افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

تحقیقات درباره کلاهبرداری 1.3 میلیاردی در پیش فروش خودرو آغاز شده است

  • کد خبر : 405868
تحقیقات درباره کلاهبرداری 1.3 میلیاردی در پیش فروش خودرو آغاز شده است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حسین فادلی هرکندی صبح امروز سه شنبه 10 آبان ماه در اتاق اول دادگاه کیفری استان البرز اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان در سال گذشته مبنی بر اینکه شرکتی به نام «آذین آرامیس» با تبلیغات متعدد مبنی بر احتمال این امکان از آنها پول گرفته است. از […]

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حسین فادلی هرکندی صبح امروز سه شنبه 10 آبان ماه در اتاق اول دادگاه کیفری استان البرز اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان در سال گذشته مبنی بر اینکه شرکتی به نام «آذین آرامیس» با تبلیغات متعدد مبنی بر احتمال این امکان از آنها پول گرفته است. از عرضه خودرو به قیمت کارخانه، اما به تعهد خود عمل نکرده بود، پرونده ای در دادسرای انقلاب کرج تشکیل و تحقیقات آغاز شد.

کلاهبرداری ماشین

رئیس دیوان عالی استان البرز افزود: تحقیقات آغاز و مشخص شد اعضای هیئت مدیره شرکت مذکور که مقر آن در کرج بوده با وعده وعید از شهرک وجوه دریافت کرده اند. عرضه خودرو با قیمت مناسب. و در ماه های اول برای جلب اعتماد آنها با عرضه خودرو در بازار آزاد و به قیمت روز و تحویل آن به مشتریان به تعهدات خود عمل کرده است اما در مراحل بعدی پس از جلب اعتماد و اعتماد مردم و دریافت وجوه با وعده، تاخیر در تحویل خودرو و یا بازپرداخت وجوه دریافتی بوده است. او احتمالا در زمان مناسب فرار خواهد کرد.

فضلی هرکندی با بیان اینکه پس از شکایت از این شرکت، متهمان بلافاصله پس از پلمپ دفاتر شرکت و نمایندگی های آن شناسایی و دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: یکی از ترفندهای این شرکت این بود که در برخی موارد، مال باخت. دزدیده شده در مرحله اول با دریافت خودرو به قیمت کارخانه، در دام این شرکت افتاد و ضمن پرداخت پول بیشتر، خودروهای دیگر را نیز ثبت نام کرد. همچنین ناخواسته در بین آشنایان، اقوام و همکارانش به عنوان عامل تبلیغاتی برای پیش خرید خودرو از این شرکت درآمده و حتی در مواردی نیز خود از آنها وجوه جمع آوری کرده و خودرویی را از شرکت پیش خرید کرده و در این از این حیث، اقدامات این شرکت موجب بروز اختلافات خانوادگی و مشکلات فراوانی برای شهروندان شد.

اعطای نمایندگی در چند استان کشور

وی با اعلام اینکه این شرکت برای انجام فعالیت های غیرقانونی برخی از افراد را در شهرستان ها و استان های دیگر نمایندگی کرده است، گفت: شعبه هایی از این شرکت در استان های تهران، قزوین، زنجان، خوزستان و سایر استان ها ایجاد و نمایندگان مذکور اقدام کردند. برای ثبت نام افراد از همین روش استفاده می کردند و با واریز وجه به حساب دفتر مرکزی درصدی از مبلغ را به عنوان کارمزد می گرفتند.

1300 میلیارد تن کالای عمومی کلاهبرداری شده است

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2200 نفر به عنوان اشیای مفقودی شناسایی و شکایت کردند و ارزش کالاهای مسروقه بیش از 1300 میلیارد تومان است، تصریح کرد: با توجه به تعداد زیاد آن. در مورد شاکیان و مدعیان و در مواردی معاملات متعدد و مکرر و نیز از نظر حجم و مقدار وجوه رد و بدل شده بین شاکیان و متهمان و لزوم بررسی و حسابرسی دقیق وجوه پرداختی و باقیمانده توسط کارشناسان رسمی قوه قضائیه. با نظارت مستمر معاونت نظارت بر پرونده های خاص دادگستری استان البرز، بازپرسی. بخش مهمی از پرونده با شکایت 2200 نفر در دادسرا تکمیل شد و بر اساس تحقیقات انجام شده، 88 متهم شناسایی و با توجه به وسعت فعالیت متهمان و خسارات وارده، کیفرخواست صادر شد. اتهام «کلاهبرداری شبکه ای» که طبق قانون از یک کلاهبرداری ساده بیشتر است. همچنین با توجه به شکایت های بعدی برخی شاکیان مبنی بر اینکه این شکایات همچنان ادامه دارد، بخش دیگری از پرونده با حدود 400 شاکی مفتوح شده و به دلیل نیاز به تکمیل تحقیقات از جمله موارد ضروری در دادسرا در حال رسیدگی است. بررسی های انجام شده توسط کارشناسان حسابرسی

امکان حضور آنلاین در جلسات دادگاه

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده از امروز پس از طی مراحل قانونی با توجه به نوع اتهام کلاهبرداری شبکه ای در اتاق یک دادگاه کیفری استان البرز آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه بسیاری شاکیان این پرونده ساکن شهرهای مختلف کشور هستند و برای رفاه حال افرادی که نمی توانند حضوری در جلسات قضایی شرکت کنند، با همکاری مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه امکان پذیر است. در جلسات استماع شرکت کنید به صورت مجازی و آنلاین تا بتوانند از طریق اینترنت با لینک هایی که قبلاً در اختیارشان قرار داده شده است، به صورت مجازی در جلسات دادگاه شرکت کنند.

رئیس دیوان عالی استان البرز درباره زمان صدور رای اظهار داشت: با توجه به موضوع پرونده و کثرت شکایات و متهمان، پیش بینی می شود جلسات رسیدگی حدود 15 روز به طول انجامد و پس از تشکیل جلسه رسیدگی رای مربوطه در مهلت قانونی صادر خواهد شد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.