افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

کیفیت سبد صادراتی باید ارتقا یابد

  • کد خبر : 404615
کیفیت سبد صادراتی باید ارتقا یابد

با توجه به بازار، صمد حسن زاده وی امروز دوشنبه در نشست روسای اتاق های سراسر کشور اظهار داشت: مسائل بخش خصوصی را در خانه ایران جمع بندی و به سران سه قوه و نهادهای ذیربط و متولی ابلاغ می کنیم. از طریق رسانه های رسمی نامه ها وی گفت: چالش های بخش خصوصی را […]

با توجه به بازار، صمد حسن زاده وی امروز دوشنبه در نشست روسای اتاق های سراسر کشور اظهار داشت: مسائل بخش خصوصی را در خانه ایران جمع بندی و به سران سه قوه و نهادهای ذیربط و متولی ابلاغ می کنیم. از طریق رسانه های رسمی نامه ها

وی گفت: چالش های بخش خصوصی را با ارائه راهکار و پیگیری مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در تعامل با دولت و دستگاه های اجرایی بیان می کنیم.

رئیس اتاق ایران افزود: تعامل بخش خصوصی در حل مشکلات با بخش دولتی ضروری است و این روابط باید مستمر و در جهت رفع چالش ها باشد.

حسن زاده بر تغییر تمرکز مسئولان بر صادرات تاکید کرد و گفت: عمده ترین محصول صادراتی کشور، محصولات خام و نیمه خام است، این موضوع اقتصاد ما را در برابر هرگونه شوک داخلی و خارجی آسیب پذیر کرده است، ضمن اینکه باید ارزش افزوده بالایی نیز ارائه کنند. محصولات

رئیس مجلس ایران تصریح کرد: سال گذشته نسبت به کسری تراز تجاری هشدار دادیم و خواستار بازنگری در این سیاست ها و رفع موانع تجاری شدیم.

وی با بیان اینکه در تهیه لایحه بودجه 1404 باید راهکارهای بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد، گفت: مجلس پیشنهادهای بودجه خود را طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده و درخواست کرده است تا پیش از این سند لایحه به دولت ارسال شود. ، نظرات اتاق باید شنیده شود.

رئیس مجلس ایران ادامه داد: در همین راستا نشست مشترک با آقای دکتر حمید پورمحمدی در این جلسه همزمان با تشکیل جلسه با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین وی، سعی شد پیشنهادات اتاق ارائه شود. محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی برای طرح مسائل ارزی در بودجه سال آینده تشکیل جلسه می دهد.

وی بر برگزاری نمایشگاه های ایرانی در زمینه های مختلف در کشورهای مقصد صادراتی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه های اتاق ایران توسعه و تقویت تجارت و صادرات است.

حسن زاده گفت: برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای اقتصادی و تجاری در کشورهای هدف بسیار موثر بوده و منجر به معرفی دستاوردها می شود.

تاکید بر تکمیل شبکه در زنجیره واردات و صادرات

در ادامه این جلسه پیام باقری نایب رئیس اتاق ایران تصریح کرد: برای اینکه تجارت در سطح بالایی باشد، صادرات و واردات باید به صورت زنجیره ای در نظر گرفته شود زیرا این دو موضوع از یکدیگر جدا نیستند.

وی افزود: باید به تسهیل صادرات و واردات، نظام توزیع و تسهیل قوانین برای تقویت تجارت توجه کنیم.

باقری تاکید کرد: تقویت سطح روابط اتاق و نهادهای متولی تسهیل تجارت را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.