افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

10 اشتباه در چیدمان مبلمان منزل

  • کد خبر : 405798
10 اشتباه در چیدمان مبلمان منزل

به گزارش رکنا، چیدمن مبلمان می تواند در زیبایی و کارایی یک فضا تاثیر بسزایی داشته باشد، اما اگر در چیدمان ست مبل خود به چند نکته مهم توجه نکنید، می تواند فضای منزل شما را کوچکتر نشان دهد. انباشتن و بی نظمی و در نظر نگرفتن نقطه کانونی در چیدمان مبل در منزل از […]

به گزارش رکنا، چیدمن مبلمان می تواند در زیبایی و کارایی یک فضا تاثیر بسزایی داشته باشد، اما اگر در چیدمان ست مبل خود به چند نکته مهم توجه نکنید، می تواند فضای منزل شما را کوچکتر نشان دهد. انباشتن و بی نظمی و در نظر نگرفتن نقطه کانونی در چیدمان مبل در منزل از رایج ترین اشتباهات در هنگام چیدمان مبل است. دکوراسیون داخلی است

به مقیاس و اندازه مبل و تناسب آن با متراژ سالن توجه نکنید.

عدم توجه به جریان حرکت بین مبل ها.

نقاط کانونی ایجاد نکنید و آنها را در چیدمان مبل ها پراکنده کنید.

چیدمان مبلمان روی دیوار.

از فرش استفاده نکنید

عدم توجه به نور طبیعی

آرایه خیلی پر است.

به رنگ و بافت ست مبل توجه نکنید و آن را با سایر اجزای تزئینی ترکیب کنید.

عدم تعادل و تقارن.

از فضای عمودی استفاده نکنید

10 اشتباه رایج در چیدمان مبلمان منزل که باید بدانیم

هنگام تزیین مبل از این اشتباهات اجتناب کنید!

با دانستن این اشتباهات رایج و پرهیز از آنها، می توانید چیدمان مبلمان خود را زیبا و کارآمد طراحی کنید. در نهایت چیدمان مبلمان باید منعکس کننده سلیقه و نیاز شما باشد و به ایجاد فضایی راحت و دلنشین کمک کند.

1. عدم توجه به مقیاس و اندازه.

یکی از بزرگترین اشتباهات در چیدمان مبلمان، نادیده گرفتن مقیاس و اندازه مبلمان است. استفاده از مبلمان بزرگ در فضاهای کوچک می تواند باعث احساس خفگی شود و برعکس مبلمان کوچک در فضاهای بزرگ گم شده و فضایی بی معنا ایجاد می کند.

قبل از خرید مبلمان، لازم است که فضا را به طور دقیق اندازه گیری کنید و ابعاد مبلمان را در نظر بگیرید.

2. عدم توجه به جریان حرکت.

در نظر نگرفتن مسیر سفر می تواند مشکلات زیادی را در فضای خانه ایجاد کند. چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان در فضا رفت و آمد کرد. قرار دادن مبلمان در راهروها می تواند باعث ایجاد مزاحمت شود و فضا را غیرعملی کند. به عنوان مثال، اگر مبل ها به گونه ای چیده شوند که دسترسی به اتاق ها یا درهای دیگر را مسدود کند، این امر می تواند باعث ناراحتی و ناراحتی شود.

3. نقاط کانونی ایجاد نکنید

نقاط کانونی در یک فضا به چشم کمک می کند تا توجه را در جهت خاصی هدایت کند و به فضا ساختار بدهد. بدون نقطه کانونی، طراحی می تواند گیج کننده باشد. فقدان یک نقطه کانونی (مانند شومینه، تلویزیون یا یک اثر هنری بزرگ) می تواند فضا را بی هدف و پراکنده به نظر برساند.

بنابراین قسمتی از اتاق نشیمن مانند محل قرارگیری تلویزیون، پنجره اتاق نشیمن، در صورت وجود، شومینه یا قسمت دیگری از خانه را انتخاب کنید. به آن به عنوان یک نقطه کانونی فکر کنید. سپس، ست مبل و سایر عناصر تزئینی خود را در اطراف آن قرار دهید.

4. چیدمان مبلمان روی دیوار.

در گذشته همه مبل ها به دیوار وصل می شدند. این نوع چیدمان اغلب باعث می شود که فضا احساس سردی و فاصله بین افراد ایجاد کند. بهتر است مبلمان را به گونه ای چیدمان کنید که فضا را تقسیم کند و حس صمیمی تری ایجاد کند. به عنوان مثال، استفاده از یک چیدمان مرکزی با مبل ها و صندلی های روبروی هم می تواند به ایجاد تعامل بیشتر کمک کند. همچنین می توانید از فضای خالی پشت مبلمان برای قرار دادن آباژورهای مدرن، گلدان های بزرگ و سایر عناصر تزئینی مرتبط بهره ببرید.

قرار دادن تمام مبلمان خود در کنار دیوار می تواند احساسی خنثی و بی روح ایجاد کند.

