افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

توقف جنایات رژیم صهیونیستی هدف مشترک ایران و بحرین است/ توسعه روابط دو کشور در دستور کار قرار گرفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 405401
توقف جنایات رژیم صهیونیستی هدف مشترک ایران و بحرین است/ توسعه روابط دو کشور در دستور کار قرار گرفت – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی های دیپلماتیک درباره مسائل منطقه به بحرین سفر کرده است، عصر دوشنبه با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد. در این نشست با حضور وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری، آخرین وضعیت منطقه مورد […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترسید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی های دیپلماتیک درباره مسائل منطقه به بحرین سفر کرده است، عصر دوشنبه با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد. در این نشست با حضور وزیر امور خارجه و وزیر دادگستری، آخرین وضعیت منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره ادامه جنایات و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان تبادل نظر شد. صنایع دستی

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های گسترده با کشورهای منطقه برای بسیج توانمندی کشورهای اسلامی برای توقف نسل‌کشی و تجاوزگری در غزه و لبنان، تضمین مصونیت رژیم صهیونیستی به برکت حمایت همه جانبه ایالات متحده رجب عامل اصلی بی تدبیری اسرائیل در ارتکاب فجیع ترین جنایات است بین المللی وی نیاز به هم افزایی بین تمامی کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه برای اعمال فشار بر حامیان رژیم صهیونیستی را می دانست. زور رژیم بر پایان دادن به جنگ اصرار داشت.

عراقچی همچنین وضعیت انسانی غزه و لبنان را دردناک توصیف کرد و با اشاره به اقدام عمدی رژیم اشغالگر در جلوگیری از ارسال مواد غذایی و دارویی به غزه و لبنان، این سیاست را بخشی از طرح نسل کشی رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: بر اهمیت همکاری همگان در ارائه کمک های بشردوستانه به مردم غزه و لبنان تاکید شد.

در پسر سفر پادشاه بحرین از اقدامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حفظ صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش ها و درگیری ها، در راستای تعهد کشورش به نفع قدردانی می شود. دریافت کنید وی بر همه ظرفیت ها برای جلوگیری از گسترش جنگ و درگیری در منطقه تاکید کرد.

دکتر عراقچی نیز در این سفر دیداری جداگانه داشتند. من با عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه با دو سرنیزه در این دیدار طرفین در مورد وضعیت امنیتی منطقه و نحوه مقابله با خطرات موجود بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه ایران و بحرین بر لزوم تلاش مشترک بیشتر و همکاری نزدیکتر کشورهای منطقه برای تامین ثبات و امنیت در غرب آسیا، تلاش جمعی برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه در غزه و لبنان و نیز تاکید کردند. باز کردن آنها گذرگاه ها و اشکال حمل و نقل برای ارسال کمک های بشردوستانه را برجسته کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد که به زودی از پادشاه بحرین در تهران پذیرایی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405401

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.