افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

یکی از 13 سازه ناایمن بیمارستان بوعلی تخریب شد + فیلم

  • کد خبر : 405776
یکی از 13 سازه ناایمن بیمارستان بوعلی تخریب شد + فیلم

علی نصیری، رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران در حاشیه تخریب یکی از ساختمان های ناایمن بیمارستان بوعلی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: بر اساس ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت بررسی و شناسایی ساختمان های ناایمن در اختیار مرکز تحقیقات راهداری، مسکن و شهرسازی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است اما با توجه […]

علی نصیری، رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران در حاشیه تخریب یکی از ساختمان های ناایمن بیمارستان بوعلی به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: بر اساس ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور، مسئولیت بررسی و شناسایی ساختمان های ناایمن در اختیار مرکز تحقیقات راهداری، مسکن و شهرسازی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است اما با توجه به محدودیت های اعتباری این مرکز، سازمان مدیریت و پیشگیری شهرداری تهران این وظیفه را بر عهده گرفت به دستور شهردار تهران و در قالب مسئولیت اجتماعی.

سرپرست مدیریت بحران شهرداری تهران ادامه داد: از نظر قانونی باید وزارت راه و شهرسازی به این موارد رسیدگی می کرد، اما به دلیل محدودیت های مالی، شهرداری تهران متحمل هزینه ها شد و تیم هایی متشکل از 9 نهاد مرتبط را تجمیع کرده ایم. از جمله نظام مهندسی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (با محوریت ایمنی کار)، ادارات معماری و شهرسازی، فنی و عمران، HSE، آتش نشانی و سازمان شهرداری فاوا که اطلاعات آنها در در این زمینه اموالی که در اختیار داشتیم، مرکز تحقیقات راه و شهرسازی نیز که مسئولیت علمی این کار را بر عهده دارد، مشارکت داشت.

نصیری افزود: دستور تخریب ساختمان های ناایمن از سوی دادستانی صادر شده است اما مرجعی که دارای اختیارات قانونی و توان علمی است باید این اقدامات را اجرا کند و در مرکز تحقیقات وزارت راه متخصصانی هستند که با استفاده از تیم های مشترک تیم های مشترکی را تشکیل داده اند. لیست ها این فرآیند به صورت RVS (ارزیابی سریع بصری) یا ارزیابی سریع کیفیت ساخت و ساز برای متخصصان انجام می شود و سپس ساختمان ها به چهار درجه B، C و D تقسیم می شوند ساختمان ها را ایمن کنید و بر ساختمان های درجه C و D تمرکز کنید.

وی همچنین توضیح داد: اولویت ما ساختمان های درجه 30 است که نیاز به نوسازی دارند، گفت: ساختمان های رده D که به آنها کلان شهر می گوییم باید تخریب و نوسازی شوند.

نصیری در خصوص بیمارستان بوعلی گفت: بیمارستان بوعلی دارای 13 سازه ناایمن بود و پس از تخریب اولین سازه، 12 ساختمان دیگر باقی مانده که باید تعطیل شود و ساختمان تخریب شده امروز در اولویت بازسازی قرار گرفت و ناایمن تر بود که تمام ساختارهای دیگر نیز در درجه D هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.