افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

دریافت جریمه 2.5 درصدی از بدهکاران گاز

  • کد خبر : 405812
دریافت جریمه 2.5 درصدی از بدهکاران گاز

به گزارش بازار، امروز سه شنبه 10 آبان 1403 مسعود بیزیکیان رئیس جمهور لایحه بودجه 1404 را تقدیم شورای اسلامی کرد. تبصره 3- نفت و روابط مالی آن با دولت، شناسه بودجه 70432 (ب) – 1- کلیه منابع حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی و فروش داخلی نفت و مشتقات آن و گاز توسط […]

به گزارش بازار، امروز سه شنبه 10 آبان 1403 مسعود بیزیکیان رئیس جمهور لایحه بودجه 1404 را تقدیم شورای اسلامی کرد.

تبصره 3- نفت و روابط مالی آن با دولت، شناسه بودجه 70432 (ب) – 1- کلیه منابع حاصل از فروش صادراتی فرآورده های نفتی و فروش داخلی نفت و مشتقات آن و گاز توسط شرکت های تابعه و مقررات مربوط وزارت نفت است. اعم از فروش داخلی فرآورده های نفتی، فروش داخلی گاز طبیعی و فروش گاز خوراک پتروشیمی ها و سوخت های صنعتی پس از کسر مالیات، عوارض و حق بیمه قانونی در موارد فروش داخلی به روش زیر به عنوان درآمد عمومی دولت.

1-1- كليه منابع حاصل از صادرات فرآورده هاي نفتي اين بند مستقيماً به حسابهاي معرفي شده توسط بانك مركزي جهان و با نرخ توافقي بازار مصوب بانك مركزي واريز و در رديف درآمدي سازمان واريز مي گردد. گنج در صورت نیاز به واردات محصول، شرکت های وابسته به وزارت نفت می توانند محصول را از ردیف مخارج جمعی خارج کنند. کار پاکسازی نفت خام، میعانات گازی و کارهای صادراتی برای واردات محصولات نیز قابل انجام است. سهم شرکت های وابسته به وزارت نفت در صادرات فرآورده های نفتی با ردیف های مندرج در جدول تخصیص و پرداخت می شود.

1-2- کلیه منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده های نفتی موضوع این بند در ردیف درآمدی …. خزانه داری کل کشور واریز می شود. در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، نرخ سوخت هواپیماهای تحویلی به ناوگان هوایی کشور معادل (30) درصد نرخ خرید سوخت پالایشگاه ها در سال 1404 تعیین شده است. هرگونه عرضه و فروش فرآورده های نفتی خارج از سهمیه. و پروانه های صادره باید به قیمت خرید فرآورده های نفتی در پالایشگاه ها با در نظر گرفتن هزینه حمل و توزیع انجام شود.

1-3- مابه التفاوت قیمت بنزین مشمول عوارض و مالیات و سهم چهارده و نیم درصدی (14.5%) شرکت ملی نفت ایران از سال 1397 می باشد.

1-4- کلیه منابع حاصل از فروش داخلی کار طبیعی در ردیف … نحوه محاسبه نرخ خوراک و سوخت گاز طبیعی صنایع در سال 1404 مانند سال 1403 می باشد درآمد مالیات بر ارزش افزوده. قانون فروش داخلی گاز طبیعی مستقیماً به ردیف درآمد واریز می شود و طبق تخصیص سازمان صرف یارانه گندم، آرد و نان می شود. برای معوقات گاز، بهای پرداختی پس از سررسید جریمه موضوع ماده (190) قانون مالیاتهای مستقیم (2.5) به صورت ماهانه محاسبه و از بدهکاران اخذ می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.