افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

شرایط بازدید از مسجد جمیرا: بلیط و نکات مهم

  • کد خبر : 404545
شرایط بازدید از مسجد جمیرا: بلیط و نکات مهم

به گزارش بازار، سفر به شهر عربی دبی در امارات متحده عربی این روزها بسیار محبوب شده و مسافران ایرانی بلیط پرواز از تهران به دبی آنها به این شهر گرم عربی سفر می کنند. در راه بازگشت نیز امکان سفر با قایق و یا تهیه غذا برای آنها وجود دارد. بلیط از دبی به […]

به گزارش بازار، سفر به شهر عربی دبی در امارات متحده عربی این روزها بسیار محبوب شده و مسافران ایرانی بلیط پرواز از تهران به دبی آنها به این شهر گرم عربی سفر می کنند. در راه بازگشت نیز امکان سفر با قایق و یا تهیه غذا برای آنها وجود دارد. بلیط از دبی به تهران در هر صورت دبی شهری پر از آسمان خراش ها، مجتمع های تفریحی، هتل های جذاب و مراکز خرید است. اما در این بین مسجد جمیرا یکی از مکان های گردشگری مهم و خاص دبی محسوب می شود که در ادامه کمی بیشتر با آن آشنا می شویم و در بازدید از آن به نکات مهمی اشاره می شود.

مسجد جمیرا، خاص و ارزشمند

هنگام سفر به دبی پس از خرید بلیط پرواز از تهران به دبی حتما از مسجد جمیرا دیدن کنید. این مسجد نه تنها برای مردم محلی و مسلمانان شهر ساخته شده است، بلکه جاذبه های متفاوتی را نیز در اختیار گردشگران و بازدیدکنندگان خود قرار می دهد. همچنین پس از بازگشت به ایران با بلیط از دبی به تهران می توانید خاطرات این سفر و جاذبه های مسجد را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید. حتی جالب است بدانید که تصویری از این مسجد بر روی اسکناس های 500 درهمی امارات متحده عربی وجود دارد و این نیز اهمیت مسجد را نشان می دهد.

این بنای خاص و مذهبی علاوه بر اهمیت مذهبی، دارای نمای سنگی سفید، مناره های زیبا و چشم انداز زیبایی است و این نسخه جذابیت آن را دو چندان کرده است. در عین حال، محله جمیرا به دلیل کافه ها و کلینیک های زیبایی که دارد در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است. این در حالی است که مسجد جمیرا یک نقطه خاص در میان این جاذبه هاست.

تاریخچه مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا توسط شیخ راشد بن سعید آل مکتوم حاکم وقت دبی در سال 1976 ساخته شد و ساخت آن در سال 1979 به پایان رسید و زیبایی و معماری منحصر به فرد این بنا از ویژگی های خاص آن است و مانند نگینی در این محله می درخشد. . نکته جالب این است که مسجد جمیرا به عنوان تنها مسجدی در دبی شناخته می شود که غیر مسلمانان می توانند از آن بازدید کنند. بنابراین در سفر به دبی حتما از این مسجد زیبا و خاص دیدن کنید.

معماری مسجد جمیرا در دبی

مسجد جمیرا به دلیل معماری خاص و زیبایی چشمگیرش برای گردشگران بسیار جذاب است و به همین دلیل عکس های زیادی از آن گرفته می شود. طراحی این مسجد از سبک فاطمی الهام گرفته شده است و در ساخت آن از سنگ سفید خالص به عنوان ماده اصلی و ماده اولیه استفاده شده است. از سوی دیگر ترکیب نقوش هندسی پیچیده، عربی نگاری و نقوش قله بر روی گنبدها که به زیبایی و ماهرانه به کار رفته است، شگفتی همه بینندگان را برانگیخته و بهانه ای برای گردشگران برای گرفتن عکس های یادگاری است.

معماری داخلی مسجد جمیرا در دبی

محوطه مسجد جمیرا شامل چندین قیمت مختلف از جمله خود مسجد، فضای سبز و راهروهای ویژه منتهی به یک وضوخانه در فضای باز و یک اجتماع سرپوشیده است. وقتی وارد نمازخانه اصلی می شوید، توجه شما به مجموعه طاق ها و ستون های زیبا، فرش سبز و پنجره های شیشه ای رنگارنگ جلب می شود. ضمناً در طرف مقابل ورودی، محراب قرار دارد که اساساً طاقچه ای در دیوار است که نشان دهنده قبله یا جهت نماز است. از سوی دیگر سقف هلویی و آبی با آیاتی از قرآن کریم تزیین شده و خطوط زیبا، نقش های هندسی، طرح های پیچیده و لوسترها در تمامی فضاهای مسجد بر زیبایی آن می افزاید.

اگر بخواهیم این مسجد معروف و زیبای دبی را از نظر معماری با هر مسجدی در جهان مقایسه کنیم باید آن را در مقابل مسجد الازهر قاهره قرار دهیم. اما از نظر وسعت باید گفت که مسجد جمیرا هشت برابر مسجد الازهر قاهره با گنجایش 1300 نفر است که بسیار شگفت انگیز است.

نکات مهم در بازدید از مسجد جمیرا

شرایط بازدید از مسجد جمیرا: بلیط و نکات مهم

لطفا توجه داشته باشید که بهترین زمان برای بازدید از مسجد جمیرا، غروب آفتاب است، زیرا بازدیدکنندگان می توانند مسجد را در نور شب غرق شده ببینند و عکس های زیبایی از آن بگیرند. علاوه بر این، پوشیدن لباس های غیر رسمی در هنگام بازدید از مسجد توصیه می شود. علاوه بر این، زنان باید به حجاب خود احترام بگذارند.

ضمناً در وقت نماز به مسجد مراجعه نکنید و بهتر است بدانید که عکاسی در داخل مسجد و هنگام نماز جماعت ممنوع است. به طور کلی عکاسی از فضای داخلی مسجد برای بازدیدکنندگان مجاز نیست و بهتر است این قانون را رعایت کنید.

جاذبه های اطراف مسجد جمیرا

زمانی که قصد بازدید از مسجد جمیرا را دارید، امکان بازدید از سایر جاذبه های گردشگری که در نزدیکی این بنا قرار دارند نیز وجود دارد. از جاذبه های نزدیک مسجد جمیرا می توان به موزه اتحاد، ساحل لامار دبی، پارک آبی لاگونا و سینما نزدیک مسجد جمیرا اشاره کرد. در عین حال، هتل های متعددی در نزدیکی این بنای تاریخی و مذهبی ساخته شده است که می توانید یکی از آنها را برای اقامت لوکس خود در دبی انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.