افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
0

بارش برف و مه غلیظ در جاده چالوس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 404904
بارش برف و مه غلیظ در جاده چالوس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بهروز خانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور. لطفا وی در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی شمال کشور گفت: شرایط جوی در محور کندوان (چالوس) با بارش برف همراه است که باعث لغزنده بودن جاده و کاهش کنترل خودروها می شود. محور هراز، محدوده امامزاده هاشم و در محدوده فیروزکوه، […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ بهروز خانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور. لطفا وی در خصوص آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی شمال کشور گفت: شرایط جوی در محور کندوان (چالوس) با بارش برف همراه است که باعث لغزنده بودن جاده و کاهش کنترل خودروها می شود. محور هراز، محدوده امامزاده هاشم و در محدوده فیروزکوه، گدوکمه گرفتگی و کاهش دید برای رانندگان عبوری گزارش شده است. این شرایط به طور قابل توجهی خطر تصادف را افزایش می دهد.

شرایط آب و هوایی در سایر استان ها

وی افزود: علاوه بر محورهای شمالی، شرایط نامساعد جوی از جمله برف و باران در بسیاری از استان های غرب، مرکز و شمال کشور مشاهده می شود. این سامانه بارشی از دوشنبه تا چهارشنبه فعال بوده و موجب افت شدید دما، مه و کاهش دید در مناطق کوهستانی و جاده های رفت و آمد خواهد شد. استان های مرکزی و غربی نیز متاثر از بارش مداوم باران و وزش باد شدید هستند که می تواند مشکلاتی از جمله لغزندگی جاده ها و جاری شدن سیلاب های متناوب را به همراه داشته باشد.

خانپور گفت: در این مناطق به ویژه در مناطق کوهستانی کاهش دید افقی به دلیل مه و بارش برف تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده و لزوم حمل تجهیزات زمستانی و احتیاط بیشتر رانندگان را دوچندان کرده است.

هشدار پلیس راهور به رانندگان در شرایط نامساعد جوی

رعایت فاصله طولی: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها در اثر بارش برف و باران، لازم است فاصله زیادی با سایر وسایل نقلیه حفظ شود تا در صورت لزوم بتوان عکس العمل مناسبی از خود نشان داد.

تجهیزات زمستانی اجباری: رانندگان قبل از ورود به جاده های برفی و کوهستانی زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از عملکرد صحیح بخاری و چراغ خودرو اطمینان حاصل کنند.

کنترل سرعت: کاهش سرعت و حفظ سرعت مطمئنه در این شرایط به ویژه در جاده های پر پیچ و خم و کوهستانی می تواند از بروز تصادفات جلوگیری کند.

از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید: پلیس راهنمایی و رانندگی به شهروندان توصیه می کند تا زمان بهبود شرایط جوی از سفرهای غیرضروری در جاده های شمالی و کوهستانی خودداری کنند.

اطلاعات آخرین وضعیت جاده ها: برای جلوگیری از هر گونه خطری، رانندگان می توانند آخرین اطلاعات مربوط به ترافیک و شرایط آب و هوایی را از سامانه های اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنند.

سرهنگ خانپور همچنین خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس راه در نقاط مختلف بزرگراه ها مستقر هستند و آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز هستند. از رانندگان درخواست می شود با رعایت توصیه های ماموران پلیس از تصادف جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.