افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

بیت کوین و رسیدن به 69500 ​​دلار؛ تحلیل ظهور و امکان اصلاح

  • کد خبر : 405235
بیت کوین و رسیدن به 69500 ​​دلار؛ تحلیل ظهور و امکان اصلاح

در 21 اکتبر (30 مهر)، بیت کوین از مرز 69000 دلار عبور کرد و به 69500 ​​دلار رسید. کریپتوکارنسی در آخر هفته در حال حرکت بود و نقدینگی کمی در بازار وجود داشت. اما چرا در معاملات روز یکشنبه ایالات متحده به طور ناگهانی افزایش یافت؟ این افزایش به دلیل معاملات آتی بود یا خریدهای […]

در 21 اکتبر (30 مهر)، بیت کوین از مرز 69000 دلار عبور کرد و به 69500 ​​دلار رسید. کریپتوکارنسی در آخر هفته در حال حرکت بود و نقدینگی کمی در بازار وجود داشت. اما چرا در معاملات روز یکشنبه ایالات متحده به طور ناگهانی افزایش یافت؟ این افزایش به دلیل معاملات آتی بود یا خریدهای نقدی؟

طبق گزارش Blockchain Home، اخیراً اخبار مثبتی برای آلتکوین ها منتشر شده است، از جمله راه اندازی بلاک چین IPcoin (APE)، رشد DYDX و Sushi (SUSHI). پس از این خبر، بسیاری از آلتکوین ها بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشتند. به نظر می رسد آلت کوین های ارزان قیمت شروع به حرکت کرده اند. آیا بخش آلت کوین اوراکل که نقش مهمی در بازار صعودی اکتبر سال گذشته داشت، می‌تواند این بار آلت‌کوین‌ها را دوباره به بازار صعودی سوق دهد؟ آیا این بار واقعاً بازار صعودی است؟ در ادامه نگاهی داریم به دیدگاه معامله گران از زوایای مختلف.

تحلیل فنی

یک تحلیلگر به نام “leon_li2” معتقد است که بر اساس نمودار کندل استیک (خط K)، به نظر می رسد بیت کوین از خط روند نزولی بیش از نیم سال گذشته است و به نظر می رسد هر روز به بالاترین حد خود می رسد. با این حال، حجم معاملات در این سقف های جدید به شدت کاهش یافته است. از سوی دیگر، اتریوم نیز از سقف قبلی خود عبور کرده است، اما همچنان به محدوده فشار واقعی رسیده است 2800 دلار هنوز وارد نشده است افزایش قیمت اتریوم در روز گذشته احساسات مثبتی را در بازار ایجاد کرد. برای اولین بار، قراردادهای آتی گران تر از قیمت های لحظه ای بودند. بنابراین، او معتقد است که بازار گاوی رو به اتمام است و هر لحظه ممکن است سقوط کند.

منبع: لئون
منبع: لئون

بسیاری از مردم بازار فعلی را با 23 اکتبر سال گذشته مقایسه کرده اند و فکر می کنند که هر دو موقعیت شامل یک تقاطع طلایی در MACD هفتگی و شکستن اوج های قبلی است. اما به گفته وی، اکنون احساسات بازار کاملا متفاوت است. سال گذشته بازار کاملاً نزولی بود، در حالی که اکنون بازار کاملاً صعودی است. او از اهمیت عملی برخوردار است MACD Golden-Cross باور نمی کند؛ زیرا بلافاصله پس از آن امکان پذیر است مرگ صلیب باید دید که آیا این هفته یک کندل مثبت بزرگ دیگر را تکرار خواهد کرد و اوج جدیدی خواهد داشت یا خیر.

این تحلیلگر عنوان کرد نزولی بودن بازار تنها در صورتی باطل می شود که اتریوم پس از ادغام، سطح 2820 دلار را به سمت بالا بشکند.. وی اعلام کرد که جایگاهی برای فروش ندارد و به دنبال فرصتی مناسب برای ورود به معاملات کوتاه مدت است.

