افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

21.310 میلیارد ریال برای اشتغال پرداخت شد

  • کد خبر : 404627
21.310 میلیارد ریال برای اشتغال پرداخت شد

به گزارش بازار، در شش ماهه اول سال 1403 بیش از 21 هزار و 310 میلیارد ریال در قالب 7 هزار فقره تسهیلات برای اشتغالزایی مشاغل کوچک و متوسط ​​در سراسر کشور به ویژه روستاها و مناطق کم برخوردار پرداخت شد. یکی از طرح های توسعه اقتصاد خرد این صندوق، نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد […]

به گزارش بازار، در شش ماهه اول سال 1403 بیش از 21 هزار و 310 میلیارد ریال در قالب 7 هزار فقره تسهیلات برای اشتغالزایی مشاغل کوچک و متوسط ​​در سراسر کشور به ویژه روستاها و مناطق کم برخوردار پرداخت شد.

یکی از طرح های توسعه اقتصاد خرد این صندوق، نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است که بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 میلیارد و 270 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی برای فعال سازی مجدد بیش از 100 واحد اعطا کرده است. واحدهای اقتصادی نیمه فعال و راکد در کشور کمک شایانی کرده است.

همچنین در بخش اعطای تسهیلات در قالب تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، این صندوق با پرداخت بیش از 12500 میلیارد ریال به حدود سه هزار نفر از بازرگانان، رتبه نخست را در بین بانک‌های اعطای تسهیلات طبق تبصره 18 به خود اختصاص داد.

صندوق بازرگانی امید برای حمایت از مشاغل زنان در سراسر کشور از ابتدای سال 1403 به 3240 زن بالغ بر 5 هزار و 351 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.

تسهیلات این صندوق در قالب تفاهم نامه با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف پرداخت می شود که از طریق این تفاهم نامه ها، کارآفرینان در سامانه ای به نام «هوشمند» ثبت نام و به صندوق کارآفرینی امید معرفی می شوند و مراحل ارزیابی طرح تجاری همراه با نظارت مستمر بر اجرا. طرح تدوین شده است.

برخورداری از مجوزهای لازم برای اجرای طرح از مراجع ذیربط، عدم کار در دستگاه های دولتی، عدم دریافت مستمری و عدم کار در شرکت ها و مؤسسات غیردولتی در زمان دریافت تسهیلات از جمله شرایط دریافت تسهیلات اشتغال زایی است صندوق کارآفرینی امید.

صندوق مهر امام رضا (ع) حدود 10 سال پیش پس از بررسی و بررسی الزامات مختلف توسط شورای پول و اعتبار و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و پس از تصویب هیات مدیره و با صدور ابلاغ به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد. با مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.