افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

نه گوشت؛ یک غذای جدید با طعمی خاص

  • کد خبر : 405445
نه گوشت؛ یک غذای جدید با طعمی خاص

۱۴۶۴۰۹۹ 1 نوامبر 1403 08:10 ناشف گش نوعی چلو گوشت عربی لذیذ و معروف است که طی آن گوشت با سس لذیذ پخته می شود و طعم فوق العاده ای دارد. بهترین ها: ناشف گش نوعی چلو گوشتی لذیذ و معروف عربی است که طی آن گوشت با سس لذیذ پخته می شود و طعم […]





۱۴۶۴۰۹۹


1 نوامبر 1403 08:10

ناشف گش نوعی چلو گوشت عربی لذیذ و معروف است که طی آن گوشت با سس لذیذ پخته می شود و طعم فوق العاده ای دارد.

بهترین ها: ناشف گش نوعی چلو گوشتی لذیذ و معروف عربی است که طی آن گوشت با سس لذیذ پخته می شود و طعم فوق العاده ای دارد.

امروزه غذاهای بین المللی و مدرن طرفداران زیادی دارد. برخلاف گذشته، مردم به جز غذاهای سنتی مانند خورش، پلو، آبگوشت و آش نمی‌خواستند غذاهای دیگری را امتحان کنند. در دنیای امروز با ظهور اینترنت و گسترش فضای مجازی، مردم با انواع غذاها از کشورهای مختلف دنیا آشنا شده اند و در برخی از رستوران ها نیز سرو می شوند. در این میان غذاهای عربی به دلیل نزدیک بودن به مرز و آمیختگی فرهنگی با ایرانی ها به ذائقه ما نزدیکتر است.

غذاهای عربی بسیار خوشمزه هستند و معمولاً دستور العمل های آسانی دارند. غذای عربی که امروز می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم ناشف گش (گوشت) است. این پلو عربی خوشمزه شبیه چلو گوشت ایرانی است با این تفاوت که طرز پخت گوشت در این غذا کمی متفاوت است. با این روش گوشت بسیار ترد و خوشمزه می شود و طعم فوق العاده ای دارد. اگر دوست دارید روش های جدید پخت گوشت را امتحان کنید و طعم جدیدی را امتحان کنید، این مطلب را با آموزش گوشت لذیذ عربی همراهی کنید.

مواد لازم

برنج: 3 پیمانه

گوشت بره بدون چربی و استخوان: 300 گرم

پیاز: 4 عدد

رب انار ملس: 3 قاشق غذاخوری

پوست لیمو عمانی: 4 عدد

زعفران غلیظ دم کرده: به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، پودر لیمو عمانی، پودر هل و زیره: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

نه گوشت؛ یک غذای جدید با طعمی خاص

نحوه تهیه

برای تهیه این غذای خوشمزه عربی ابتدا 2 عدد پیاز را با رنده درشت رنده کنید. گوشت را به صورت چرخ کرده خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و مقداری فلفل سیاه و پودر لیمو عمان را روی گوشت بریزید. حالا گوشت را با مواد مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند. گوشت مزه دار شده را در ظرف دربسته گذاشته و به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید. در مرحله بعد 2 عدد پیاز را ورقه های نازک خرد کرده و در قابلمه مناسبی با کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا پیازها نرم شده و طلایی شوند.

حالا تکه های لیمو را به همراه نمک و پودر هل و زیره روی پیاز بریزید و سی ثانیه تفت دهید سپس رب انار را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله گوشت مزه دار شده را به همراه موادش به پیاز داغ اضافه کنید و هم بزنید. ۱ فنجان آب جوش روی گوشت بریزید و درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید. حدود یک ساعت و نیم تا دو ساعت صبر کنید تا گوشت بپزد و ببندد. در این مرحله برنج را بپزید و پس از پخته شدن گوشت، برنج را در بشقاب قرار دهید و برنج را با زعفران تزئین کنید، سپس گوشت آماده شده را در کنار برنج قرار دهید و این غذای گوشتی خوشمزه را سرو کنید، نوش جان کنید.

نکات مهم

برای آبکش کردن برنج به این نکات توجه کنید. پس از شستن برنج، آب گرم و نمک را اضافه کنید. به اندازه ای نمک اضافه کنید تا کمی شورتر از حد معمول شود. اجازه دهید برنج چند ساعت خیس بخورد. بهتر است برنج را حداقل 3 ساعت با نمک خیس کنید تا کیفیت بهتری داشته باشد. اگر وقت دارید حتما برنج را از شب قبل خیس کنید. برای آبکش کردن برنج، قابلمه را دو سوم آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. نمک اضافه کنید. وقتی آب جوش آمد، برنج را اضافه کنید. آبی را که به برنج اضافه کرده و برنج را با آن خیس کرده اید بریزید و برنج خیس شده را در آب در حال جوش بریزید.

حرارت برنج در حال جوشیدن نباید کم باشد و شعله گاز باید متوسط ​​به زیاد باشد. در قابلمه را نپوشانید و صبر کنید تا آب برنج بجوشد. وقتی آب به جوش آمد، برنج را چند بار با فاصله و با احتیاط هم بزنید تا دانه ها خرد شود. مراقب باشید برنج را خرد نکنید. تقریباً برنج را باید حدود ده تا چهارده دقیقه بجوشانید. البته زمان جوشیدن برنج به نوع آن بستگی دارد. برنج زمانی که دانه های آن نرم است برای آبکشی مناسب است. اما مغزش همچنان سخت است. بعد از آبکش کردن برنج اجازه دهید تا کاملا آبکش شود. سپس روی برنج آب سرد بریزید تا دانه ها نپزد و همچنین نمک اضافی بین دانه ها گرفته شود تا برنج شور نشود. اگر می خواهید برنج بیشتر رشد کند، وقتی شروع به جوشیدن کرد، یک لیوان آب سرد اضافه کنید. این کار به برنج شوک وارد می کند و باعث بزرگتر شدن آن می شود. مراقب باشید از مرکز برنج آب سرد اضافه نکنید. اما خیلی آرام برنج اطراف را اضافه کنید.

رب انار نوعی رب به دست آمده از دانه های انار است که به دو صورت ترش و شیرین در بازار موجود است. رب انار معمولا تیره رنگ است. اما زیاد سیاه نباشد که نشانه سوخته شدن پاستا در هنگام پخت است. یک رب انار خوب نباید خیلی سفت باشد. همچنین نباید بوی ترش بدهد. برای طبخ گوشت خام سعی کنید رب انار را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید یا از کسانی که رب انار را در خانه تمیز می کنند تهیه کنید. اگر رب انار شما رقیق نشد، آن را با سرکه رقیق کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.