افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

زنجان یکی از استان های معدنی غنی و متنوع کشور است. ضعف اکتشافی بخش معدن محسوس است

  • کد خبر : 405132
زنجان یکی از استان های معدنی غنی و متنوع کشور است. ضعف اکتشافی بخش معدن محسوس است

بازار; گروه استان ها: ایران یکی از غنی ترین کشورهای معدنی جهان است و به بهشت ​​معدنی جهانی معروف است و به تبع آن استان زنجان از جایگاه خوبی در بخش معدن کشور برخوردار است. معادن و صنایع وابسته به آنها با ایجاد فرصت های شغلی متنوع در بخش های مختلف نقش مهمی در رشد […]

بازار; گروه استان ها: ایران یکی از غنی ترین کشورهای معدنی جهان است و به بهشت ​​معدنی جهانی معروف است و به تبع آن استان زنجان از جایگاه خوبی در بخش معدن کشور برخوردار است. معادن و صنایع وابسته به آنها با ایجاد فرصت های شغلی متنوع در بخش های مختلف نقش مهمی در رشد و توسعه کشورها ایفا می کنند.

فراهم کردن زیرساخت های لازم برای بهره مندی از معادن موجود در هر منطقه می تواند به توسعه پایدار آن کمک کرده و نقش مهمی در پیشرفت سایر بخش ها داشته باشد.

از معادن زنجان می توان به معادن سرب و روی، منگنز، مس، آهن، سنگ مرمر، تراورتن، گرانیت و چینی، برنج، سیلیس، خاک های صنعتی آنتیموان، تالک، پرلیک، سولفات منیزیم، آلونیت، سنگ آهک، گچ و دبری اشاره کرد. و عنوان مالک بزرگترین معادن روی خاورمیانه نیز برای این استان محفوظ است.

«بور» یکی از عناصر نیمه فلزی کم فراوانی در پوسته زمین است که علاوه بر وجود بسیار کم در بدن انسان و حیوانات، در پزشکی و پزشکی، انواع شوینده ها و پاک کننده ها، حشره کش ها کاربرد دارد. در راکتورهای هسته ای، صنایع شیشه و سرامیک و فضاپیماها استفاده می شود.

استان زنجان یکی از استان های غنی و متنوع معدنی کشور است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 207 معدن فعال وجود دارد، گفت: این تعداد در مجموع 460 معدن مجاز است و در استان 170 علامت و ذخیره معدنی شناسایی شده و یا در حال بهره برداری است.

مجید گلشنی فرد با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان های معدنی غنی و متنوع کشور است، گفت: زنجان دارای معادن غنی بور است و در حال حاضر 9 معدن از این نوع مواد در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان 100 معدن فلزی با بیش از 37 میلیون و 500 هزار تن ذخیره قطعی وجود دارد که 22 درصد از معادن استان را شامل می شود، افزود: میانگین ذخیره قطعی هر معدن فلزی 375 عدد است. هزار تن اسمی میزان استخراج معادن فلزی استان 2 میلیون و 800 هزار تن و میانگین برداشت اسمی هر معدن فلزی حدود 28 هزار تن است. همچنین میانگین برداشت اسمی هر یک از 453 معدن استان 29 هزار تن برآورد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه معدنی استان گفت: هدف گذاری شده رشد 13 درصدی در این بخش است در حالی که معدن در استان رشد 11 درصدی داشته است. درصد در سال گذشته

گلشنی فرد گفت: برای رشد بخش معدن، اکتشاف و بهره برداری از معادن بور و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط با این ماده معدنی در دستور کار امسال در استان قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد حلقه های مرتبط و زنجیره ارزش افزوده معدنی بور در استان، یادآور شد: برنامه ریزی لازم برای استفاده بهینه از ظرفیت 9 معدن بور شناسایی شده در استان و حمایت از سرمایه گذاران به ویژه در صنایع استراتژیک و معدنی. . بر واحدهای فرآوری این بخش توجه و نظارت شده و باید بهره وری مطلوب و قابل قبولی از معادن موجود در استان وجود داشته باشد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: تلاش می شود 253 معدن راکد استان مجددا فعال شوند و به چرخه بازگردند.

باید از ظرفیت های موجود در استان زنجان مانند سایر استان ها برای اکتشاف و معدن استفاده شود.

گلشنی فرد بر لزوم انجام اقدامات اکتشافی در استان تاکید کرد و گفت: با تغییر رویه در حوزه اکتشاف در بخش معدن، 12 مجوز اکتشاف از ایمیدرو و چهار مجوز اکتشاف از شرکت تولید و تولید مواد معدنی در استان زنجان باید عملیاتی شود و از ظرفیت‌های موجود در استان زنجان مانند سایر استان‌ها برای اکتشاف و حفاری معادن استفاده کند تا از ظرفیت‌های معدنی موجود استفاده کند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زنجان یکی از استان هایی است که از تنوع مواد معدنی خوبی برخوردار است و از این نظر در جایگاه خوبی قرار دارد، گفت: 15 واحد در حوزه معدن و سال گذشته 14 واحد معدنی در استان احیا شده است. . .

زنجان یکی از استان های معدنی غنی و متنوع کشور است. ضعف اکتشافی بخش معدن محسوس است

استاندار زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، وی بیان کرد: در حال حاضر 270 معدن در زنجان فعال، 93 معدن غیر فعال، 9 معدن متروکه و 15 منطقه امیدبخش در مرحله اکتشاف هستند.

استان زنجان به دلیل وجود معادن خاصی مانند فلدسپات، سرب، روی، پتاس و فسفات شهرت دارد.

