افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

آغاز جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی چرا خرید طلا در شرایط فعلی ریسک دارد؟

  • کد خبر : 405524
آغاز جهش قیمت طلا در بازارهای جهانی چرا خرید طلا در شرایط فعلی ریسک دارد؟

بازار؛ گروه بین الملل: پس از عقب نشینی و اصلاح محدود قیمت در روز دوشنبه، قیمت جهانی طلا بار دیگر حرکت به سمت اهداف قیمتی بالاتر از صبح سه شنبه در بازارهای آسیایی را آغاز کرد و به 2734 دلار در هر اونس رسید (در زمان نگارش این گزارش افزایش یافته بود). اولین دلیل افزایش […]

بازار؛ گروه بین الملل: پس از عقب نشینی و اصلاح محدود قیمت در روز دوشنبه، قیمت جهانی طلا بار دیگر حرکت به سمت اهداف قیمتی بالاتر از صبح سه شنبه در بازارهای آسیایی را آغاز کرد و به 2734 دلار در هر اونس رسید (در زمان نگارش این گزارش افزایش یافته بود).

اولین دلیل افزایش قیمت طلا کاهش شاخص و تقویت دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا برای روز سه شنبه است. افزایش شاخص دلار در روز دوشنبه فرصت جدیدی را برای خریداران طلا ایجاد کرده است تا قیمت این فلز گرانبها را از بالاترین سطح سه ماهه خود اصلاح کنند. از سوی دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازار این کشور و البته بازارهای اصلی جهانی وضعیتی بی ثبات به خود گرفته است که نشان از صبر سرمایه گذاران برای تعیین سرنوشت این انتخابات دارد. این بی ثباتی یکی از عواملی است که خریداران و ناظران سنتی طلا را به این بازار می کشاند تا از فضای ایجاد شده در روزهای باقی مانده تا انتخابات نهایت استفاده را ببرند.

با این حال، اصلاح قوانین بانکی چین به ویژه در اعطای تسهیلات، موقعیت طلا را در روزهای اخیر اندکی آسیب پذیر کرده است. بر اساس آخرین اطلاعات موجود از اقتصاد چین به ویژه بخش املاک و مستغلات، اقدامات دولت برای جذب مشتری به این بازار در روزهای اخیر بر بازارهایی مانند طلا در این کشور تأثیر گذاشته است. دولت چین با افزایش اقساط وام مسکن و تسهیل شرایط اعطای تسهیلات در تلاش است تا مشتریان خود را به این بازار جذب کند تا علاوه بر انرژی بخشیدن به دومین بازار املاک و مستغلات جهان، بازارهای زیرمجموعه خود را نیز رونق بخشد. مانند مسکن اولیه. ریل ها این اقدامات دولت از هفته گذشته آغاز شده و هنوز مشخص نیست که آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. اما اگر پکن موفق به جذب مجدد مشتریان به بازار املاک و مستغلات شود، می توان انتظار کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی را داشت.

موضوع دیگری که بر روند قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیرگذار است، موضوع معمول ماه های اخیر است: تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای اجرای فاز دوم کاهش نرخ سود بانکی. حقیقت این است که علیرغم خوش‌بینی کاهش 50 واحدی نرخ سود بانکی توسط فدرال رزرو، نتیجه تصمیم احتمالی این نهاد به دلایل مختلف از جمله افزایش تنش‌ها در خاورمیانه به‌ویژه بین ایران و اسرائیل است. و احتمال افزایش قیمت نفت همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. اگر فدرال رزرو تا نوامبر نرخ بهره را 50 واحد کاهش دهد، می‌توان انتظار داشت که قیمت‌های رکورد جدیدی برای طلا وجود داشته باشد. اما اگر با توجه به شرایط فعلی، این سازمان اقتصادی آمریکایی تصمیم به کاهش نرخ سود به 25 واحد یا به تعویق انداختن مرحله دوم کاهش نرخ به ماه های آینده داشته باشد، باید منتظر تغییر و اصلاح قیمت باشیم طلا

تحلیل فنی قیمت طلا

در حال حاضر، به نظر می رسد طلا در مسیر تلاش برای حرکت به سمت اهداف قیمت بالاتر است. شاخص RSI طلای 14 روزه در سطح 70 قرار دارد که به وضوح نشان می دهد که قیمت در محدوده خرید بیش از حد است. اگر قیمت بتواند از سطح 1741 دلار عبور کند، می توان انتظار داشت که قیمت تا سطح 2750 دلار به عنوان یک سطح مقاومت روانی برای این فلز گرانبها افزایش یابد.

اما در نظر داشته باشید که در شرایط فعلی احتمال کاهش قیمت و اصلاح آن زیاد است. مهمترین سطح حمایتی طلا 2700 دلار است و در صورت از دست دادن آن باید منتظر کاهش قیمت باشیم و به سطح حمایتی بعدی طلا یعنی حداقل قیمت 18 اکتبر یعنی 2692 دلار اصلاح شود. علاوه بر این، در صورت ادامه روند اصلاح، سطح حمایت بعدی برای طلا 2670 دلار خواهد بود.

بار دیگر به معامله گران بازار طلا توصیه می شود قبل از افتتاح هر موقعیت معاملاتی، تمامی عوامل اساسی و فنی دخیل در قیمت طلا را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنند. همانطور که گفته شد قیمت فعلی در محدوده اشباع بیش از حد قرار دارد و سرمایه گذاری قابل توجهی از سرمایه در بازار طلا با توجه به شرایط فعلی ریسک به نظر می رسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.