افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

ما از نزدیک تمام پایگاه های آمریکا در منطقه را زیر نظر داریم.

  • کد خبر : 405603
ما از نزدیک تمام پایگاه های آمریکا در منطقه را زیر نظر داریم.

به گزارش بازار، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری در کویت گفت: ما به دقت تمام پایگاه های آمریکایی در منطقه را دنبال می کنیم و تحرکات آنها را رصد می کنیم و اطلاعات آمریکایی ها را در اختیار آنها قرار می دهیم. مستقر در اردن به مقامات اردن. وی ادامه داد: […]

به گزارش بازار، عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری در کویت گفت: ما به دقت تمام پایگاه های آمریکایی در منطقه را دنبال می کنیم و تحرکات آنها را رصد می کنیم و اطلاعات آمریکایی ها را در اختیار آنها قرار می دهیم. مستقر در اردن به مقامات اردن.

وی ادامه داد: ما به دنبال توقف جنگ در سراسر منطقه هستیم، البته برای صلح می توان مسیرهای مختلفی را طی کرد و با کشورهای منطقه در ارتباط هستیم. نماینده من در بیروت مستقر است و با احزاب ملاقات می کند. البته این مسئولیت دولت لبنان است که در مورد آتش بس تصمیم بگیرد و ما به آنها کمک خواهیم کرد.

عراقچی در خصوص توسعه روابط اقتصادی با مقامات کویتی نیز گفت: هدف از سفر من توقف جنگ در کل منطقه است اما طبیعتاً در مورد روابط اقتصادی و تجاری بحث خواهیم کرد. روابط تجاری ما با کشورهای منطقه برقرار است و ارتباطات زیادی با کشور کویت داریم، اما اختلافاتی نیز وجود دارد، مهم این است که می خواهیم این مشکلات را از طریق گفتگو حل کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: همه کشورهای منطقه به ما گفته اند که مخالف حمله اسرائیل به ایران هستند چه برسد به حمله به تاسیسات هسته ای، تاکید می کنیم که اگر اسرائیل به هر شکلی به ایران حمله کند، در همین راستا پاسخ دریافت خواهید کرد. راه.”

وی در خصوص آمادگی ایران برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل از ارتکاب هیچ جنایتی دریغ نکرده و با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که برخی از آنها جنایت جنگی است به ارتکاب آن ادامه می دهد. حمله به تأسیسات هسته‌ای یک جنایت بزرگ بین‌المللی و تهدیدکننده نیز هست.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: می دانیم که آمریکا به هیچ معیار بین المللی احترام نمی گذارد، اما آماده پاسخگویی به تهدیدات احتمالی هستیم و ابزار و روش های خود را برای دفاع داریم.

عراقچی گفت: آنها می دانند که اگر به تاسیسات هسته ای ما حمله کنند چه پاسخی در انتظارشان است.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع حزب الله لبنان گفت: آنها موضع حزب الله را در لبنان اعلام می کنند و ما به سهم خود برای پایان جنگ انجام می دهیم.

وزیر امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش جنگ به منطقه است و ما باید جلوی این فاجعه را در منطقه بگیریم.

عراقچی با بیان اینکه وضعیت غزه و لبنان بحرانی است و حملات اسرائیل باید متوقف شود، تصریح کرد: سیاست حسن همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه خواهد داشت. این سه پیامی است که من به همه کشورهای منطقه دادم و امروز در کویت بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همه همسایگان به ما اطمینان دادند که اجازه نخواهند داد از زمین و فضای آنها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود. البته این انتظار همه کشورهای دوست و همسایه است و ما آن را نشانه دوستی و صمیمیت همسایگان نسبت به ایران می دانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.