افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد – خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال

  • کد خبر : 404586
بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد – خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال

به این را گزارش دهید، در ماه های اخیر کمتر شاهد مصاحبه ای با شجاع خلیل زاده بوده ایم. مدافع همیشگی تیم ملی ایران که سعی می کرد سکوت کند و فقط روی فوتبال تمرکز کند و از نیمکت دور بماند. شاید به همین دلیل است که حتی پس از پیروزی ارزشمند و پرگل مقابل […]

به این را گزارش دهید، در ماه های اخیر کمتر شاهد مصاحبه ای با شجاع خلیل زاده بوده ایم. مدافع همیشگی تیم ملی ایران که سعی می کرد سکوت کند و فقط روی فوتبال تمرکز کند و از نیمکت دور بماند. شاید به همین دلیل است که حتی پس از پیروزی ارزشمند و پرگل مقابل قطر، هیچ نقل قولی از شجاع ندیدیم. خودش می گوید این رویه بهتر است و این بهانه اش برای کمتر حرف زدن و حضور در رسانه هاست.

به بهانه شکست قطر خلیل زاده را مجبور کردیم عادت چند ماه اخیر و این برد، شرایط تراکتورسازی، انتقادات حریف را کنار بگذارد. امیر قلعه نویی و همچنین علیرضا بیرانوند گفتگو او که همیشه خوش صحبت است و هرگز از سیاست حرف نمی زند، این گفت و گوی تقریبا مفصل را با خبرنگار ایرنا انجام داده است.

در ابتدای مصاحبه می خواهم بدانم چرا کمتر صحبت می کنید و حتی بعد از پیروزی مقابل قطر هم نقل قولی از شما ندیدیم.

مدتی است که این رویه را دنبال می کنم و می خواهم بیشتر از موضوعات دیگر روی فوتبال تمرکز کنم. برای همین سعی کردم مصاحبه نکنم.

اما یه جورایی تو رو گرفتیم به همین دلیل بهتر است خیلی زود سؤال بپرسید. سوال اول ما بدون شک دیدار با قطر و برد ارزشمند تیم ملی است. صحبت کن

خدا را شکر با انجام یک بازی بی نقص و به کارگیری تدابیر کادرفنی توانستیم به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنیم. به نظرم قطر در بیشتر دقایق بازی حرفی برای گفتن نداشت و تسلیم قدرت تیم ایران شد.

پیروزی 4-1 را پیش بینی می کردید؟

نتیجه فوتبال را نمی توان پیش بینی کرد اما باور کنید می دانستیم در قطر برنده می شویم. هم بازیکنان و هم کادر فنی، همه ما قبل از بازی این نظر را داشتیم. می خواستیم نشان دهیم که شکست در جام ملت های آسیا یک اتفاق بوده است. ما توانستیم آن شکست را تا حدی جبران کنیم. اگرچه این دو بازی با هم متفاوت بودند، اما فکرمان کمی آزاد شد.

البته قبول دارید کینه آن شکست را جبران نکرد؟

دقیقاً جایگزین آن شکست نشد، اما برای ما مهم برد قطر و رهایی از فشار بود.

آیا می توان این پیروزی را انتقام نامید؟

فوتبال جای انتقام نیست اما باید قبول می کردیم که این اتفاق افتاده است.

در جریان بازی و حتی پس از پیروزی این تیم همچنان انتقاداتی به عملکرد بازیکنان و کادر فنی وجود داشت. نظر شما در مورد این چیست؟ آیا منصفانه است؟

من یک سوال از شما دارم.

بپرس..

این انتقادها در زمان مربیگری کی روش بود؟

بیت

در واقع من اصلا دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. من می گویم اگر نقدی هست باید منصفانه باشد. اشکالی ندارد که سکو در دستمان باشد و چیزی بگوییم. من با احترام صحبت می کنم و امیدوارم که انتقاد منطقی و منصفانه باشد.

نمونه ای از انتقاد ناعادلانه را به ما بگویید؟

به شخص خاصی اشاره نمی کنم اما الان در هر برنامه ای از علیرضا بیرانوند صحبت می شود. او را کتک می زنند و از هر نظر بازجویی می کنند. بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد و نمی داند در برابر این مشکلات چه واکنشی نشان دهد.

