افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

انتقاد صریح از محقق داماد، اعوانی، دینانی و… میر باقری/ این سخنان در تقابل مستقیم با آموزه های اسلامی در زمینه صلح، همزیستی انسانی و همبستگی انسانی است.

  • کد خبر : 404617
انتقاد صریح از محقق داماد، اعوانی، دینانی و… میر باقری/ این سخنان در تقابل مستقیم با آموزه های اسلامی در زمینه صلح، همزیستی انسانی و همبستگی انسانی است.

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینمعاونت معارف اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به سخنان میر باقری نماینده مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد. این گروه که از ابتدای راه اندازی فرهنگستان علوم به رهبری مصطفی محقق داماد در دهه هفتاد، غلامحسین ابراهیمی دینانی، غلامرضا اعوانی، ابراهیم جنتی، رسول جعفریان، محمد قاری سید […]

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینمعاونت معارف اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای به سخنان میر باقری نماینده مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد. این گروه که از ابتدای راه اندازی فرهنگستان علوم به رهبری مصطفی محقق داماد در دهه هفتاد، غلامحسین ابراهیمی دینانی، غلامرضا اعوانی، ابراهیم جنتی، رسول جعفریان، محمد قاری سید فاطمی، مرتضی کریمی نیا، احمد واعظی، رحیم تشکیل شد. نوبهار و مصطفی بروجردی اعضای آن هستند. متن بیانیه معاونت معارف اسلامی فرهنگستان علوم که در اختیار خبرگزاری خبرآنلاین قرار گرفته است به شرح زیر است:

به نام تعالی
اخیراً در برنامه شبکه اول سیما سخنانی منتشر شد که هیچ ربطی به ارزش ها و مبانی اسلامی ندارد. در این برنامه تلویزیونی، گوینده از جایگاه یک کارشناس اسلامی می گوید: برای رسیدن به مقدر قرب الهی، حتی اگر نیمی از مردم جهان بمیرند، ارزشش را دارد؛ بنابراین مرگ «42 هزار نفر در غزه». برای آن سرنوشت بزرگ مهم نیست.”

گروه معارف اسلامی فرهنگستان علوم ضمن دفاع از حق ملت فلسطین در دفاع از سرزمین خود و نیز حق تمامی مظلومان و قربانیان اشغالگری در سراسر جهان، اعلام می دارد که این سخنان نه تنها مبنای دینی ندارد. اما ما نیز آشکارا با انبوهی از آموزه های اسلامی در حوزه صلح مخالفیم. همزیستی انسانی و همبستگی انسانی است. ترسیم چهره جنگ طلبانه از اسلام، به ویژه در شرایطی که مراکز فاسد قدرت و رسانه ها به پدیده زشت اسلام هراسی دامن می زنند و دین محمد (ص) را خشن و جنگ طلبانه معرفی می کنند، هرگز درست نیست.

اسلام جان انسان را بسیار مقدس و محترم می شمارد و البته بر عزت و شرافت انسان و حق او در مبارزه با ظلم و به ویژه ظلم بیرون راندن مردم از دیار و وطن خود تاکید دارد. عزت شهادت در تعالیم اسلامی به معنای استقبال از جنگ یا بیهوده بودن زندگی حتی یک نفر نیست، چه رسد به گروه بزرگی از مردم.

در دنیایی که افراد وابسته به هر هویت مذهبی، نژادی و فرهنگی بسیار کمتر از مظلومی که سال گذشته در غزه و کرانه باختری به شهادت رسیدند کشته می‌شوند، غوغا به پا می‌شود. خون های ریخته شده از بی اهمیتی انسانیت سخنی نمی گفت. زندگی انسان، بلکه از دیدگاه دین که ارزش جان انسان را با ارزش جان کل بشریت می داند.

216216

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.