افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

سند راهبردی اوتیسم در دست تهیه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 404673
سند راهبردی اوتیسم در دست تهیه است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترمحمدرضا عارف صبح امروز (دوشنبه) در نشست با انجمن اوتیسم که با حضور اعضای هیئت مدیره و برخی از خانواده های دارای فرزند با اوتیسم سند راهبردی حل مشکلات مبتلایان به این بیماری یا اختلالات عصبی و روانی اجرا شد، خاطرنشان کرد: با نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترمحمدرضا عارف صبح امروز (دوشنبه) در نشست با انجمن اوتیسم که با حضور اعضای هیئت مدیره و برخی از خانواده های دارای فرزند با اوتیسم سند راهبردی حل مشکلات مبتلایان به این بیماری یا اختلالات عصبی و روانی اجرا شد، خاطرنشان کرد: با نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس جمهور و با حضور اعضای انجمن. اوتیسم ایران، خانواده های کودکان با اوتیسم و وزارتخانه های کلیدی و مهم مرتبط با این موضوع با اولویت فرهنگ سازی در دو ماه آینده تدوین می شود.

وی تصریح کرد: دولت برای رفع مشکلات درمانی، بیمه ای و معیشتی افراد مبتلا، موانع قانونی را رفع و در صورت نیاز در هیات دولت قوانینی را تصویب خواهد کرد. اوتیسم و خانواده های آنها آمادگی کامل برای اجرای سند ملی در این زمینه را دارند. اوتیسم و برنامه اقدام دوسالانه این انجمن برای رفع مشکلات بیمه و توانبخشی افراد مبتلا اوتیسم در سه وزارتخانه آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گروه مربوطه سازمان بهزیستی پیگیری و اجرا خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت فرهنگ به طور خاص افراد با اوتیسم وی در جامعه خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل عدم آگاهی عمومی با کودکان رفتار نامناسبی صورت می گرفت. اوتیسم در حالی که اگر شناسایی در سنین پایین انجام شود، این کودکان می توانند در آینده کشور و با بروز استعدادهای خود به افراد موفقی تبدیل شوند. موثر این انجمن در سطح جامعه باید با همکاری نهادهای مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد. به طور خاص تزکیه در ارتباط با افراد با اوتیسم اولویت بندی کنید.

عارف با اشاره به روند شتاب و رو به رشد اوتیسم در دنیا و کشورهای جهان توجه بیشتری به چگونگی توانمندسازی و رفع نیازهای مردم دارند اوتیسم و خانواده‌هایشان تصریح کرد: باید از تجربیات بین‌المللی به‌ویژه کشورهایی که با کشور ما قرابت فرهنگی دارند، برای شناسایی کودکان زیر 7 سال، شروع روند درمان از سنین پایین، تقویت و فرهنگ‌سازی مهارت‌ها و فرهنگ‌سازی استفاده شود. این اختلال عصبی در بین اعضای جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

در این دیدار خانم سعیده صالح غفاری رئیس انجمن اوتیسم ایران با اشاره به آمار شناسایی شده خانواده های دارای فرزند با اوتیسمگزارشی از اقدامات انجام شده تا کنون و مطالبات خانواده های درگیر اوتیسم ارائه شده است

در ادامه این جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن اوتیسم ایران و خانواده های دارای فرزند با اوتیسم مشکلات، مسائل، نیازها و خواسته های خود از جمله پوشش بیمه ناتوانی را شرح دهید اوتیسم افراد بالای 12 سال، موظف به انجام غربالگری هستند اوتیسم در وزارت بهداشت، حل مشکلات خانواده های دارای فرزند با اوتیسمایجاد مراکز توانبخشی و درمانی و افزایش آگاهی وزارتخانه های مرتبط با این بیماری و اختلال روانی در جامعه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.