افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

طرح «قاضی در مدرسه» در 40 هنرستان استان سمنان راه اندازی شد

  • کد خبر : 405316
طرح «قاضی در مدرسه» در 40 هنرستان استان سمنان راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مراسم افتتاحیه طرح «قاضی در مدرسه» با حضور سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش، زین العابدین حسام رئیس امور اجتماعی و جرایم در استان به صورت متمرکز برگزار شد. پیشگیری. استان سمنان، جمعی از معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش استان و علیرضا کرد، مدیر آموزش و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مراسم افتتاحیه طرح «قاضی در مدرسه» با حضور سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش، زین العابدین حسام رئیس امور اجتماعی و جرایم در استان به صورت متمرکز برگزار شد. پیشگیری. استان سمنان، جمعی از معاونان و روسای ادارات آموزش و پرورش استان و علیرضا کرد، مدیر آموزش و پرورش سمنان، ساعت 14:03 روز دوشنبه 9 مهرماه در هنرستان دخترانه کاردانش فضیلت این شهرستان برگزار شد.

***تقویت مهارت های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی دانش آموزان سر میز بحث.

سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تبریک این هفته به والدین و معلمان گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که از یک سو دشمن مدارس را مرکز ثقل اهداف و مواضع خود قرار داده است. از سوی دیگر فضای مجازی و جرایم سایبری روز به روز افزایش می یابد و دانش آموزان با آسیب های مختلف واقعی و مجازی مواجه می شوند و برای کاهش آسیب های اجتماعی طرح موفق «قاضی در مدرسه» در مناطق 11 گانه اجرا می شود. همکاری با اداره کل دادگستری استان

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جهل به قانون نمی تواند منکر مسئولیت باشد افزود: در این طرح دانش آموزان با آموزش 30 قاضی، دادستان و بازدید کننده با آسیب های اجتماعی مختلف و پیامدهای تصمیمات خود آشنا شدند. معاونان مدعی العموم در مدارس خود را در برابر چنین آسیب هایی بیمه می کنند و با ارتقای دانش حقوقی خود از آنچه در دنیای اطرافشان می گذرد آگاه می شوند و چرا باید به قوانین جامعه احترام بگذارند و رعایت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش سمنان با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 11 هزار و 600 دانش آموز از 40 هنرستان استان در این طرح، هدف از اجرای آن پیشگیری از بزهکاری اجتماعی دانش آموزان و آشنایی آنها با مصادیق جرم، هویت بخشیدن به آنها در کنار یکدیگر است. با آگاهی و آموزش ارزش های دینی. و اخلاقاً پیشگیری از وقوع جرم به دلیل فراگیر بودن فضای مجازی و دسترسی سریع و آسان به محتوای نامناسب و شناخت فرهنگ و قوانین حاکم بر کشور مورد توجه قرار می گیرد.

وزیری در بخش پایانی سخنان خود از مدیران خواست تا میز گفتگو را در مدارس نصب کنند تا دانش آموزان قدرت تحلیل موضوعات مختلف را داشته باشند و مهارت های ارتباطی، منطقی و تفکر تحلیلی خود را تقویت کنند.

***دانشجویان باید قانون و قانون را سرلوحه کار و هدف خود قرار دهند.

رئیس اداره اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان در مراسم افتتاحیه طرح قاضی مدرسه گفت: قانون نه وزیر، نه مسئول و نه قاضی را نمی شناسد و در صورت وجود با هر مسئولی برخورد خواهد کرد. و دادستان می تواند به عنوان دادستان وارد شود و از آنجایی که دانش آموز قانون را نمی شناسد و از تخلف سرزده و حدود آن آگاهی ندارد، لازم است جلسات آموزشی و معرفتی تشکیل شود تا مفهوم آن را بفهمد. حاکمیت قانون دانش حقوقی شما را به عنوان آینده ساز کشور افزایش می دهد.

وی افزود: رسیدن به قله، مقام و مسئولیت مستلزم قوانین خودشان است و طرح قاضی در مدرسه با هدف کاهش بزهکاری و بزهکاری دانش آموزان، ارتقای سطح دانش حقوقی، کسب مهارت های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مسئله است. و اصول اخلاقی

حسام با بیان اینکه امروز با دیشب متفاوت است، از دانش آموزان خواست کلاس های برنامه ریزی شده را جدی بگیرند و از فضای مجازی و محیط آلوده آن که به بستری برای گسترش مسائل مجرمانه تبدیل شده است، دوری کنند.

رئیس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با ذکر مثال‌هایی تاکید کرد: بی‌تردید از هر چیزی که آگاهی و اطلاعات کافی در مورد آن نداریم متاثر خواهیم شد و اگر در فضای مجازی همه نوع مواد مخدر باشد. ، جرایم سایبری و اگر اطلاعات و آگاهی کافی و کامل نداشته باشیم وارد مسیر ناشناخته ای خواهیم شد که در آینده باعث آسیب می شود.

حسام در پایان سخنان خود تصریح کرد: طرح قاضی در مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش استان سمنان در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم در مسیر آموزش همه جانبه گام برداریم و به نتایج خوبی برسیم و دانش آموزان قانون و حاکمیت قانون کار و هدف اصلی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405316

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.