افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ترمز رالی بیت کوین را کنار بگذارید. 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

  • کد خبر : 405183
ترمز رالی بیت کوین را کنار بگذارید. 5 نکته مهم که در این هفته باید به آنها توجه کنید

بیت کوین هفته معاملاتی جدید خود را آغاز می کند بهترین بسته هفتگی پنج ماه گذشته و یک بار دیگر توانست به 69000 دلار صعود کند. البته در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین دوباره به حدود 67000 دلار کاهش یافته است. به گزارش Mehen Blockchain، هفته سوم اکتبر در حالی آغاز می شود […]

بیت کوین هفته معاملاتی جدید خود را آغاز می کند بهترین بسته هفتگی پنج ماه گذشته و یک بار دیگر توانست به 69000 دلار صعود کند. البته در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین دوباره به حدود 67000 دلار کاهش یافته است.

به گزارش Mehen Blockchain، هفته سوم اکتبر در حالی آغاز می شود که همه نگاه ها معطوف روند صعودی بیت کوین و شکستن مجدد احتمالی رکورد هستند. با این حال، پادشاه ارزهای دیجیتال ممکن است قبل از صعود بیشتر، مرحله تثبیت دیگری را تجربه کند.

این هفته، داده های اقتصاد کلان ایالات متحده، از مدعیان بیکاری گرفته تا گزارش فدرال رزرو بژ، در رادار معامله گران قرار دارد و ممکن است باعث نوساناتی در بازار شود. در همین حال، تحلیل های مختلفی در مورد اینکه آیا بیت کوین از روند نزولی هفت ماهه خود خارج شده است یا خیر، وجود دارد.

استفاده از اهرم در بازار آتی بیت کوین نیز افزایش یافته است. اتفاقی که برخی از تحلیلگران را نسبت به روند آینده نگران کرده است. در عین حال، هیچ نشانه ای از تمایل سرمایه گذاران خرد به خرید بیت کوین وجود ندارد. در این مقاله به بررسی ۵ نکته می پردازیم که در این هفته باید به آن ها توجه کنید.

بیت کوین به 69000 دلار بازگشت

قیمت بیت کوین در ساعات پایانی هفته گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرد و شمع هفتگی آن برای اولین بار از ابتدای ژوئن به بالای 69000 دلار بسته شد. البته در حال حاضر قیمت بیت کوین کمی اصلاح شده و به کانال 67000 دلار بازگشته است.

نمودار بیت کوین فریم 1 ساعته - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین 1 ساعته فریم – منبع: TradingView

در پاسخ به این شمع هفتگی، تحلیلگران و معامله گران مختلف سناریوهای مختلفی از جمله اصلاح، تثبیت و سپس از سرگیری روند صعودی مطرح کرده اند

تاجری به نام کریپتونوو (CrypNuevoوی در توییتی با اشاره به نقدینگی درست بالاتر از قیمت فعلی است و می‌تواند مانعی برای افزایش بیت کوین باشد.

سطح نقدینگی بزرگی بالاتر از قیمت فعلی و دقیقاً در محدوده 69300 دلار وجود دارد. این نقدینگی در آخر هفته با باز شدن پوزیشن های فروش برخی معامله گران افزایش یافت. اگر قیمت بیت کوین ابتدا به حدود 69300 دلار برسد منطقی است.

نقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CrypNuevo/Xنقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CrypNuevo/X
Heatmap Liquidation Bitcoin – منبع: CrypNuevo/X

به گفته این معامله گر، در آینده ممکن است خریداران با فشار موقت کوتاه مدت مواجه شوند. به گفته این تحلیلگر، قیمت بیت کوین می تواند تا میانگین متحرک 50 دوره ای آن در بازه زمانی 4 ساعته (66888 دلار) این پشتیبانی را دوباره اصلاح و اصلاح کنید:

در حالت ایده‌آل، بیت‌کوین این پشتیبانی را حفظ می‌کند و می‌تواند قسمت بالای کانال را برای تایید شکست صعودی نگه دارد.

نمودار بیت کوین چهار ساعته فریم - منبع: TradingViewنمودار بیت کوین چهار ساعته فریم - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین چهار ساعته فریم – منبع: TradingView

Daan Crypto Trades با بررسی شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI)، می گوید که ارز دیجیتال باید بازار کریپتو را به سمت یک صعود صعودی پایدار هدایت کند. او در توییتی در این باره نوشت:

آنچه اهمیت دارد این است که خریداران حرکت صعودی فعلی را از این سطوح حفظ کنند. 70000 دلار محدوده مهمی است.