Crypto Painter (Crypto_Painter_X)، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته بیان کرد که در نمودار 4 ساعته نسبت عرضه به ارزش بازار (ASR-VC)رفتار قیمت فعلی بسیار شبیه به الگوی پایان سپتامبر است و همچنان در نزدیکی منطقه فشار متوسط ​​حرکت می کند. این ممکن است به معنای ایجاد حرکت یا تخلیه آن باشد.

از نقطه نظر نقطه حق بیمه (تفاوت قیمت)این وضعیت بسیار شبیه به بازار اوایل ژوئن با یک روند صعودی بلندمدت زیر حق بیمه منفی است. قیمت کلیدی برای تغییر کامل کانال به روند صعودی 71000 دلار اگر بیت کوین به شدت از منطقه فشار متوسط ​​عبور کند، اولین هدف ممکن است نزدیک خط خرید بیش از حد باشد که در حال حاضر در حدود است. 77500 دلار واقع شده است

منبع: Crypto Painterمنبع: Crypto Painter
منبع: Crypto Painter

همچنین Patrade_Buer اعلام کرد که از نظر هفتگی بازار همچنان در حال صعود است. پشتیبانی پایه در حال حاضر منتظر فرصتی برای شکسته شدن است. این دوره صعودی بازار باید سقف جدیدی را ثبت کند. هدف شخصی او در شکاف ارزش منصفانه این هدف هنوز در محدوده باقی می ماند (شکاف FVG در محدوده شوک معمولا پر می شود). توجه داشته باشید که آیا فرصتی برای WFVG تقریباً وجود دارد 64500 دلار وجود دارد، وجود خواهد داشت یا خیر.

منبع: پیتر بوئرمنبع: پیتر بوئر
منبع: پیتر بوئر

از دیدگاه روزانه، بازار همچنان به نوسانات خود ادامه می دهد و حمایت پایه را پیدا می کند. اگر فرصتی برای اصلاح قیمت بیت کوین وجود دارد، تقریبا ۶۴۵۰۰ خواهد بود، بنابراین باید در این سطح خرید کنید. اگر بیت کوین فرصت های معاملاتی زیادی ندارد، می توانید به دنبال فرصت های معاملاتی در آلت کوین باشید.

منبع: پیتر بوئرمنبع: پیتر بوئر
منبع: پیتر بوئر

در نمودار ساعتی نیز بازار در حال نوسان و صعود است و به طور مستمر سقف های جدیدی را ثبت می کند. در صورت اصلاح قیمت و سفارش بلوک شکسته نیست، معاملات کوتاه و بلند را می توان در طول روز انجام داد. اگر سفارش بلوک خراب است، می توانید روی زمین خرید کنید.

منبع: پیتر بوئر

CryptosLaowai تحلیلگر دیگری نیز اظهار داشت که خط روند نزولی این چرخه بزرگ شکسته شده و اصلاح قیمت با موفقیت انجام شده و الگوی گوشه ای صعودی را در سطح پایین ایجاد کرده است. او انتظار دارد که در کوتاه مدت بازار تضعیف شود و قیمت به خط روند نزولی چرخه بزرگ و سطح سقوط کند. 0.236 اصلاح فیبوناچی این دوره تجاری تقریباً در محدوده است 67000 دلار در شرف عقب نشینی است و یک الگوی زاویه صعودی تشکیل می دهد. هدف اول این دوره از صعود همچنان تقریباً 72000 دلار واقع شده است

منبع: Cryptoslaviaمنبع: Cryptoslavia
منبع: Cryptoslavia

تجزیه و تحلیل داده ها

منبع: KBISTمنبع: KBIST
منبع: KBIST

Kbeast (Kbeast.eth)، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته نیز اظهار داشت که با توجه به تحلیل ناحیه ارزشی نوسانات گسترده بیت کوین در شش ماه گذشته، شکست دیروز نمی تواند منطقه با بالاترین ارزش (VAH) شش ماه گذشته را بشکنید. علاوه بر این، توزیع بزرگتر، یعنی بزرگترین منطقه عرضه، در 70900 دلار واقع شده است اگر قیمت به افزایش خود ادامه دهد و هیچ تلاشی برای صعود در مسیر شکست نخورد، هدف بعدی است 70900 دلار خواهد بود

