افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

آیا ماینرها بیت کوین دارند یا در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند؟

  • کد خبر : 404421
آیا ماینرها بیت کوین دارند یا در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند؟

پس از رویداد نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل، استخراج کنندگان بزرگ بیت کوین به دو استراتژی اساسی روی آورده اند. یا بیت کوین های استخراج شده خود را HODL می کنند یا به سمت سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) حرکت می کنند. نصف شدن بیت کوین درآمد ماینرها را در هر چهار […]

پس از رویداد نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل، استخراج کنندگان بزرگ بیت کوین به دو استراتژی اساسی روی آورده اند. یا بیت کوین های استخراج شده خود را HODL می کنند یا به سمت سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) حرکت می کنند. نصف شدن بیت کوین درآمد ماینرها را در هر چهار سال به نصف کاهش می دهد.

به گزارش اسمارتک نیوز، این مکانیسم ضد تورم نیز محدودیتی در تعداد کل بیت کوین های موجود حفظ کنید کمک می کند. شرکت های بزرگ استخراج مانند MARA Holdings، Riot Platforms و CleanSpark بیت کوین های استخراج شده را در اختیار دارند. به امید اینکه ارزش آنها در طول زمان افزایش یابد.

استراتژی ماینرهای بیت کوین چیست؟

ولفی ژائو، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی TheMinerMag در مصاحبه با بلومبرگ گفت:

با جلوگیری از فروش فوری بیت کوین، ماینرها می توانند از ضررهای احتمالی جلوگیری کنند و موقعیت خود را برای کسب سود در صورت افزایش بازار حفظ کنند.

با این حال، یک استراتژی محبوب در میان معامله گران سهام استخراج ارز دیجیتال، سرمایه گذاری در هوش مصنوعی است. به عنوان مثال، سهام Core Scientific، پس از بستن قراردادهای چند میلیارد دلاری با استارتاپ هوش مصنوعی CoreWeave، تقریباً چهار بار شده است پس از ورشکستگی، Cor Scientific در اوایل سال جاری با یک بازسازی موفق به صحنه بازگشت.

در عین حال، سهام MARA و Riot که در سال جاری به ترتیب بر روی نگهداری بیت کوین متمرکز شده اند کاهش 20 و 36 درصدی همچنین دارای سهام Iris Energy و Bit Digital است که در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند. از بین شرکت‌هایی که بیت کوین دارند، عملکرد بهتری داشته است.

اما همچنان به نظر می رسد که استراتژی نگهداری بیت کوین عملی است. زیرا ماینرهایی مانند MARA و CleanSpark نیز فعالیت های سودآوری دارند. علاوه بر این، با افزایش قیمت بیت کوین، به نظر می رسد این استراتژی یک استراتژی موفق باشد.

در واقع، با افزایش قیمت در بازار، استخراج کنندگان بیت کوین دوباره شروع به استقراض و انتشار سهام بیشتری کرده اند. ماینرهایی مانند MARA نیز از رویکرد شرکت MicroStrategy پیروی می کنند و از این منابع مالی برای خرید بیشتر ارزهای دیجیتال استفاده می کنند.

اما ایتان ورا، مدیر عامل شرکت Luxor Technology که در زمینه نرم افزار و خدمات استخراج بیت کوین فعالیت می کند، هشدار داد:

این استراتژی با افزایش قیمت بیت کوین بسیار موفق است، اما اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، فاجعه خواهد بود. در این صورت، همچنان شاهد سود منفی خواهیم بود. در همین حال، شرکت های معدنی با رقیق کردن سهامداران و خرید ماشین آلات معدنی جدیدتر، وضعیت بد صنعت و عملیات خود را پنهان می کنند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-21 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.