افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

بدترین زمان برای مصرف قهوه – خبرآنلاین

  • کد خبر : 404949
بدترین زمان برای مصرف قهوه – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین از سلامت نیوز، بهترین زمان مصرف قهوه برای بهره مندی بیشتر از خواص آن چه زمانی است؟ این سوالی است که در مقاله بعدی به آن پاسخ خواهیم داد. ۲ ساعت پس از بیدار شدن از خواب قهوه بنوشید. به نظر می رسد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ۲ تا ۴ […]

به گزارش آنلاین از سلامت نیوز، بهترین زمان مصرف قهوه برای بهره مندی بیشتر از خواص آن چه زمانی است؟ این سوالی است که در مقاله بعدی به آن پاسخ خواهیم داد.

۲ ساعت پس از بیدار شدن از خواب قهوه بنوشید.

به نظر می رسد بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بین ۲ تا ۴ ساعت پس از بیدار شدن از خواب باشد. به عنوان مثال، اگر فردی ساعت 6:30 صبح از خواب بیدار شود، این زمان بین 9:30 تا 11:30 است. در واقع نوشیدن قهوه بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب اثرات انرژی زا این نوشیدنی را کاهش می دهد زیرا سطح هورمون استرس کورتیزول در این زمان در بالاترین حد خود قرار دارد. کورتیزول هورمونی است که هوشیاری و تمرکز را بهبود می بخشد و از طرف دیگر سطح متابولیسم بدن، پاسخ سیستم ایمنی و فشار خون را تنظیم می کند. این هورمون از ریتم منحصر به فردی برای چرخه خواب و بیداری پیروی می کند که بین 30 تا 45 دقیقه پس از بیدار شدن به اوج خود می رسد و در بقیه روز به تدریج کاهش می یابد. زمان بین بیدار شدن از خواب و نوشیدن قهوه مهم است زیرا نوشیدن قهوه در زمانی که سطح هورمون کورتیزول در بدن بالا است می تواند به تدریج سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند. علاوه بر این، افزایش هورمون کورتیزول ناشی از مصرف کافئین در افرادی که به طور منظم آن را مصرف می کنند کاهش می یابد.

ورزشکاران نباید تاثیر قهوه را فراموش کنند.

قهوه علاوه بر اثر افزایش دهنده هوشیاری، به عنوان یک محرک موثر برای ورزشکاران نیز شناخته می شود. به همین دلیل، قهوه می تواند جایگزین خوب و ارزان تری برای مکمل های کافئین باشد. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که کافئین خستگی ناشی از ورزش را به تاخیر می اندازد و قدرت و قدرت عضلانی را بهبود می بخشد. برای بهره مندی از اثرات قهوه، توصیه می شود ورزشکاران 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین یا مسابقه قهوه بنوشند تا سطح کافئین به بالاترین حد در بدن برسد. این نوشیدنی همچنین حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است که خاصیت آرامش بخشی دارد.

چه زمانی نباید قهوه بنوشید؟

کافئین موجود در قهوه علاوه بر افزایش ظرفیت ورزشکاران و افزایش هوشیاری می تواند باعث اختلال خواب و اضطراب در برخی افراد شود. اثرات محرک قهوه بسته به خصوصیات افراد مختلف بین 3 تا 5 ساعت در بدن باقی می ماند و حدود نیمی از کافئین تا 5 ساعت بعد در بدن باقی می ماند. به همین دلیل، نوشیدن قهوه خیلی زود قبل از خواب می تواند خواب را مختل کند و در نتیجه حداقل 6 ساعت فاصله زمانی لازم است. قهوه علاوه بر اختلالات خواب، احساس اضطراب را در برخی افراد افزایش می دهد و برای کسانی که از اضطراب رنج می برند، بهتر است مصرف این نوشیدنی را قطع یا به حداقل برسانند.

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.