منبع: KBISTمنبع: KBIST
منبع: KBIST

از منظر قیمت میانگین موزون حجم سالانه (VWAP)، قیمت شتاب گرفته است و روند نزولی مشخصی را نشان نمی دهد، اما بدون شکست نزولی کاهش یافته است. بنابراین انتظار می رود در کوتاه مدت به روند صعودی خود ادامه دهد. بر اساس نمودار عمق نقدینگی خریداران و نقشه حرارتی انحلال، موقعیت کلیدی برای تصحیح نزولی در حدود 65000 تا 67000 دلار است

منبع: KBISTمنبع: KBIST
منبع: KBIST

بازار به وضوح در حال افزایش قیمت است و ساختاری که مشاهده می شود نشان دهنده روند صعودی است. بنابراین، تحلیلگر مذکور حفظ دیدگاه صعودی و انتظار ادامه روند افزایشی قیمت ها را توصیه می کند.

در سطح داده های موجود، در بازار نقدی، بازار نقدی کل در یکشنبه شب شاهد فروش جزئی بود، اما صبح دوشنبه، حجم معاملات افزایش یافت و روند صعودی به دو بخش تقسیم شد.

معاملات آتی کل در ابتدا از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه فروش جزئی را ثبت کردند. در اولین افزایش معاملات نقطه ای، موقعیت های خرید بسته و موقعیت های فروش باز شد، اما در بار دوم که سطح بیت کوین 69000 دلار شکست، موقعیت های کوتاه به لانگ تغییر یافت. ظاهرا ایده جعلی کردن در سطح 69000 دلار تشکیل شد. بازار از مسیر نزولی وارد شد و سپس با خرید نقطه ای قوی متوقف شد. لازم به ذکر است که از روز یکشنبه کوین بیس وضعیت ارسال متوالی خود را تغییر داد و اقدام به خریدهای متوالی کوچک کرد که تغییر مهمی است. با این حال، به جز سه خرید واضح در افزایش حجم، معاملات آتی بایننس بیشتر زمان را در موقعیت های خرید کوتاه/خرد گذراند. در کل خرید نقطه ای شروع شده است. اگرچه حجم زیادی ندارد، اما اگر بتواند عرضه فروش های آتی سودآور را جذب کند، قیمت می تواند به سطح برسد. 69000 دلار ثابت بماند

منبع: Crypto Painterمنبع: Crypto Painter
منبع: Crypto Painter

سهم بازار تتر نیز در هفته گذشته اندکی به زیر خط روند صعودی شش ماه گذشته کاهش یافته است. اگر این شکست قیمت تایید شود، نشان دهنده ورود وجوه استفاده نشده است. به احتمال زیاد تسلط بیت کوین به طور موقت به سقف رسیده است و پروژه های کوچکتر در دو تا سه هفته آینده به طور کامل نقدینگی را جذب خواهند کرد.

منبع: Crypto Painterمنبع: Crypto Painter
منبع: Crypto Painter

از نظر حجم کل موقعیت آتی، کل موقعیت های آتی بیت کوین برای سه روز متوالی در 40 میلیارد دلار باقی مانده است. اگرچه حجم پوزیشن ها زیاد است، اما قیمت 1500 دلار افزایش یافته است که نشان دهنده ورود مقدار کمی از سرمایه نقدی است. اما در مقایسه با موقعیت های بیت کوین در طول نوسان بین 68000 تا 69000 دلارموقعیت های فعلی 2.5 میلیارد دلار بیشتر است

برای گاوهای نر نقطه ای، با وجود احساسات مثبت، فشار فروش زیادی وجود نداشته است. بنابراین، در بازار فعلی، اسپات منبع ریسک بالقوه نخواهد بود. این 2.5 میلیارد دلار ممکن است منبع اضافیلانگهای را بکش» قدم بعدی این است که تعداد زیادی از گاوهای دارای اهرم بالا را از بین ببرید. در بازارهای صعودی، هرگونه انحلال تعداد زیادی از گاوهای اهرمی پیش نیاز روند صعودی بعدی است. در یک بازار آتی سنگین، شورت منبع سرمایه برای صعود است و لانگ ها همه بار اضافی هستند.

