افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

طرز تهیه مسقطی گردو / خوشمزه ترین دسر آیرونی را خیلی راحت و سریع درست کنید

  • کد خبر : 404457
طرز تهیه مسقطی گردو / خوشمزه ترین دسر آیرونی را خیلی راحت و سریع درست کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- دسرها در همه فرهنگ ها جایگاه ویژه ای دارند. غذاهای شیرین و لذیذی که بعد از غذای اصلی سرو می شوند و می توان به عنوان میان وعده در کنار نوشیدنی مصرف کرد. دسرهای محبوب بین المللی مانند تیرامیسو، کرم کارامل، تارت، کاستارد و چیزکیک […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- دسرها در همه فرهنگ ها جایگاه ویژه ای دارند. غذاهای شیرین و لذیذی که بعد از غذای اصلی سرو می شوند و می توان به عنوان میان وعده در کنار نوشیدنی مصرف کرد. دسرهای محبوب بین المللی مانند تیرامیسو، کرم کارامل، تارت، کاستارد و چیزکیک و دسرهای سنتی و لذیذ ایرانی مانند شله زرد، فرنی، مسقطی، ماقوت، حلوا و ….

مسقطی یک دسر و شیرینی خوشمزه است که در بسیاری از شهرهای ایران به روش های مختلف درست می شود و شاید فکر کنید درست کردن آن کار سختی است. اما اینطور نیست. با مواد موجود و به روشی بسیار ساده می توانید در منزل مسکتل درست کنید. در این مطلب طرز تهیه آجیل مسقطی را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مغز مسکاتل.

یک فنجان نشاسته گندم

4 لیوان آب

2 فنجان شکر

یک لیوان گلاب

دم کرده زعفران به میزان دلخواه

یک فنجان گردوی خرد شده

50 گرم کره

طرز تهیه آجیل مسقطی

مرحله اول

برای تهیه آجیل مسقطی ابتدا نشاسته گندم را در یک فنجان آب حل کنید. حالا این مخلوط را داخل قابلمه بریزید و 3 لیوان آب باقیمانده را اضافه کنید.

مرحله دوم

گردوی خرد شده، شکر، گلاب، زعفران دم کرده و کره را به مخلوط اضافه کنید. پس از مخلوط شدن همه مواد، اجازه دهید به مدت یک ساعت با حرارت ملایم بجوشد تا غلیظ شود.

ماسک-5

مرحله سوم

وقتی خمیر مسقطی به غلظت مناسب رسید آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید. نیم ساعت در دمای محیط و 2 ساعت در یخچال می گذاریم تا خوب بریده شود.

مرحله چهارم

پس از این مدت مسقطی را از یخچال خارج کرده و به روشی که دوست دارید برش دهید. مسقطی گردوی خوشمزه آماده سرو است. برای تزیین می توانید از انواع خلال یا پودر نارگیل و پسته استفاده کنید. نوشیدنی

masghatii-3

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را با تمام دستور پخت، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.