افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

مبارزه با مجرمان در کرمانشاه وارد مرحله جدیدی شد/ دستگیری الکترونیکی با سارقان حرفه ای

  • کد خبر : 405954
مبارزه با مجرمان در کرمانشاه وارد مرحله جدیدی شد/ دستگیری الکترونیکی با سارقان حرفه ای

به گزارش رکنا از کرمانشاه، مشکلات اجتماعی همواره از جمله معضلاتی بوده که جوامع مختلف را تهدید کرده و ترس، دلهره، احساس ناامنی و وحشت را به شهروندان منتقل کرده است. مسائلی مانند سرقت، نزاع انفرادی و گروهی، قتل، اعتیاد، مواد مخدر، حضور دست فروشان و معتادان در سطح شهر و حتی تصادفات رانندگی از […]

به گزارش رکنا از کرمانشاه، مشکلات اجتماعی همواره از جمله معضلاتی بوده که جوامع مختلف را تهدید کرده و ترس، دلهره، احساس ناامنی و وحشت را به شهروندان منتقل کرده است.

مسائلی مانند سرقت، نزاع انفرادی و گروهی، قتل، اعتیاد، مواد مخدر، حضور دست فروشان و معتادان در سطح شهر و حتی تصادفات رانندگی از جمله ناهنجاری های اجتماعی است که به آن توجه نشده و یا تلاشی برای حل و فصل آن ها صورت نمی گیرد. کاهش دهد. همه آنها ناامنی را در جامعه افزایش می دهند.

از جمله آسیب های اجتماعی ذکر شده که هر کدام می تواند مشکلات خاص خود را به همراه داشته باشد، پدیده سرقت از جمله آسیب های اجتماعی است که به نظر می رسد بیش از سایر آسیب ها روح و روان افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

تصور کنید خانه ای مسکونی در یکی از محله های شهر مورد حمله و خرابکاری قرار می گیرد بدون شک این موضوع تا مدت ها در ذهن همه ساکنان آن محله باقی خواهد ماند و آن ها شهامت خروج را نخواهند داشت. خانه هایشان مدت هاست خالی است یا اگر مجبور به این کار شوند با ترس و با ذهنی آشفته این کار را انجام می دهند.

رسیدگی به پدیده سرقت و سارقان یکی از مطالبات همیشگی شهروندان به ویژه در کلانشهرها و شهرهای بزرگ بوده است و بدون شک انتظار مردم از مسئولان به ویژه پلیس و دستگاه قضایی است که هر چه سریعتر سارقان را دستگیر کنند. . برای این دسته از مجرمان امکان پذیر است و دستور بازدارندگی صادر می کند.

بسیاری از شهروندان کرمانشاهی بارها در دیدارهای مردمی با روسای پلیس و مقامات قضایی استان از این موضوع شکایت کرده و خواستار برخورد قاطعانه با سارقان و مجرمان نسبت به هر ساعت از شبانه روز شده اند نتیجه سالها تلاش و مشکلات گروگان گرفتن آنها بود.

مطالبات مردمی و مطالبات آنها باعث شد پلیس کرمانشاه که همیشه خود را مطالبه گر مطالبات مردم می نامیدند، این بار در عمل وارد موضوع شده و طرح های متعددی را اجرا کند تا هم سرقت ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و هم سرعت دستگیری ها را افزایش دهد. جنایتکاران

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شعار «پلیس هوشمند، شهروند قانونمند» را به مناسبت هفته فرجه برگزید. پلیس کرمانشاه از سال گذشته عملاً پا به این وادی گذاشته و موفق شده در 8 مورد از 17 دستگاه الکترونیکی را شناسایی کند که کلانتری کرمانشاه به منظور هوشمندسازی آنها را نوسازی و اصلاح می کند.

به گفته فرمانده انتظامی استان، ساخت و ساز هوشمند در افزایش کشف جرم، دستگیری مجرمان و حتی پیشگیری از وقوع جرایم تاثیر بسزایی خواهد داشت و به ارتقای امنیت استان کمک شایانی خواهد کرد.

اما یکی از اقداماتی که شهروندان کرمانشاهی مدت ها منتظر آن بودند، نصب غل و زنجیر الکترونیکی بر روی پای سارقان بود که در نهایت با آزار و شکنجه سردار حاجیان عملی شد.

نصب دستبند برای 100 سارق حرفه ای در کرمانشاه

همانطور که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد، تاکنون بر پای 100 سارق که تاکنون 4 فقره سرقت انجام داده اند، غل و زنجیر الکترونیکی نصب شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این تعداد به 300 مورد برسد.

سردار مهدی حاجیان ادامه می دهد: این افراد پس از نصب دستبند الکترونیکی در هر زمان و مکان تحت نظارت و کنترل پلیس قرار می گیرند و شانسی برای سرقت نخواهند داشت.

وی نصب محدودیت های الکترونیکی را اقدامی مهم برای کنترل مجرمان و سارقان حرفه ای دانست و گفت: این اقدام بی شک موجب کاهش سرقت و ارتقای امنیت می شود.

سردار حاجیان در عین حال برخی از اقدامات انجام شده در استان از جمله اجرای طرح امنیت بر اساس محلات و هر کلانتری در یک شهر را برشمرد و گفت: نتیجه این اقدامات افزایش 12 درصدی دستگیری هاست. سارقان مسلح، کاهش 34 درصدی سرقت و سرقت گوشی تلفن همراه و کاهش 55 درصدی سرقت از مغازه، 22 درصدی سرقت احشام و 7 درصدی سرقت خودرو.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال در مجموع 8 هزار و 526 فقره سرقت عمده و خرد در استان کرمانشاه کشف شد، گفت: این تعداد سرقت معادل کشف 53 درصد سرقت ها است. که 44 درصد از کل نسبت به سال گذشته است. سرقت های کشف شده، 9 درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.