افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

تعیین جریمه و عوارض برداشت آب از منابع زیرزمینی.

  • کد خبر : 405768
تعیین جریمه و عوارض برداشت آب از منابع زیرزمینی.

بر اساس قسمت اول لایحه بودجه 1404، هر نوع برداشت آب از منابع زیرزمینی مشمول مالیات و در صورت عدم مجوز جریمه خواهد بود. به گزارش ایسنا، در قسمت اول لایحه بودجه 1404 مقرر شده است که در اجرای بند «ب» ماده (33) قانون توزیع عادلانه آب با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و حفظ […]

بر اساس قسمت اول لایحه بودجه 1404، هر نوع برداشت آب از منابع زیرزمینی مشمول مالیات و در صورت عدم مجوز جریمه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در قسمت اول لایحه بودجه 1404 مقرر شده است که در اجرای بند «ب» ماده (33) قانون توزیع عادلانه آب با اصلاحات و الحاقات بعدی آن و حفظ و حراست. سفره های آب کشور، شرکت های آب منطقه ای و سازمان های آب و برق. با توجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی مناطق مختلف کشور، خوزستان باید از چاه های مجاز دارای کنتور هوشمند و بدون کنتور هوشمند عوارض اخذ و به حساب درآمد کشور واریز کند. خزانه.

معادل مبلغ ودیعه پس از مبادله موافقتنامه باید از ردیف مخارج مربوطه این قانون هزینه شود. آیین نامه اجرایی این بند شامل نحوه تقسیم کار و منابع حاصله برای هزینه های مقرر در قانون ظرف سه ماه پس از ابلاغ قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

چاه های مجاز دارای کنتور هوشمند بر اساس برداشت مجاز در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی در کشور، به ازای هر متر مکعب آب استحصالی از سفره های زیرزمینی معادل سیصد (300) ریال می باشد. و در صورت عدم رعایت شرایط مذکور معادل هفتصد (700) ریال خواهد بود.

چاه های مجاز بدون کنتور هوشمند بر اساس سطح زیر کشت و الگوی مصرف آب تعیین شده برای مناطق و اقلیم های مختلف بر اساس ماده (26) قانون توزیع عادلانه آب در صورت رعایت الگوی کشت ابلاغی یا کشت محصولات پایه کشاورزی. . و محصولات استراتژیک (استراتژیک) کشور تا سقف ظرفیت پروانه بهره برداری به ازای هر متر مکعب آب استحصالی از سفره های زیرزمینی معادل چهارصد (400) ریال و در موارد غیر. رعایت شرایط مذکور معادل هزار (1000) ریال می باشد.

برداشت بیش از ظرفیت چاه های مجاز طبق بند «پ» ماده (40) قانون برنامه هفتم پیشرفت، جریمه مربوط به میزان آب استحصالی در هر مترمکعب تا معادل چاه تمام شده است. بهای آبهای سطحی منطقه طبق آیین نامه اجرایی بند فوق به میزان درآمد این قانون منظور و به خزانه داری کل کشور واریز می شود.

میزان جریمه در صورت رعایت الگوی زراعی ابلاغی و یا کشت محصولات اساسی و استراتژیک (استراتژیک) کشاورزی کشور حداکثر تا پایان فصل زراعی اول از چاه های غیرمجاز استحصال آب است. به ازای هر متر مکعب حداکثر هشت هزار (8000) ریال است و در غیر این صورت برای هر متر مکعب آب مبلغ شانزده هزار (16000) ریال تعیین می شود که متناسب با افت سطح ایستابی و میزان آب است. حجم کسری سطح آب که طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو تعیین و به ردیف درآمدی مربوطه در جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه داری کل واریز می شود. برای نصب کنتور هوشمند، برنامه های تعادل بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح های افزایش بهره وری آب.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.