نمودار بیت کوین فریم زمانی 1 هفته - منبع: Daan Crypto Trades/Xنمودار بیت کوین فریم زمانی 1 هفته - منبع: Daan Crypto Trades/X
نمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین – منبع: Daan Crypto Trades/X

باز هم اقتصاد کلان آمریکا

همانند هفته های گذشته، این هفته نیز شاهد انتشار داده های مهمی از وضعیت اقتصاد کلان آمریکا خواهیم بود. در 24 اکتبر (3 نوامبر) برنامه ریزی شده است. آمار مدعیان بیکاری آمریکا منتشر شود البته یک روز قبل از این آمار، گزارش مهم فدرال رزرو به نام “کتاب بژ” منتشر می کند و به وضعیت اقتصادی فعلی می پردازد.

تورم اکنون به سرفصل اخبار بازگشته است، با این حال، در هفته‌های اخیر، به نظر می‌رسد دارایی‌های ریسک‌پذیر به رهبری بازار سهام بدون توجه به افزایش قیمت‌ها ادامه داشته‌اند.

نشریه اقتصادی Kobeissi Letter در گزارشی در این خصوص نوشت:

تورم مرکزی پس از کاهش در نیمه اول سال 2024 در حال افزایش است. در همان زمان، CPI اصلی به 3.3٪ افزایش یافت که اولین افزایش از مارس 2023 است. این در حالی است که فدرال رزرو در سپتامبر نرخ بهره را 50 واحد کاهش داد. . اما آیا واقعاً به کاهش 50 واحدی نیاز داشتیم؟

به گفته تحلیلگران Kubisi Letter، در هفته های آینده گزارش های درآمد شرکت ها و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آنها احتمالاً در کوتاه مدت احساسات عمومی بازار را شکل خواهند داد.

پیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Groupپیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: CME Group
پیش بینی نرخ بهره نوامبر – منبع: CME Group

در همین حال، بر اساس داده های FedWatch، به شانس 90 درصد در جلسه 7 نوامبر کمیته بازار آزاد فدرال، که تنها دو روز پس از انتخابات تشکیل می شود، نرخ بهره 0.25٪ کاهش خواهد یافت.

متیو دیکسون، مدیر پلتفرم Evai در توییتی در این رابطه نوشت:

با پیش بینی این موضوع، ارزش دلار به شدت در حال افزایش است. دارایی‌های پرخطر نیز نگرانی‌ها را کنار گذاشته و تجمع قدرتمندی را پیش از انتخابات 5 نوامبر از سر گرفته‌اند. به یاد داشته باشید که این روند دوست شماست!

جنجال بر سر سقوط قیمت بیت کوین

به دنبال رشد اخیر قیمت بیت کوین، اکنون معامله گران و تحلیل گران مختلف پیش بینی های متفاوتی را در خصوص روند آینده این ارز دیجیتال انجام داده اند.

همانطور که قبلاً گزارش داده بودیم، از زمان شکستن رکورد بیت کوین در ماه مارس، این ارز دیجیتال در یک کانال روند نزولی تثبیت شده است. اما همزمان با بسته شدن هفتگی، در بازه زمانی یک روزه، این ارز دیجیتال خط مقاومتی کانال نزولی خود را به سمت بالا شکست و بسیاری را امیدوار کرد.

Rekt Capital، یک تحلیلگر معروف بازار، می گوید که قدم بعدی بیت کوین صعود به تا محدوده 70000 دلار است

نمودار زمانی 1 هفته بیت کوین - منبع: پیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: گروه CMEنمودار زمانی 1 هفته بیت کوین - منبع: پیش بینی نرخ بهره نوامبر - منبع: گروه CME
نمودار بازه زمانی 1 هفته ای بیت کوین – منبع: Rekt Capital/X

البته همه تحلیلگران از ادامه روند صعودی در کوتاه مدت مطمئن نیستند. پیتر برانت، تاجر باتجربه بازار کریپتو، نموداری را پس از بسته شدن شمع هفتگی منتشر کرده است که در آن از تمدید بیشتر الگوی مثلث معکوس 7 ماهه بیت کوین صحبت می کند.

این تحلیلگر در این خصوص می گوید:

توالی بالا و پایین بیت کوین از مارس 2024 تاکنون شکسته نشده است.

نمودار زمان 1 هفته بیت کوین - منبع: پیتر برانت/ ایکسنمودار زمان 1 هفته بیت کوین - منبع: پیتر برانت/ ایکس
نمودار زمان ۱ هفته بیت کوین – منبع: پیتر برانت/ ایکس

در همین حال، داده های وب سایت CoinGlass این نشان می دهد که تعداد زیادی سفارش فروش بالای 70000 دلار و بیت کوین در این نزدیکی وجود دارد 72000 دلار با مقاومت قابل توجهی مواجه است.

نقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CoinGlassنقشه حرارتی انحلال بیت کوین - منبع: CoinGlass
نقشه حرارتی انحلال بیت کوین – منبع: CoinGlass

افزایش هشدار دهنده در استفاده از اهرم همزمان با شکستن رکورد سود باز

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین به حدود 69000 دلار، سود باز قراردادهای آتی این ارز دیجیتال به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اتفاقی که باعث نگرانی برخی تحلیل گران از وضعیت موجود شده است.

CrazyBlockk، تحلیلگر ایرانی در پستی در وب سایت CryptoQuant نوشت:

اهرم در بازار مشتقات همیشه به عنوان یک عامل کلیدی شناخته می شود که به معامله گران کمک می کند تا به سود ایده آل دست یابند، اما خطرات بالقوه قابل توجهی را نیز به همراه دارد. بسیاری از معامله گران در مواجهه با نوسانات بازار این ریسک را جدی نمی گیرند.

در این پست، Crazy Block یک نسخه اصلاح شده است شاخص نسبت اهرم تخمینی (ELR). برای بررسی ذخایر بیت کوین و استیبل کوین ها استفاده می شود:

این مبتنی بر این مفهوم است که استیبل کوین ها در سال های اخیر به طور گسترده به عنوان وثیقه برای معاملات مشتقه استفاده شده اند. با نگاهی به نمودار این شاخص می توانید یک جهش شدید را مشاهده کنید. این نشان می دهد که بازار مشتقات بیت کوین در خطر است. این بدان معنی است که بازار مستعد هرگونه حرکت تکانشی، چه بالا و چه پایین است.

نمودار بیت کوین ELR - منبع: CryptoQuantنمودار بیت کوین ELR - منبع: CryptoQuant
نمودار بیت کوین ELR – منبع: CryptoQuant

شاخص دیگری که این ادعا را تأیید می کند، شاخص بیت کوین هیتر است.بخاری بیت کوین) سرمایه گذاری Capriole است.

این شاخص که سطوح نسبی میانگین موزون بازار قراردادهای دائمی، آتی و گزینه های بیت کوین شامل بهره باز را بررسی می کند، اکنون در بالاترین سطح آن از اواسط سال 2022 قرار داده شده است

یک تحلیلگر به نام AetherX Capital در این مورد در توییتی نوشت:

شاخص ضربه بیت کوین خیلی بالاست. اگرچه ممکن است برای مدت طولانی تری در این سطوح باقی بماند، اما در نهایت باید به حالت تعادل بازگردد. تصحیح ممکن است از سطوح فعلی یا بالاتر شروع شود. بنابراین، به ویژه در معاملات اهرمی، احتیاط توصیه می شود.

شاخص بیت کوین Hitter Index - منبع: سرمایه گذاری Caprioleشاخص بیت کوین Hitter Index - منبع: سرمایه گذاری Capriole
شاخص بیت کوین Hitter – منبع: سرمایه گذاری Capriole

عدم حضور سرمایه گذاران خرد

علیرغم همه هیاهوی ایجاد شده توسط بازگشت بیت کوین به 69000 دلار، سرمایه گذاران خرد همچنان در بازار غایب هستند.

بر اساس داده های گوگل ترندز، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود در تاریخ نزدیک شده است، میزان جستجو برای این ارز دیجیتال همچنان کم است. امتیاز 22 از 100 نشان می دهد که این کمترین حجم جستجو در چهار سال گذشته است.

داده های Google Trends برای بیت کوین - منبع: Google Trendsداده های Google Trends برای بیت کوین - منبع: Google Trends
داده های Google Trends برای بیت کوین – منبع: Google Trends

هفته گذشته، حساب توییتر Bitcoindata2021 (Bitcoindata2021) در مورد علاقه سرمایه گذاران خرد به بیت کوین توییت کرد:

اگر حرکت سریع بیت کوین در حدود 90000 تا 100000 دلار توجه سرمایه گذاران خرد را جلب کند، تعجب نخواهم کرد.

نمودار علاقه سرمایه گذاران خرد - منبع: Bitcoindata21/Xنمودار علاقه سرمایه گذاران خرد - منبع: Bitcoindata21/X
نمودار علاقه سرمایه گذاران خرد – منبع: Bitcoindata21/X

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-21 20:00:08

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.