افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

فوتسال ایران دوباره در آستانه تغییر است/ چه کسانی روی نیمکت تیم ملی خواهند نشست؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405569
فوتسال ایران دوباره در آستانه تغییر است/ چه کسانی روی نیمکت تیم ملی خواهند نشست؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی نتوانست نتایج قابل قبولی در رقابت های جام جهانی کسب کند و در مرحله یک هشتم این رقابت ها پس از شکست 4 بر 3 مقابل مراکش، شکست زودهنگام داشت. خداحافظی با این رقابت پس از این ناکامی مسئولان کمیته آموزش فدراسیون فوتبال […]

به گزارش خبرنگار مهر ، تیم فوتسال ایران با هدایت وحید شمسایی نتوانست نتایج قابل قبولی در رقابت های جام جهانی کسب کند و در مرحله یک هشتم این رقابت ها پس از شکست 4 بر 3 مقابل مراکش، شکست زودهنگام داشت. خداحافظی با این رقابت

پس از این ناکامی مسئولان کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای تصمیم گیری درباره آینده این تیم و برنامه ریزی برای جام جهانی 2028 تشکیل جلسه دادند.

به همین منظور دو جلسه در کمیته فوتسال با حضور مسئولان و پیشکسوتان این رشته برگزار شد و پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال تصمیم به عدم همکاری با وحید شمسایی گرفته است و در روزهای آینده این خبر به صورت رسمی اعلام و سپس به سرمربی جدید تیم ملی ارائه خواهد شد.

عملکرد شمسایی در تیم ملی.

وحید شمسایی در ژانویه 1400 و پس از جام جهانی جانشین محمد ناظم الشریعه شد. او که اولین تجربه ملی خود را به عنوان مربی تجربه می کرد، در اولین چالش یعنی در جام ملت های آسیا 1401 شرکت کرد.

در این مسابقات اگرچه شاگردان شمسایی شروع موفقی داشتند و به نظر می رسید ملی پوشان بار دیگر می توانند بر بام قاره آسیا قرار بگیرند اما در کمال ناباوری شاهد شکست 3 بر 2 مقابل ژاپن در دیدار پایانی بودیم. به این ترتیب تخت فوتسال ایران و پرونده تیم ملی با هدایت شمسایی در سال 1401 بسته می شود.

در سال 1402 تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا شرکت کرد و با غلبه بر تیم های مالدیو، قرقیزستان و لبنان جواز حضور در این رقابت ها را به دست آورد. اما اواخر امسال آنها در دو دیدار تدارکاتی در ایران به مصاف روسیه رفتند و در بازی اول 3 بر 2 پیروز شدند و در دیدار دوم 6 بر 2 شکست خوردند.

اما سال 1403 سالی بود که تیم ملی با چالش های بزرگی روبرو بود. این تیم در مسابقات ویتنام شرکت کرد و شکست مقابل مراکش زنگ خطری برای آینده این تیم بود.

شاگردان شمسایی سپس در جام ملت های آسیا حضور یافتند و با وجود اینکه در چندین دیدار انتقادات زیادی به این تیم و به خصوص ساختار دفاعی این تیم وارد شد، در نهایت موفق به کسب جام قهرمانی شدند. برای بازگشت از ژاپن و کسب حق حضور در جام جهانی در این بازی ها پیروز شوید.

سپس تیم ملی در جام جهانی ازبکستان شرکت کرد. شاگردان شمسایی در مرحله گروهی ونزوئلا و گواتمالا را شکست دادند و شروع خوبی داشتند. اما در این دو دیدار ساختار دفاعی تیم ملی با انتقادات گسترده ای مواجه شد. تیم ملی در سومین بازی گروهی موفق شد در دیداری که فرانسه با شکست به میدان رفته بود پیروز شود و به عنوان تیم اول راهی دور بعد شود.

اما در مرحله یک هشتم نهایی مقابل مراکش تسلیم شکست شدند و از مسابقات کنار رفتند. این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان، تیم ایران یکی از جدی ترین گزینه ها برای صعود به جمع چهار تیم پایانی بود.

حالا با پایان جام جهانی، ترافیک شدید مسابقات کشوری در سال 1403 به پایان رسیده است و سران فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال باید به فکر آینده تیم ملی باشند. شواهد این است که تیم ملی سرمربی جدید خواهد داشت و رایزنی هایی با مربیان مختلف انجام می شود. به نظر می رسد تنها چالشی که فدراسیون فوتبال برای پایان همکاری با شمسایی دارد، نحوه فسخ قرارداد است.

