افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

تدوین 7 اقدام برای مبارزه با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 405711
تدوین 7 اقدام برای مبارزه با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال

به گزارش بازار توانیر، «مصطفی رجبی مشهدی» در نشست آنلاین برخورد با مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال در شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای کشور، عزم این شرکت را برای جمع آوری این مراکز به عنوان اولویت اصلی صنعت برق اعلام کرد. وی توان مصرف مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال را بیش از 1500 مگاوات […]

به گزارش بازار توانیر، «مصطفی رجبی مشهدی» در نشست آنلاین برخورد با مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال در شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای کشور، عزم این شرکت را برای جمع آوری این مراکز به عنوان اولویت اصلی صنعت برق اعلام کرد.

وی توان مصرف مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال را بیش از 1500 مگاوات اعلام کرد که با احتساب سایر دستکاری‌های غیرمجاز کنتور و برق، به حدود 3000 مگاوات برآورد می‌شود.

مدیرکل توانیر با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر تشویق انگیزشی و ارتقای شغلی کارگران صنعت برق که به شناسایی و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز کمک می‌کنند، گفت: قطعاً با سرقت برق از این طریق که تلاش بیش از 100 هزار برق را برانگیخته است. کارگران صنعت اگر به دلیل منفعت طلبی برخی سودجویان، برق مردم به خطر بیفتد، اقدامات جدی انجام خواهیم داد.

رجبی مشهدی افزود: مشکل مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال محدود به شرکت های توزیع نیست و در سطح شرکت های برق منطقه ای نیز آماری وجود دارد که نشان از فعالیت غیرمجاز این مراکز در صنایع و کارخانجات بزرگ دارد، از این رو تلاش شرکت های برق صورت می گیرد. جلب همکاری مقامات استانی، قضایی، امنیتی و پلیس برای مقابله با این پدیده حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال را باید خودمان آغاز کنیم، خاطرنشان کرد: نتیجه این امر رشد غیرعادی مصرف در شرکت های توزیع برق در اصفهان، همدان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان است.

مدیرعامل توانیر بر لزوم تشکیل کارگروه استانی برای برخورد با ماینرهای غیرمجاز ارزهای دیجیتال و هماهنگی با مراکز امنیتی، قضایی و پلیسی و ارائه گزارش هفتگی از اقدامات شرکت های برق تاکید کرد.

رجبی مشهدی از ایجاد پنل مدیریتی برای ارائه گزارشات استاندارد و ارزیابی عملکرد شرکت ها در توانیر خبر داد.

همچنین توانیر، معاون نقل و انتقالات و تجارت خارجی و مجری طرح مقابله با استخراج ارزهای دیجیتال غیرقانونی در صنعت برق، رشد بار غیرمعمول برخی شرکت های توزیع و تحلیل تغییرات نرخ ارز را مورد توجه قرار داد. دلار و ارزهای دیجیتال دلیلی برای توجه ویژه به این موضوع هستند.

«محمد اله داد» تعداد مزارع مجاز دارای مجوز تولید ارز رمزنگاری شده در کشور را 252 مزرعه با 271 مگاوات تقاضای مصرفی اعلام کرد و در حال حاضر بار مصرفی این بخش به 6.27 مگاوات رسیده است.

وی همچنین از کشف حدود 10 هزار مزرعه معدنی غیرمجاز و جمع آوری 231 هزار و 418 معدنچی با برآورد تقاضای 580 مگاوات خبر داد.

اله داد با اشاره به انهدام 15 هزار و 270 دستگاه معدن در کشور از راه اندازی سامانه پیامکی دو طرفه برای ارتباط با شرکای رسمی، قراردادی و شرکتی و همچنین نیروهای خدماتی سیمبان، عوامل قرائت و حراست خبر داد. برای شناسایی و معرفی ماینرهای غیرمجاز ارزهای دیجیتال و گزارش‌های همکاران فقط برای مسئولین امنیت در شرکت‌های تابعه ارسال می‌شود.

همچنین از عدم محاسبه فاکتورهای صادر شده با ارزهای دیجیتال غیرمجاز در درصد وصول شرکت های برق و بازگشت کل فاکتورهای صادر شده توسط مراکز غیرمجاز به شرکت مربوطه به منظور پوشش هزینه های عملیاتی هر شرکت خبر داد.

«سفیدمو» مجری نظارت و ساماندهی استخراج کد دارایی توانیر از انهدام دستگاه های معدنی در 11 استان کشور، بنا به دستور مدیرعامل شرکت توانیر، از اجرای آن در 20 استان باقی مانده خبر داد. . تا پایان سال و تاکنون 700 میلیون تومان به افرادی که معدنچیان غیرمجاز را شناسایی کرده اند پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.