5. عدم استفاده از فرش یکی از اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان است

فرش می تواند به تعریف فضا و ایجاد راحتی کمک کند. عدم استفاده از فرش یا انتخاب اشتباه فرش می تواند طرح شما را ناقص کند. به عنوان یک عنصر بصری، فرش می تواند به ترکیب رنگ ها و بافت ها کمک کند و فضا را گرم تر و جذاب تر کند. علاوه بر این، فرش ها می توانند به تفکیک فضاهای مختلف در یک اتاق کمک کنند.

اگر خانه یا اتاق نشیمن شما کوچک است، می توانید از فرش های کوچکی برای قرار دادن در مرکز مبلمان خود که معمولاً میز جلوی مبل قرار می گیرد، استفاده کنید.

6. عدم توجه به نور کافی.

قرار دادن مبلمان در جلوی پنجره ها می تواند نور طبیعی را مسدود کند. نور طبیعی نه تنها به زیباتر شدن فضا کمک می کند، بلکه احساس طراوت و انرژی را نیز فراهم می کند. بهتر است مبلمان را طوری بچینید که از نور طبیعی بهره مند شوید و در عین حال از پرده و کرکره درست استفاده کنید تا نور به بهترین شکل وارد فضا شود.

اگر ساختمان شما به گونه ای است که به نور طبیعی دسترسی ندارید، می توانید با نورپردازی اولیه جلوه شگفت انگیزی به دکوراسیون خود بدهید. استفاده از نورهای محلی می تواند ست مبل یا هر عنصر دیگری از دکوراسیون شما را برجسته تر و زیباتر کند.

7. چیدمان خیلی شلوغ، یک اشتباه مهلک در دکوراسیون مبل

استفاده از مبلمان و وسایل تزئینی زیاد می تواند فضا را شلوغ و به هم ریخته کند. سادگی و انتخاب صحیح مبلمان مهم است. یک چیدمان نامرتب می تواند آشفته و گیج کننده باشد. بهتر است از تعداد محدودی از عناصر تزیینی استفاده کنید و به جای پرکردن فضا از اشیا، روی کیفیت و زیبایی تمرکز کنید.

چرا که با به هم ریختن فضا، چشم نمی تواند تمامی عناصر دکوری را از هم جدا کند و زیبایی منحصر به فرد هر کدام را ببیند. شلوغی بیش از حد فضا می تواند حس آرامش را در خانه از بین ببرد.

8. عدم توجه به رنگ و بافت.

عدم هماهنگی رنگ ها و بافت ها باعث ناهماهنگی طرح می شود. انتخاب رنگ و بافت مناسب می تواند به زیباتر شدن فضا کمک کند. به عنوان مثال، ترکیب رنگ های ملایم و بافت های مختلف می تواند به ایجاد عمق و جذابیت بصری کمک کند. علاوه بر این، توجه به تضاد رنگ می تواند به جذابیت بیشتر فضا کمک کند.

امروزه تولیدکنندگان مختلف مبلمان از رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌های متفاوتی از پارچه‌های خشن در هنگام ساخت مبلمان استفاده می‌کنند. بنابراین به راحتی می توانید مبلمان را با سایر عناصر دکوراسیون خود ترکیب کنید. از شما دعوت می کنیم برای مشاهده و خرید جدیدترین طرح ها از مبلمان هیواهوم دیدن فرمایید.

9. عدم تعادل در چیدمان مبل ها و مبل های تکی.

عدم تعادل در چیدمان می تواند فضا را ناپایدار و نامتعادل کند. ترکیب مبلمان بزرگ و کوچک به تعادل کمک می کند. به عنوان مثال، اگر یک مبل بزرگ در یک طرف اتاق قرار داده شده است، بهتر است از چند صندلی کوچک یا وسایل تزئینی در سمت دیگر استفاده کنید تا تعادل ایجاد شود. این باعث می شود چشم به راحتی در فضا حرکت کند و احساس آرامش بیشتری ایجاد کند.

10. از فضای عمودی استفاده نکنید

نادیده گرفتن فضای عمودی می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد. استفاده از قفسه ها و تزئینات دیواری می تواند به کارایی فضا کمک کند. این نه تنها به ذخیره سازی کمک می کند، بلکه زیبایی و جذابیت بصری فضا را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این، استفاده از نقاشی ها یا آثار هنری روی دیوارها می تواند به ایجاد عمق و علاقه بیشتر کمک کند.

مهمترین اشتباه در چیدمان مبلمان در خانه.

جالب است بدانید انتخاب مبل تیره رنگ برای فضای کوچک یکی از بدترین اشتباهاتی است که می توانید در دکوراسیون داخلی خود مرتکب شوید. زیرا اکثر آپارتمان های امروزی دارای اندازه و فضای محدود در اتاق نشیمن هستند. بنابراین تنها با انتخاب مبلمان در رنگ های روشن می توانید محیطی باز و آرامش بخش ایجاد کنید. اگر به مبلمان تیره علاقه دارید می توانید از یک یا دو مبل تکی تیره در کنار مبل های اصلی رنگ روشن استفاده کنید. این باعث می شود تعادل بصری لازم در دکوراسیون شما برقرار شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.