گزینه های زیادی برای هدایت تیم ملی وجود دارد و نام های متعددی در این زمینه مطرح می شود که همه آنها گمانه زنی رسانه ای است و رصد مهر نشان می دهد که هنوز گزینه ای به طور جدی مطرح نشده است و اگر فدراسیون فوتبال بخواهد با چند نفر مواجه می شود. گزینه های سپردن هدایت تیم ملی به مربیان ملی.

فوتسال ایران دوباره در آستانه تغییر است/نیمکت کیست؟

محمد ناظم الشریعه و بازگشت دوران طلایی

یکی از گزینه هایی که به نظر می رسد توانایی هدایت این تیم را دارد، محمد ناظم الشریعه است. ناظم الشریعه در شهریور 1393 بود که به جای «خسوس کاندلاس» هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و پس از حدود 6 سال کار در این تیم و کسب دو عنوان قهرمانی آسیا و یک مقام سومی در جام جهانی، جای خود را به وحید شمسایی داد.

ناظم الشریعه پس از تیم ملی ایران به مدت یک سال مدیریت تیم ملی عراق را بر عهده داشت. در سال حضور ناظم الشریعه، تیم عراق علاوه بر تغییر نسل، از رتبه 58 به 42 در رنکینگ جهانی و همچنین از 15 به 8 آسیا صعود کرد.

ناظم الشریعه سپس به کویت سفر کرد و مدیریت این تیم را بر عهده گرفت. اگرچه او مسیر موفقی را در کویت آغاز کرد و در کویت پیمود و به نظر می رسید این تیم می تواند آینده درخشانی در درازمدت زیر نظر ناظم الشریعه داشته باشد، اما مشکلات پشت صحنه و ناتوانی بازیکنان کویت در هضم تمرینات سخت خود باعث شد. حضور آنها در کویت با مشکلاتی مواجه خواهد شد و در نهایت منجر به قطع همکاری خواهد شد.

فوتسال ایران دوباره در آستانه تغییر است/نیمکت کیست؟

محمد صانعی و اولین تجربه بزرگسالان

یکی دیگر از گزینه های داخلی برای هدایت این تیم محمد صانعی است. صانعی در سال های اخیر نشان داده که شاید پتانسیل کافی برای هدایت تیم ملی را داشته باشد. او یکی از افرادی است که معمولا به تیم های ملی فوتسال نزدیک است و دانش و تجربه بالایی در این زمینه دارد.

صانعی اگرچه تجربه سرمربیگری در تیم بزرگسالان را ندارد اما مدتی سرمربی تیم ملی بود و سرمربی تیم امید نیز بود. علاوه بر این او تجربه مدیر فنی در تیم بانوان را نیز دارد.

فوتسال ایران دوباره در آستانه تغییر است/نیمکت کیست؟

محمد کشاورز با حضور موفق در گتی پسند

کاپیتان سابق تیم ملی و مربی فعلی تیم فوتسال گتی پسند اصفهان یکی از موفق ترین مربیان این روزهای فوتسال ایران است و می تواند به عنوان گزینه ای برای هدایت تیم ملی مطرح شود.

محمد کشاورز که پس از پایان دوران بازیگری خود وارد اردو شد و هدایت گتی پسند را برعهده گرفت. کشاورز اگرچه تجربه چندانی در زمینه تمرینی ندارد اما موفقیت هایش با گیتی پشند و قهرمانی در قهرمانی می تواند او را گزینه آینده تیم ملی بداند اما به نظر نمی رسد مدیران این باشگاه به راحتی بپذیرند. جدایی کشاورز از تیم شما

گزینه های دیگر

اسماعیل تقی پور که با تیم فوتسال مس سونگون قهرمان لیگ برتر شد و از سوی فوتسال پلنت به عنوان بهترین مربی فوتسال جهان در سال 2023 انتخاب شد، شاید گزینه دیگری برای هدایت تیم ملی باشد.

علی افضل که سابقه مدیریت تیم هایی چون گتی پسند و کراپ الوند را در کارنامه دارد، یکی دیگر از گزینه های نیمکت نشینی تیم ملی است.

در هر صورت باید دید فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با وحید شمسایی چه تصمیمی خواهد گرفت و کدام مربی را روی نیمکت تیم ملی خواهد نشاند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.