افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

موجی از بارش های پی در پی از روز چهارشنبه وارد کشور می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405594
موجی از بارش های پی در پی از روز چهارشنبه وارد کشور می شود – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش 12 درجه ای دما گفت: امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) با بارش باران همراه است. تقویت جریان های شمالی در غرب سواحل دریای خزر. در مازندران و گیلان تشدید می شود و در […]

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی خطرات هواشناسی و مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش 12 درجه ای دما گفت: امروز (سه شنبه 10 آبان ماه) با بارش باران همراه است. تقویت جریان های شمالی در غرب سواحل دریای خزر. در مازندران و گیلان تشدید می شود و در ارتفاعات البرز غربی، اردبیل و شمال شرق آذربایجان بارش باران و برف رخ می دهد. همچنین در دامنه های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، وزش باد شدید و در مقاطعی رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

ادامه: فردا (چهارشنبه 11 آبان) و پنجشنبه (12 آبان) در سواحل غربی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز شامل استان های قزوین، البرز و تهران، دامنه های زاگرس واقع در شمال همدان. و مرکز شهر ابرناکی. در استان‌ها، شمال غرب کشور و نواحی مرکزی البرز رگبار و رگبار و وزش باد شدید، باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی سازمان هواشناسی تصریح کرد: در این روز این سامانه در جنوب غرب، جنوب مرکز و شرق کشور فعال است و موجب افزایش ابر و وزش باد می شود. ، گاهی رگبار و طوفان به ویژه در شمال. استان بوشهر فارس و کرمان است. در روز جمعه (13 آبان) در سواحل شرقی دریای خزر و استان های واقع در شمال شرق، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود و این موج در اوایل بعدازظهر از شمال شرق کشور خارج می شود. و در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: شنبه (14 آبان) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارندگی در اردبیل، گیلان و مازندران و همچنین عبور امواج متوسط ​​از غرب کشور آغاز می شود. در مناطق غربی و جنوبی کمربند ابرناکی همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: از امروز تا چهارشنبه میانگین دما در نیمه شمالی کشور بین 7 تا 12 درجه سانتی گراد کاهش می یابد و بارش ها در مناطق سردسیر شمال غرب و ارتفاعات کوه البرز به صورت برف خواهد بود. محدوده

وی در پایان گفت: آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای 11 و 18 درجه سانتیگراد محتمل است و فردا نیمه ابری، در برخی ساعات پیش بینی می شود. افزایش ابر، گاهی باران و وزش باد شدید خواهد بود. کمینه و حداکثر دما 10 و 16 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.