افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

چه روغن موتوری در ماشین بریزیم؟

  • کد خبر : 405475
چه روغن موتوری در ماشین بریزیم؟

از هر راننده ای بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که وسایل نقلیه هزینه های نگهداری بالایی دارند. لاستیک، فیلتر، مایع خنک کننده و غیره باید به صورت دوره ای تغییر کند ماشین در بهترین شرایط باشد قطعاً تعویض چنین دستگاه ها و قطعاتی هزینه بر است. برخی افراد خودشان روغن موتور را تعویض می […]

از هر راننده ای بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که وسایل نقلیه هزینه های نگهداری بالایی دارند. لاستیک، فیلتر، مایع خنک کننده و غیره باید به صورت دوره ای تغییر کند ماشین در بهترین شرایط باشد قطعاً تعویض چنین دستگاه ها و قطعاتی هزینه بر است. برخی افراد خودشان روغن موتور را تعویض می کنند تا هزینه های مالکیت و نگهداری خودرو را تا حد امکان کاهش دهند.

به گزارش پدال، تعویض روغن کار چندان سختی نیست و شامل باز کردن پیچ براکت برای تخلیه روغن سوخته و سپس بستن آن برای افزودن روغن موتور جدید و همچنین تعویض روغن و فیلتر هوا است. قبل از خرید روغن موتور، باید مطمئن شوید که روغن مناسب ماشین خود را دارید. علاوه بر مطالعه دقیق دفترچه راهنمای خودرو، باید از فروشنده روغن موتور و یک مکانیک متخصص بپرسید که کدام روغن برای موتور خودروی شما مناسب است. همچنین باید بدانید چه نوع روغنی برای خودروی شما مناسب است: معمولی، مصنوعی یا نیمه مصنوعی.

همانطور که از نام روغن ها پیداست، روغن معمولی کاملا استاندارد است و با افزودنی های لازم ترکیب می شود تا عملکرد خود را در پشتیبانی از قطعات موتور احتراق داخلی انجام دهد. اما وقتی صحبت از روغن موتور مصنوعی و نیمه سنتتیک می شود، وضعیت کمی پیچیده تر است. بر خلاف نامش، نفت مصنوعی از نفت خام به دست می آید، البته تفاوت اصلی آن با نفت معمولی به درجه پالایش مربوط می شود. روغن مصنوعی فرآیند پالایش گسترده‌تری را طی می‌کند و سطح محافظت از مولکول‌های تشکیل‌دهنده آن به طور فزاینده‌ای بهتر است. علاوه بر این، این نوع روغن دارای مواد افزودنی بیشتری برای عملکرد بهتر در موتورهای احتراق داخلی است. بر اساس برخی گزارش ها، این نوع روغن معمولا بین 16000 تا 24000 کیلومتر تعویض می شود، البته اکثر مکانیک ها و کارشناسان معتقدند فواصل تعویض روغن باید بسیار کمتر از ارقام ذکر شده باشد. البته واضح است که قیمت روغن موتور مصنوعی بالاتر از انواع معمولی خواهد بود.

چه روغن موتوری در ماشین بریزیم؟

روغن موتور نیمه سنتتیک نیز برای موتور خودرو مشکلی ایجاد نمی کند و به صرفه تر است. این نوع روغن ترکیبی از روغن های معمولی و مصنوعی است و افزودنی های خاص خود را دارد. اگرچه روغن‌های نیمه سنتتیک معمولاً ارزان‌تر از روغن‌های مصنوعی هستند، اما عملکرد کمتری دارند و سریع‌تر تجزیه می‌شوند. به همین دلیل تعویض روغن های نیمه سنتتیک بین 8000 تا 12000 کیلومتر توصیه می شود، البته باز هم توصیه می شود این نوع روغن ها را قبل از کیلومترهای مذکور تعویض کنید. البته روغن های نیمه سنتتیک انتخاب بهتری نسبت به روغن های معمولی خواهند بود زیرا عمر قطعات موتور شما را افزایش می دهند.

۵۸۳۲۲

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.