افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

طرز تهیه خورش قیمه تنها در 10 دقیقه!

  • کد خبر : 404409
طرز تهیه خورش قیمه تنها در 10 دقیقه!

۱۴۶۳۸۴۶ 30 بیشتر 1403 11:00 این خورش طعم بسیار لذیذی دارد که هیچ تفاوتی با خورش قیمه ندارد. اسمارتک نیوز: خورش قیمه یکی از انواع دستور پخت خورش قیمه است که بسیار سریعتر از خورش قیمه سنتی تهیه می شود و برای روزهایی که زمان کافی برای پخت نداریم مناسب است. این خورش طعم بسیار […]





۱۴۶۳۸۴۶


30 بیشتر 1403 11:00

این خورش طعم بسیار لذیذی دارد که هیچ تفاوتی با خورش قیمه ندارد.

اسمارتک نیوز: خورش قیمه یکی از انواع دستور پخت خورش قیمه است که بسیار سریعتر از خورش قیمه سنتی تهیه می شود و برای روزهایی که زمان کافی برای پخت نداریم مناسب است.

این خورش طعم بسیار لذیذی دارد که هیچ تفاوتی با خورش قیمه ندارد.

طرز تهیه خورش قیمه تنها در 10 دقیقه!

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده.

مرحله اول

برای تهیه فوری خورش قیسی خوشمزه ابتدا باید لپه را چند ساعت در ظرف آب خیس کنیم. بعد از اینکه لپه خوب خیس شد آن را به همراه 3 لیوان آب جوش در قابلمه مناسبی اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس آن را به قطعات کوچک خرد کنید. بعد یک قابلمه مناسب را روی حرارت گذاشته و پیاز را اضافه می کنیم. حالا پیاز را بدون روغن کمی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله سوم

حالا 2 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را خوب تفت می دهیم تا طلایی شود. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه را به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا مخلوط شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و تغییر رنگ دهد. بعد رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

در حین تفت دادن رب گوجه، زعفران دم کرده را هم اضافه می کنیم تا رنگ بیشتری به خورش بدهد. بعد 2 لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و می گذاریم خورش با حرارت ملایم بجوشد.

مرحله ششم

وقتی لپه کاملا پخته شد آن را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید صبر کنیم تا آب خورش کم شود و گوشت کاملا بپزد. بعد از پخت کامل گوشت لپه را به همراه آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خورش را بچشید و کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. خورش ما تقریبا آماده است فقط باید سیب زمینی و بادمجان ها را سرخ کنیم. برای این کار سیب زمینی ها را مکعبی خرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. حالا یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت قرار می دهیم و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

بعد از اینکه روغن خوب داغ شد سیب زمینی ها را یک طرف تابه و بادمجان ها را از طرف دیگر سرخ می کنیم. در پایان خورش را در بشقاب بریزید و روی آن را با سیب زمینی و بادمجان تزیین کنید سپس با برنج سرو کنید (به روش برنج آبکش شده).

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.