افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

ارتفاعات گیلان تا روز چهارشنبه با بارش شدید سفید باران پوشیده بود

  • کد خبر : 405491
ارتفاعات گیلان تا روز چهارشنبه با بارش شدید سفید باران پوشیده بود

آفتاب نیوز: هواشناسی هشدار نارنجی رنگی را تا پایان هفته جاری صادر کرده است زیرا در این روزها شاهد بارش شدید باران، بارش برف در مناطق مرتفع، رعد و برق و رگبار خواهیم بود و کاهش دما را تا 12 درجه پیش بینی می کند. هواشناسی همچنین اعلام کرده است که از اواخر روز چهارشنبه […]

آفتاب نیوز:

هواشناسی هشدار نارنجی رنگی را تا پایان هفته جاری صادر کرده است زیرا در این روزها شاهد بارش شدید باران، بارش برف در مناطق مرتفع، رعد و برق و رگبار خواهیم بود و کاهش دما را تا 12 درجه پیش بینی می کند.

هواشناسی همچنین اعلام کرده است که از اواخر روز چهارشنبه و طی پنج‌شنبه هفته جاری با تضعیف سامانه بارشی، کاهش بارش‌ها و کاهش تدریجی ابر در برخی مناطق و افزایش نسبی دما در طول مدت پیش‌بینی می‌شود. ساعات روز پنجشنبه ها و جمعه ها.

محمدرضا حق بین مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در گفت وگویی اعلام کرد که از اواخر هفته گذشته تمهیدات لازم برای مقابله با حوادث غیر مترقبه اندیشیده شده و جلسات حضوری و وبینارهایی با استانداران برگزار شده است. شهرداران و سایر مسئولان مربوطه و همه دستگاه ها مشغول کار هستند.

به گفته مسئولان، شب گذشته شاهد بارش شدید باران در برخی شهرها بودیم که در نتیجه آن بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شهری رخ داد.

در ادامه شب گذشته شاهد بارش برف در ارتفاعات استان گیلان بودیم که باعث سفیدپوش شدن آن مناطق شد و هم اکنون برق قطع شده است اما پیش بینی می شود در روزهای آینده بار دیگر شاهد بارش برف باشیم. در ارتفاعات بیش از 1500 متر.

طی 24 ساعت گذشته بیشترین بارندگی را به ترتیب در چاف با 54 میلی متر، دهبانه با 48 میلی متر و لاهیجان با 40.6 میلی متر شاهد بودیم.

به گفته فریبرز مرادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، پرسنل این اداره کل نیز به دلیل شرایط جوی در محورها حضور دارند تا مزاحمتی برای تردد کاربران در جاده ها ایجاد نکنند.

بر اساس اعلام اداره راه، برف تمامی محورهای کوهستانی تالش، اسلام و کرگانرود را فرا گرفته است و تردد در محورهای کوهستانی این شهرستان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مرادی با توجه به پیش بینی بارش برف در مناطق کوهستانی به رانندگان توصیه کرد تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و با راهداری و پلیس راه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان حق بیان با بیان اینکه گزارشی مبنی بر خسارت بارندگی طی شبانه روز گذشته گزارش نشده است، گفت: بر اثر بارندگی شدید و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها چندین منبع در سیاهکل و فومن دچار آبگرفتگی شد. اتفاقا این پل ها تا پایین آمدن سطح آب رودخانه مسدود شد و اکنون مشکلی وجود ندارد.

هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در این مدت افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود، بنابراین شهروندان و گردشگران از هرگونه حرکت خودداری کرده و نسبت به استقرار، استقرار و برپایی چادر در حاشیه شهر اقدام کنند. رودخانه ها رودخانه ها و کانال ها در این دوره.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.