محسن افشارچی ادامه داد: گرانیت، کروم و سنگ های تزئینی از مهم ترین کانی های استان زنجان هستند و وجود معادن خاصی مانند فلدسپات، سرب و روی، پتاس و فسفات باعث شهرت این استان شده است.

وی با بیان اینکه توجه به فرآوری مواد معدنی موجب توسعه اقتصادی و اشتغال می شود، اظهار داشت: توجه به فرآوری مواد معدنی موجب توسعه اقتصادی و اشتغال می شود زیرا معادن مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع را تامین می کنند و مجموع این عوامل در زمانی که به میان می آید بسیار موثر است. ایجاد اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی.

استاندار زنجان تصریح کرد: خوشبختانه استان زنجان دارای مواد معدنی متنوعی است و این معادن توانسته است نظر بسیاری از سرمایه گذاران فعال در این زمینه را به خود جلب کند.

اساسی ترین محور بخش معدن، سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های لازم برای تولید است.

افشارچی افزود: مهمترین محور در بخش معدن سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های لازم برای تولید است و یکی از مهمترین فرصت های توسعه اقتصاد کشور برنامه ریزی مدیریتی در بخش معدن است که این امر باید دریافت شود. توجه مسئولان».

وی ادامه داد: حوزه معدن پر از مشاغل و حرفه های مختلف است و در این زمینه صادرات فنی و مهندسی که مغفول مانده است و ساخت صنایع معدنی تقویت تشکل ها و تقویت ارتباط با علم و فناوری است. این پارک از اهداف بلندمدت حوزه معدن واقع در استان است.

بخش معدنی استان زنجان از نظر اکتشاف ضعیف است

رئیس صنعت زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بخش معدنی استان زنجان از نظر اکتشاف ضعیف است، خاطرنشان کرد: معدن انگوران نیز رو به اتمام است و باید مقدمات این امر فراهم شود.

آرمین ساسانی افزود: بحث عملکرد و اخذ مالیات برای بخش معدن شفاف نیست و ارزش واقعی محاسبه نمی شود.

رئیس اتاق صنعت استان زنجان با بیان اینکه ماشین آلات حوزه معدن استان زنجان فرسوده است و عملاً از این بخش پول می گیرد، افزود: در برخی از زنجیره های معدنی از داخل به پایان خط رسیده ایم. استان زنجان کشور است و باید آنطور که باید صادر شود.

تنوع مواد معدنی در استان زنجان بسیار بالاست

ساسانی افزود: خوشبختانه تنوع معدنی در استان زنجان بسیار زیاد است و باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی گفت: در بخش معدن 1.5 درصد مالیات و عوارض ماشین آلات و غیره پرداخت می کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگابازاروی با بیان اینکه صنعت معدن در حال توسعه است، گفت: به عنوان مثال تولید مس به 250 هزار میلیون تن می رسد و سال هاست ماشین آلات معدنی و راه سازی نوسازی نشده است.

مصطفی طاهری با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز به نوسازی 20 هزار دستگاه معدن و 30 یا 40 هزار دستگاه راهسازی است افزود: بهره وری ماشین آلات معدنی و راهسازی بسیار پایین است.

زنجان یکی از استان های معدنی غنی و متنوع کشور است. ضعف اکتشافی بخش معدن محسوس است

طاهری تصریح کرد: 20 هزار دستگاه معدن و حدود 40 هزار دستگاه راهسازی نیاز به نوسازی دارند که امیدواریم با راه اندازی کارخانه ماشین آلات سنگین معدنی بتوانیم برای تامین ماشین آلات و افزایش تولید و بهره وری اقدامات موثری انجام دهیم.

افزایش حجم تولید محصولات معدنی نیازمند تامین ماشین آلات است.

وی گفت: هم اکنون در کشور با مصرف گازوئیل مشکل داریم و هزینه استخراج نیز بسیار افزایش یافته است زیرا ماشین آلات موجود قدیمی و تعداد آنها محدود است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش تولید محصولات معدنی نیازمند تامین ماشین آلات است، گفت: ماشین آلات معادن بزرگ در کشور تولید نمی شود و در حد 100 درصد هستیم. وابسته به این رشته

یک فعال معدنی در گفتگو با خبرنگار. بازار، وی به چالش های پیش روی تولید سنگ اشاره کرد و گفت: مشکل ما وجود دو نرخ ارز بین بانک ها و مبادلات و نقل و انتقالات از طریق بانک ها است و با بازار خارجی مشکل داریم.

اکتشافات ضعیف و ناقص و حفاری های کم عمق و کم عمق از چالش های اساسی در توسعه فعالیت های معدنی استان زنجان است.

رشیدی پور گفت: اکتشافات ضعیف و ناقص و حفاری های کم عمق و کم عمق از چالش های اساسی در توسعه فعالیت های معدنی استان زنجان است که در صورت تامین تجهیزات و دستگاه های لازم و جذب سرمایه گذار در این بخش شاهد توسعه این بخش خواهیم بود. معدن در استان وجود خواهد داشت.

رشیدی پور تصریح کرد: امکان انتقال پول وجود ندارد و از طریق بانک است و این باعث می شود بازار را از دست بدهیم و این روند توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت تجهیزات این واحد تولیدی خوب است و از نظر کمبود تجهیزات مشکلی نداریم.

بدون شک بخش معدنی استان زنجان نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد و تحقق این امر مستلزم تعامل همه بخش‌های مرتبط با صنعت و معدن و از این حیث ایجاد زیرساخت‌ها و صنایع تبدیلی است. . می تواند با کمک بخش معدن در این زمینه به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.