تحلیل ماکرو

طبق گفته Phyrex، داده‌های مربوط به ETF بیت‌کوین در روز جمعه به عملکرد خوب خود ادامه دادند. اگرچه کاهش مشابهی در قدرت خرید برای اتریوم (ETH) مشاهده شد، اما همچنان می توان مشاهده کرد که مقدار زیادی از سرمایه در بیت کوین متمرکز شده است. در روز جمعه، ETF نقدی دارای ورودی خالص 4099 بیت کوین بود. اگرچه این کمترین میزان در هفته بود، اما همچنان بسیار قوی تر از قبل است.

بلک راک به مدت پنج روز متوالی ورودی خالص داشت و در طول هفته در مجموع 16975 بیت کوین خرید. Fidelity با 4807 بیت کوین در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن ARK با 4538 بیت کوین و Bitwise با 2244 بیت کوین در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

شایان ذکر است GBTC Grayscale در هفته گذشته او 963 بیت کوین به دارایی های خود اضافه کرد. این بدون توجه به تعداد مینی ETFها است و کاملاً در تضاد با اتریوم است. حتی در شرایطی که نقدینگی بسیار محدود است، وجوه محدود سرمایه گذاران همچنان در بیت کوین متمرکز است.

در هفته گذشته، قدرت خرید خالص دوازده ETF ایالات متحده به 31119.43 بیت کوین رسید که 685.34 درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت. این آمار بسیار بالاتر از اتریوم بوده است. مهارت خاکستری از فروش خالص 1103.36 بیت کوین در دو هفته گذشته، ورودی خالص به 1232.71 بیت کوین رسیده است. دیگر مسئول فروش سنگین بیت کوین نیست.

منبع: Fairexمنبع: فایرکس
منبع: Fairex

سایر ارزهای دیجیتال

صنعت memecoin در آخر هفته شاهد رشد بود و علیرغم افزایش مجدد قیمت ها، همچنان باید در مقابل خوش بینی ها احتیاط کرد. بخش اوراکل رشد کرده است و پروژه‌هایی مانند API3 و DIA فعالیت بیشتری را نشان داده‌اند که می‌تواند به عنوان سیگنال خوش‌بینی در بازار بلاک چین تلقی شود. پس از انتشار خبر راه‌اندازی IPchain در 20 اکتبر (29 اکتبر)، APE بیش از 100 درصد افزایش یافت و به پرچم‌دار حوزه Metaverse و NFT تبدیل شد.

با این حال، به نظر نمی رسد در حال حاضر هیچ روایت داغی در بازار وجود داشته باشد که مربوط به متاورس و NFT باشد. در برخورد با این مسائل باید مراقب باشیم. شات کوین ها ممکن است از این فرصت استفاده کنند و فعال شوند و سپس صعود کنند. در این چرخه، بخش های متاورس و NFT کمترین محبوبیت را داشته اند. اما هنوز در مورد فعالیت بخش اوراکل خوش بینی وجود دارد. سال گذشته، شات کوین ها برای اولین بار در اوراکل راه اندازی شدند.

یک تحلیلگر به نام “0XENAS” نیز معتقد است که بازار به شیوه ای مرموز کار می کند. همه ما این فرصت را داریم که ارزهایی را پیدا کنیم که ممکن است سود بیشتری داشته باشند یا پس از تبلیغ توسط سایر تأثیرگذارها به صفر بروند. او GOAT و GNON را برای خود انتخاب کرد و GOAT را روی زمین خرید.

منابع و مآخذ

برای دسترسی به منابع به لینک زیر مراجعه کنید:

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-21 19:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.