افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

شهادت سنوار تضعیف حماس / تلفات اسرائیل در غزه علیا نشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 405344
شهادت سنوار تضعیف حماس / تلفات اسرائیل در غزه علیا نشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامی باشگاهیک مجری کهنه کار لبنانی در اخبار شبکه تلویزیونی خود فردا مصاحبه اختصاصی با اسکات ریترافسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا پس از شهادت پر افتخار یحیی زیبا کردنرهبر حماس در غزه و گمانه زنی ها در مورد تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد. نامزیبا […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سامی باشگاهیک مجری کهنه کار لبنانی در اخبار شبکه تلویزیونی خود فردا مصاحبه اختصاصی با اسکات ریترافسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا پس از شهادت پر افتخار یحیی زیبا کردنرهبر حماس در غزه و گمانه زنی ها در مورد تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران به سوالات مجری این برنامه پاسخ داد.

نامزیبا کردناو در تاریخ جاودانه شد/ حماس با نام او به قدرت رسید. تضعیف وجود ندارد

اسکات ریترکارشناس مسائل نظامی و سیاسی در پاسخ به سوال مجری کهنه کار لبنانی درباره شهادت یحیی زیبا کردنرهبر حماس در غزه گفت که تاریخ ساز خواهد شد و الهام بخش نیروهای فلسطینی در جنگ غزه خواهد بود.

مجری لبنانی پرسید آیا قتل (شهید) زیبا کردندر آینده نزدیک جنبش حماس را تضعیف خواهد کرد و در عین حال آیا نتانیاهو سرمست غرور تروریسم است؟ زیبا کردن و با محبوبیت حبابی که اکنون به دست آورده است، آیا خطر حمله به ایران را می پذیرد یا خیر؟ او پاسخ داد: من فکر می کنم دقیقا برعکس است.

افسر سابق ارتش آمریکا ادامه داد: «مرگ زیبا کردن و آن هم در شرایطی که تن به تن با سربازان ارتش اشغالگر اسرائیل می جنگید، حالا قهرمان شده و در میدان از دست ارتش اشغالگر فرار نکرده و در میدان نبرد جان باخته است. بنابراین، در تارک تاریخ نام زیبا کردن او مانند یک شهید رفتار خواهد کرد.

ریتر در مورد وضعیت ظرفیت حماس پس از زیبا کردن وی برخلاف رسانه آفرینی ها افزود: من با شهادت معتقدم زیبا کردن نه تنها آرمان فلسطین و قدرت حماس تضعیف نخواهد شد، بلکه عزم و شجاعت حماس برای ادامه جنگ و دفاع از خود تشدید خواهد شد.

حماس یک اندیشه زنده و شکست ناپذیر است.

اسکات ریتر وی تاکید کرد که حماس یک شخص نیست، بلکه یک فکر و ایدئولوژی است که دائما در حال تغییر است و در خدمت آزادی فلسطین است.

ریتر که از سال 1991 تا 1998 نماینده و بازرس سازمان ملل متحد در زمینه سلاح های کشتار جمعی در عراق بود، اظهار داشت که به نظر من شهادت است. زیبا کردن نقطه عطفی در تغییر قواعد بازی خواهد بود و اکنون اسرائیل در ورطه ضعف فرو خواهد رفت و حماس به جنگ مقدس خود ادامه خواهد داد.

تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران و پیامدهای اقتصادی آن برای آمریکا

وی در تحلیلی درباره تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران گفت: این تصمیم به مقامات این رژیم بستگی دارد و ریشه آن به منافع شخصی نتانیاهو برمی گردد و آمریکا تلاش خواهد کرد دامنه جنگ را گسترش ندهد، زیرا جنگ بین اسرائیل و ایران برای اقتصاد آمریکا ویرانگر خواهد بود. بایدن این تلاش با جلوگیری از پیامدهای این جنگ، انتخابات آتی آمریکا را به نفع دموکرات ها پیش خواهد برد.

این افسر سابق ارتش آمریکا درباره جنبش حزب الله لبنان در مواجهه با وحشی گری متجاوزان گفت که جریان حزب الله یک جریان قدرتمند در لبنان است و حزب الله همچنان یک نیروی موثر در میدان مبارزه با اسرائیل است.

ارزیابی متفکرانه اسکات ریتر از واقعیت نبرد اسرائیل علیه حزب الله

اسکات ریتر در پاسخ به سوال سامی باشگاه وی در خصوص کارایی نظامی ارتش اسرائیل در عقب راندن نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به قعر رودخانه لیتانی گفت: معتقدم اسرائیل قادر به شکست میدانی حزب الله نیست، زیرا حزب الله برای این امر به خوبی آماده شده است. نبرد

وی یادآور شد: اسرائیل در جنگ کنونی متحمل هزینه‌های نظامی و انسانی زیادی شده و خسارات زیادی از حماس متحمل شده است و نیروهای نظامی و تسلیحات زیادی را به نیروهای حماس از دست داده است و در درون اسرائیل تردیدهای زیادی وجود دارد که اسرائیل می‌تواند در برابر حزب‌الله شکست بخورد.

شناخت ریتر به تلفات نظامی و انسانی قابل توجه اسرائیل در غزه

بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد که تعداد نیروهای ارتش اشغالگر در سال جاری به دلیل درگیری های میدانی با حماس در غزه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و به همین دلیل حزب الله در سال های اخیر خود را برای آن روزها آماده کرده است. او توانایی کامل رزمی را با خود ندارد.

به عنوان شاهد ریتربا وجود تلاش های اسرائیل برای بازگرداندن آوارگان صهیونیست به شهرک های شمالی، هرگز نمی تواند حزب الله را شکست دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.