاز طبیعی، 3 میلیون و 400 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره سازی در سال، قابلیت بازیافت 30 میلیون مترمکعب گاز ذخیره شده در روز، 92 ایستگاه های تقویت فشار و 338 توربوشارژر، 453000 کیلومتر شبکه گاز شهری. و روستایی است اما متاسفانه واردات صفر و صادرات حدود 20 میلیارد متر مکعب در سال است.

وی تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از فناوری های نوین در صنایع را مورد توجه قرار داد و افزود: راهبردها و سیاست های کلان شرکت ملی گاز ایران برای تحقق اهداف دولت چهاردهم طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ارتقای دیپلماسی انرژی، نظام حاکمیتی، نظام توسعه فناوری بومی و نظام سازمانی مدیریت را از جمله راهبردها و سیاست های کلان این شرکت برشمرد.

توکلی با اشاره به مدل حاکمیت محلی شرکت ملی گاز ایران گفت: این مدل بومی سازی شده تجربه تنظیم سیستم گازی FAS با گازپروم روسیه، EMRA تنظیم سیستم گاز با بوتاش ترکیه و EC تنظیم سیستم گاز با پتروناس است. . در مالزی که نتایج آن شامل ارائه مشوق‌هایی به شرکت‌های توزیع برای توسعه نوآوری در کاهش مصرف، کاهش وابستگی به مصرف گاز طبیعی با جایگزینی آن با انرژی‌های تجدیدپذیر و GNS و هیدروژن و انتشار و نفوذ فناوری‌های نسل چهارم است.

وی بهینه سازی زنجیره شرکت ملی گاز ایران و مصرف کننده نهایی را ضروری دانست و افزود: زنجیره شرکت ملی گاز ایران شامل پالایش، انتقال و توزیع و مصرف کننده نهایی شامل بخش خانگی، برق، فولاد، سیمان است. . و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: گاز طبیعی 25 درصد از سبد جهانی گاز را تشکیل می دهد و در حالی که در ایران این میزان تقریباً 70 درصد است، انتظار عدم تعادل در بخش گاز را نداریم که نادرست است.

توکلی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای حوزه دانش بنیان در شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: با توسعه فناوری و نوآوری و حمایت از شرکت های دانش بنیان و ارتباط بیشتر این شرکت ها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی با صنعت، ما را در دستور کار قرار دادیم. می تواند در شرایط تحریم به فناوری های جدید جهانی دست یابد. همچنین مدل دانش بنیان شرکت ملی گاز بر سه اصل شبکه سازی، راهنمایی و میانجیگری استوار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.