افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

سقوط هیبت دروغین رژیم صهیونیستی!

  • کد خبر : 405175
سقوط هیبت دروغین رژیم صهیونیستی!

این نشریه آمریکایی در مقاله ای به کاهش تدریجی قدرت تسلیحاتی آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران و محور مقاومت اشاره کرد و هشدار داد که ایران از قدرت موشکی کافی برای شکست قدرت دفاعی آمریکا برخوردار است. آمریکا و حمله به رژیم صهیونیستی. به گزارش نشنال اینترست، از هفته گذشته ارتش […]

این نشریه آمریکایی در مقاله ای به کاهش تدریجی قدرت تسلیحاتی آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران و محور مقاومت اشاره کرد و هشدار داد که ایران از قدرت موشکی کافی برای شکست قدرت دفاعی آمریکا برخوردار است. آمریکا و حمله به رژیم صهیونیستی.

به گزارش نشنال اینترست، از هفته گذشته ارتش آمریکا با ارسال سامانه دفاع ضد موشکی تاد به سرزمین‌های اشغالی موافقت کرد، کمبودها و محدودیت‌های این سامانه‌ها وجود دارد. دفاع موشکی رژیم صهیونیستی و آمریکا واضح تر شده اند.

رسانه های آمریکایی مدعی هستند که آمریکا در ازای ارسال این سامانه از رژیم صهیونیستی وی با وعده عدم حمله به تأسیسات نفتی و هسته‌ای ایران، گزارش داد که توافق صهیونیست‌ها با استقرار این تسلیحات، ضعف‌های سامانه‌های دفاعی آنها را نشان می‌دهد، سامانه‌هایی که در دفع حملات موشکی و پهپادهای حزب‌الله ناقص هستند از لبنان و ایران در ماه های اخیر.

بر اساس گزارش نشنال اینترست، این یاد آور سامانه دفاع موشکی «S. M. 3» است که آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی و ناوهای آن در دریای سرخ مستقر کرده است.

در این گزارش آمده است: در صورت تداوم و تشدید درگیری بین اسرائیل و ایران و با کاهش موجودی موشک های رهگیر در سامانه های تاد و اس ام 3، آمریکا به زودی با تصمیم دشواری روبرو خواهد شد، زیرا در درگیری های احتمالی در سایر مناطق به ویژه در «آسیا، این موشک ها حیاتی هستند».

رژیم صهیونیستی دارای سامانه دفاع موشکی چندلایه است که شامل رهگیرهای کوتاه، میان برد و دوربرد می شود.

این رژیم هم هست سیستم موشکی پاتریوت ذینفع دریافت از ایالات متحده است.

اما رژیم اشغالگر در حمله اول اکتبر ایران که با حدود 180 فروند موشک بالستیک انجام شد، نتوانست بسیاری از موشک ها را رهگیری کند و طبق اطلاعات غربی حداقل 30 موشک در پایگاه هوایی ناواتیم فرود آمد.

رژیم صهیونیستی این کشور جزئیات زرادخانه موشکی خود را منتشر نمی کند، اما چندین مقام سابق صهیونیستی به فایننشال تایمز گفته اند که رژیم اشغالگر موشک های رهگیر کافی در اختیار ندارد.

این موشک ها نقش اساسی در دفاع از اروپا در برابر روسیه و دفاع از پایگاه های آمریکا در اقیانوس آرام دارند و به گفته رسانه های آمریکایی، استقرار سامانه تاد تا حدی به دلیل نبود موشک های SM3 در زرادخانه آمریکاست. . زیرا نیروهای آمریکایی در منطقه از بسیاری از تسلیحات دفاعی خود برای مقابله با حمله ایران در ماه جاری استفاده کردند.

تعداد دقیق موشک های SM3 مشخص نیست، اما عموماً اعتقاد بر این است که ایالات متحده 500 موشک از این نوع ساخته است و ظرفیت تولید تنها 12 موشک دیگر در سال را دارد.

حدود 100 موشک در درگیری ها و آزمایش های تسلیحاتی اخیر مورد استفاده قرار گرفته است و ایالات متحده در حال حاضر تنها 400 موشک SM3 دارد که برخی از آنها در لهستان و رومانی قرار دارند.

به گزارش نشنال اینترست، سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا از نظر عددی محدود هستند، در حالی که در سال 2023، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده سابق سنتکام، اظهار داشت که ایران بیش از 3000 موشک بالستیک دارد که در غرب آسیا بی‌نظیر است.

در این گزارش با اشاره به اینکه آمریکا نمی تواند از تمام ذخایر موشکی خود برای این سامانه ها در غرب آسیا و دفاع از رژیم صهیونیستی استفاده کند، تصریح می کند: در درگیری که قرار است آمریکا از اسرائیل دفاع کند، تعداد … موشک های ایران به وضوح “برای شکست سیستم های تجسسی آمریکایی کافی است.”

رسانه های آمریکایی اذعان کردند که اگر آمریکا تنش های خود و متحدانش با ایران را کاهش ندهد، به زودی باید بین دفاع از نیروهای خود در برابر چین و دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر ایران یکی را انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405175

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.