خلیل زاده: بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد/ دشمنان قلانوی به او حسادت می کنند

اما بپذیرید که بیرانوند هم رفتار عجیبی داشت و انتقاد از او تا حدی منطقی است.

شاید بیرانوند اشتباهاتی هم کرده باشد، اما انتقاد از او در این حد و در هر برنامه ای دور از انصاف است. بیرانوند سال ها برای تیم ملی زحمت کشیده و بهتر است کمی برای او احترام قائل باشیم. همه اشتباه می کنند و ما از این قاعده مستثنی نیستیم، اما چنین حمله ای ممکن است دور از انصاف باشد.

شما در مورد بیرانوند صحبت کردید. فکر نمی کنید تصمیمی که علیه رفتار او صادر شد اصلا تند نبود؟

من کاری به مصاحبه چند هفته پیش او ندارم اما شک نکنید بیرانوند کاملا قانونی قراردادش را فسخ کرد و مشکلی برای حضور در تراکتور نداشت. رای باید به نفع بیرانوند داده می شد، اما نمی دانم چه شد که نشد.

اگرچه تیم ملی با امیر قلعه نویی نتایج خوبی کسب کرده است اما انتقادات از او همچنان ادامه دارد. به نظر شما دلیل آن چیست؟

به نظرم امیر قلعه نویی دشمنان زیادی دارد و خیلی ها به او حسادت می کنند. نمی دانم چرا مدام از او انتقاد می کنند. حتی پس از پیروزی مقابل ژاپن در جام ملت های آسیا و همچنین این پیروزی گلزن مقابل قطر. اگر یک مربی خارجی به جای او بود همین انتقادات به او وارد می شد؟ باور نکن به نظر من بررسی ها باید منصفانه باشد. دو روز دیگر همه ما از این دنیا خواهیم رفت و باید پاسخگوی اعمال خود باشیم.

خلیل زاده: بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد/ دشمنان قلانوی به او حسادت می کنند

بریم جلو صعود به جام جهانی با توجه به افزایش سهمیه ها راحت تر از قبل شده اما این را هم باید در نظر گرفت که فاصله تیم ها هم کم شده است. خیلی ها این مسائل را در نظر نمی گیرند. مثلا یکی از پیشکسوتان می گفت باید با یک دست و یک پا به جام جهانی صعود کنیم. پاسخ های شما چیست؟

هرچه بگویی حاشیه دارد. بزرگترها بزرگان ما هستند و ما نباید جواب آنها را بدهیم. فقط از شما می خواهم که منصف باشید و منطقی از ما و تیم انتقاد کنید.

بیایید در مورد جوانان در تیم ملی صحبت کنیم. یکی از اهرم های فشار بر امیرقلانوی همین موضوع است.

من سرمربی نیستم که در این زمینه پاسخگو باشم اما آقای مجتبی محرمی بهترین صحبت را داشتند. من به صحبت های شما اشاره می کنم و معتقدم همه مربیان علاقه مند هستند که بازیکنان جوان تری در تیمشان بازی کنند. کدام مربی این را دوست ندارد؟ اما باید شرایطی وجود داشته باشد.

در مورد این بحث معتقدم اول باید جوانسازی در باشگاه ها انجام شود و ثانیا وقتی یک بازیکن جوان حتی 50 درصد توانایی همبازی باتجربه خود را ندارد نباید نسل عوض شود.

امیر قلعه نویی هم دوست دارد با بازیکنان جوان بازی کند و از آنها استفاده کند. با این حال هر چیزی زمان خودش را دارد و نباید به کادر فنی فشار آورد. باور کنید چون از بازیکنان قدیمی تیم ملی هستم این حرف ها را نمی زنم.

خلیل زاده: بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد/ دشمنان قلانوی به او حسادت می کنند

تا کی میخوای بازی کنی؟

در حال حاضر شرایط خوبی دارم، بدنم آماده است و تا جایی که بتوانم بازی خواهم کرد.

مثلا چند سال؟

با شرایط من شاید 6-7 سال دیگه. می خواهم رکورد سیدجلال حسینی را بزنم (با خنده).

خلیل زاده: بیرانوند نه می خوابد و نه غذا می خورد/ دشمنان قلانوی به او حسادت می کنند

تا کی در تراکتور می مانی؟

در حال حاضر قرارداد دارم و در خدمت این تیم و تبریزی ها هستم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.