افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

تجهیزات معدنی وارداتی فاقد استاندارد هستند

  • کد خبر : 405766
تجهیزات معدنی وارداتی فاقد استاندارد هستند

به گزارش بازار، «احمد میدری» امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس افزود: از ابتدای حادثه «معدن» طبس و به طور کلی هر حادثه دیگری دو رویکرد و روش وجود دارد؛ اول اینکه کدام سازمان. این خطا را مرتکب شد تا پس از شناسایی آن را اصلاح کرد. وی گفت: برای بررسی این حادثه دلخراش […]

به گزارش بازار، «احمد میدری» امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس افزود: از ابتدای حادثه «معدن» طبس و به طور کلی هر حادثه دیگری دو رویکرد و روش وجود دارد؛ اول اینکه کدام سازمان. این خطا را مرتکب شد تا پس از شناسایی آن را اصلاح کرد.

وی گفت: برای بررسی این حادثه دلخراش گروهی 9 نفره در حال بررسی هستند. یک فرضیه انفجار گاز متان و ریزش معدن است و فرضیه دیگر این است که این معدن 10 روز پس از بازرسی 2 هزار متر پیشروی کرده که باعث ریزش معدن و وقوع این حادثه شده است. اینکه کدام یک از این 2 فرضیه صحیح است به زودی توسط این گروه 9 نفره اعلام خواهد شد.

وزیر تعاون ادامه داد: مهم این است که چگونه می توانیم ایمنی کارگرانی که در معادن به ویژه معادن زغال سنگ زحمت می کشند را تامین کنیم و از بروز حوادث جلوگیری کنیم.

وی افزود: سالانه 1200 نفر در کشور بر اثر حوادث کار جان خود را از دست می دهند و خطر جان باختن در معادن زغال سنگ نسبت به همه کارگاه های اقتصادی بیشتر است.

میدری افزود: عدم یکپارچگی سیستم ایمنی و بازرسی مشکل اصلی این حادثه و حوادث محیط کار است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون بخشی از مسائل امنیتی مربوط به معاونت و سایر کارگاه ها را بررسی می کند و بخشی دیگر از این وظایف بر عهده سازمان استاندارد است.

وزیر تعاون گفت: نمایندگان مجلس باید به این نکته توجه کنند که تمام تجهیزات معدنی کشور که به ایران وارد می شود فاقد استاندارد است. هنوز استاندارد تجهیزات و ماشین آلات معادن زغال سنگ و سایر معادن را تعریف نکرده ایم و ممکن است یکی از عوامل بروز حوادث همین تجهیزات باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از وظایف بر عهده سازمان ملی استاندارد، بخشی بر عهده وزارت حراست و همچنین سازمان نظام مهندسی معدن است که هیچ کدام در یک واحد عملیاتی تجمیع نشده اند.

وزیر تعاون افزود: پیشنهاد برخی از دوستان این بود که از طریق ایجاد سازمان حراست این کار انجام شود، اما روندی که از اواسط مهرماه پیش رفت این بود که وزارت تعاون کارگروهی تشکیل داد و بررسی 101 را آغاز کرد. معادن زغال سنگ

وی خاطرنشان کرد: در اواسط مهرماه که این تجهیزات برای بازرسی معادن زغال سنگ تجهیز شد، 66 معدن مورد بازرسی قرار گرفت. از میان آنها، تمام معادن زغال سنگ فاقد استانداردها و اصول ایمنی مندرج در مقررات ما هستند.

میدری افزود: از این 62 معدن 7 معدن دچار مشکلات عدیده ای بودند که وزارت تعاون از نهادهای قضایی درخواست پلمپ آنها را داشت.

3 ماه حقوق پرداختی به کارگران معدن تعطیل شده

میدری بیان کرد: همانطور که از مشکلات تعطیلی معدن اطلاع داریم در هیئت دولت تصویب کردیم که بودجه لازم برای پرداخت سه ماه حقوق کارگران شاغل در این معادن و در بودجه امسال این سازمان لحاظ شود. یک برنامه و یک ردیف بودجه برای ایمنی معدن اختصاص داده شده است.

وی افزود: نمایندگی آموزش فنی حرفه ای و روابط کار وزارت تعاون ساختاری برای آموزش کارگران طراحی کرده که در سراسر کشور اجرا می شود. مهم این است که ما به عنوان وزارت کار مسئولیت خود را بر عهده بگیریم. باید خودمان را اصلاح کنیم، اما بدانید که سال هاست منتظر دریافت مجوز استخدام ۷۰۰ کارشناس هستیم.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه بودجه لازم برای این کار در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: برای اینکه جان کارگران وابسته به بودجه دولت و اشتغال نباشد، مانند وزارت نفت، شرکت های ارزیابی نفت ایجاد می شود. که هزینه آن را شرکت های بهره بردار باید پرداخت کنند تا ارزیابی های خود را به صورت مستمر انجام دهند.

اختصاص یک میلیارد تومان به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

وی گفت: برای مین زدگان احکام صادر و بیمه انفرادی آنها برقرار شده است. همچنین هر کدام از این افراد 200 میلیون تومان بیمه مسئولیت داشتند که یک میلیارد تومان آن به آنها اختصاص یافت.

میدری ادامه داد: وزارت راه برای هر یک از این عزیزان یک واحد مسکونی آماده می کند. ذینفع تعهداتی را اعلام کرده است که باید به صورت مکتوب انجام شود تا بتوانیم بار کوچکی از مصیبت بزرگی که بر دوش این عزیزان وارد شده کم کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.