افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

افزایش قیمت سکه و طلا کاذب است/ حباب پول به 14 میلیون تومب رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 404650
افزایش قیمت سکه و طلا کاذب است/ حباب پول به 14 میلیون تومب رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: حدود یک ماه است که قیمت جهانی اونس شروع به افزایش کرد و به حدود 220 دلار رسید. در نتیجه با افزایش اونس جهانی شاهد رشد قیمت در بازارهای داخلی […]

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: حدود یک ماه است که قیمت جهانی اونس شروع به افزایش کرد و به حدود 220 دلار رسید. در نتیجه با افزایش اونس جهانی شاهد رشد قیمت در بازارهای داخلی بودیم.

وی افزود: طی یک ماه گذشته افزایش تدریجی قیمت ها را داشتیم اما از اواسط هفته گذشته بر شدت افزایش قیمت ها افزوده شد. بخشی از این رشد قیمت مربوط به افزایش تدریجی اونس جهانی، بخشی به نوسانات بازار ارز داخلی و بخشی نیز متاثر از تنش ها و اخبار سیاسی و اقتصادی در منطقه غرب آسیا بوده است.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا نسبت به سایر بازارها بیشتر تحت تاثیر اخبار قرار گرفته است، ادامه داد: نکته مهم این است که فقط قیمت ها افزایش یافته و بازار ملتهب و هیجانی نیست و شاهد تشدید تقاضا نبوده ایم. در واقع بازار روال عادی خود را دنبال می کند و مردم توجه چندانی به این افزایش قیمت ها ندارند.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت فعلی در مقایسه با بازارهای جهانی کاذب و دور از انتظار است. در نتیجه می بینیم که حباب پول روز به روز رکوردهای جدیدی را می شکند. حباب پول امروز به 14 میلیون تومان رسید.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: حباب پول در سال 1400 حدود 300 هزار تومان بود و متاسفانه امروز از مرز 14 میلیون تومان عبور کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش بی سابقه حباب پولی، بانک مرکزی باید ورود و عرضه ارز را در بازارهای داخلی افزایش دهد. البته در حال حاضر سکه ها در صرافی فروخته می شود اما کمک چندانی نکرده است زیرا فروش در آنجا به صورت حراجی انجام می شود و سکه ها با بالاترین قیمت فروخته می شود که فاصله چندانی ندارد. بازار

لازم به ذکر است امروز در بازار آزاد قیمت سکه امامی طرح جدید 56 میلیون تومان، سکه طرح قدیم 49 میلیون تومان، نیم سکه 29 میلیون و 800 هزار تومان و ربع سکه 19 است میلیون و 400 هزار تومان تومان و سکه یک گرمی 8 میلیون و 900 هزار تومان است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.