افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

اموال شهرک واحد به ذوب آهن اصفهان بازگردانده شد

  • کد خبر : 404750
اموال شهرک واحد به ذوب آهن اصفهان بازگردانده شد

به گزارش بازار، همزمان با تأسیس کارخانه ریخته گری آهن اصفهان در سال 1344، شهری مسکونی با تمامی امکانات رفاهی برای اسکان دائم پرسنل در جوار زاینده رود و شهر چمگردان محسوب می شد که بعدها «شهر منحصر به فرد» نام گرفت. “. این شهر دارای امکاناتی مانند بانک، بیمارستان، سینما، رستوران، مسجد، منازل مسکونی، […]

به گزارش بازار، همزمان با تأسیس کارخانه ریخته گری آهن اصفهان در سال 1344، شهری مسکونی با تمامی امکانات رفاهی برای اسکان دائم پرسنل در جوار زاینده رود و شهر چمگردان محسوب می شد که بعدها «شهر منحصر به فرد» نام گرفت. “. این شهر دارای امکاناتی مانند بانک، بیمارستان، سینما، رستوران، مسجد، منازل مسکونی، زمین فوتبال و … می باشد. و چندین دهه در اختیار کارکنان ذوب آهن اصفهان بوده است.

در پی ادعای سازمان ملی زمین و مسکن و اداره راه و شهرسازی استان اصفهان مبنی بر مالکیت بخشی از اراضی ذوب آهن به نام اراضی تک شهر در سال 1401 اداره ثبت اسناد و املاک لنجان. شهر، اسناد مالکیت اراضی مذکور بدون اطلاع و موافقت ذوب آهن و به صورت یک طرفه به نام سازمان ملی زمین و مسکن واگذار شده است.

در پی این اقدام، مدیریت امور حقوقی و تولیت اموال ذوب آهن اصفهان با تلاش موثر کارشناسان حقوقی و وکلای این مجتمع صنعتی با حمایت مدیرعامل و هیئت مدیره ذوب آهن اصفهان ضمن تشکیل پرونده با طرح دعوی و تقدیم دادخواست ابطال سند سازمان ملی زمین و مسکن در محاکم قضایی، استیفای حق و استرداد اراضی مذکور و سرانجام در شهریور 1403 حکم قطعی به نفع شرکت ذوب آهن صادر شد. اصفهان و مالکیت حدود 680000 متر مربع زمین در تنها شهرک به این مجموعه بازگشت.

این رای علاوه بر ارزش اقتصادی بالای ذوب آهن اصفهان، بازگرداندن مالکیت یکی از بخشهای مهم هویت تاریخی و جغرافیایی این مجموعه عظیم صنعتی را نیز در پی دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.