افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

7 بحران نگران کننده برای نتانیاهو; از حبس 2 میلیون صهیونیست در پناهگاه ها تا تشدید موج مهاجرت معکوس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405908
7 بحران نگران کننده برای نتانیاهو; از حبس 2 میلیون صهیونیست در پناهگاه ها تا تشدید موج مهاجرت معکوس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت الجزیره در گزارشی با اشاره به چالش های پیش روی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: پس از گذشت یک سال از آغاز تجاوزات این رژیم به غزه و سپس لبنان، تل آویو هنوز نتوانسته است به اهداف مورد نظر برای دستیابی به پیروزی کامل در برابر جنبش حماس […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت الجزیره در گزارشی با اشاره به چالش های پیش روی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: پس از گذشت یک سال از آغاز تجاوزات این رژیم به غزه و سپس لبنان، تل آویو هنوز نتوانسته است به اهداف مورد نظر برای دستیابی به پیروزی کامل در برابر جنبش حماس و حزب الله دست یابد.

با وجود برخی ترورها علیه رهبران محور مقاومت توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی، احساس شکست و شکست همچنان در درون نتانیاهو و هر بار مواجهه با واقعیت های موجود وجود دارد. در این گزارش به هفت چالش پیش روی نتانیاهو در شرایط کنونی می پردازیم.

هزینه بالای قربانیان انسانی

از ابتدای جنگ، تحلیلگران صهیونیست از تعداد تلفات انسانی در میان سربازان و شهرک نشینان صهیونیست صحبت کرده اند که بر اساس برآوردها به هزاران کشته و زخمی می رسد. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در همین راستا گزارش داد که هر ماه حدود هزار سرباز وارد بخش توانبخشی وزارت جنگ می شوند. محافل سیاسی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی نیز نگران هستند که نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمتی نامعلوم سوق دهد.

حیفا مانند کریات است

حملات موشکی حزب الله به عمق اراضی اشغالی مسیر جدیدی به خود گرفته است و این حملات در چارچوب تهدید جنگنده های لبنانی مبنی بر تبدیل حیفا به کریات شمونه و المطله صورت می گیرد. حمله به خانه نتانیاهو در قیصریه نیز موجی از وحشت را در بین صهیونیست ها به وجود آورد، به طوری که تحلیلگران معتقدند ورود یک پهپاد به خانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی حکایت از شکست دستگاه های امنیتی دارد.

ده ها هزار آواره صهیونیست

کابینه رژیم صهیونیستی برای دور نگه داشتن شهرک نشینان صهیونیست از موج حملات موشکی به لبنان و نوار غزه، مجبور به انتقال شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مرکزی شده است. این بزرگترین موج آوارگان صهیونیست در داخل سرزمین های اشغالی در طول تاریخ دروغین این رژیم است. روزنامه های عبری تعداد این آوارگان را به 120 هزار نفر رسانده اند اما بر اساس اعلام قبلی ارتش رژیم صهیونیستی تعداد آوارگان صهیونیست به نیم میلیون نفر می رسد.

2 میلیون صهیونیست در پناهگاه

حملات نیروهای مقاومت به جبهه های غزه و لبنان و تشدید آن نه تنها مانع از بازگشت آوارگان صهیونیست به خانه های خود شده است، بلکه صدها هزار نفر دیگر نیز به این آوارگان پیوسته و در پناهگاه ها اسکان داده شده اند. به گفته ران کوخاف، فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، این حملات باعث شد بیش از 2 میلیون صهیونیست در پناهگاه های مستقر در 190 نقطه در سرزمین های اشغالی محبوس شوند.

تشدید مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی

موضوع دیگری که برای نتانیاهو مشکل ایجاد کرده است تشدید مهاجرت معکوس است که خطری ذاتی برای رژیم صهیونیستی تلقی می شود زیرا این رژیم بر اساس سیاست شهرک سازی و جذب یهودیان از سراسر جهان تأسیس شده است. عملیات های پی در پی نیروهای مقاومت اراده برای بقای صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی را تضعیف کرده است زیرا آنها انتظار داشتند مقامات تل آویو امنیت این منطقه را تامین کنند. از نظر این افراد رژیم صهیونیستی یک رژیم دروغین است و هر زمان که بخواهند می توانند به کشور خود بازگردند.

عملیات شهادت

این نوع عملیات ها که یکی از ابزارهای نیروهای مقاومت در برابر متجاوزان صهیونیست به شمار می رفت، مدتی بود که کاهش یافته بود، اما تعداد جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سایه سکوت جامعه، مجامع بین المللی را بر آن داشت. نیروهای مقاومت بار دیگر در این استراتژی تجدید نظر می کنند. گردان‌های قسام و گردان‌های قدس بازگشت عملیات شهادت طلبانه در سرزمین‌های اشغالی را واکنشی به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه می‌دانند.

زیان های اقتصادی بی شمار

در نهایت باید به تاثیر اقتصادی شدیدی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر جای گذاشته اشاره کرد. برآوردها حاکی از آن است که هزینه این تخلفات بالغ بر 67 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که هنوز هزینه های مداوای مجروحان و تامین سرپناه برای صهیونیست ها محاسبه نشده است. رتبه اقتصاد جهانی رژیم صهیونیستی نیز طی یک سال گذشته چندین بار کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.