افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

نظام بین الملل ابتدا باید تخصیص جزیره بحرین را مشخص کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 404388
نظام بین الملل ابتدا باید تخصیص جزیره بحرین را مشخص کند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

حسین کنعانی مقدم، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بیانیه سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر حاکمیت جزایر سه گانه می گوید. گنه وی تصریح کرد: زمانی که دشمنان در عرصه بین المللی وارد جنگ دیپلماتیک می شوند، نشان از شکست آنها در میدان و میدان […]

حسین کنعانی مقدم، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص بیانیه سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر حاکمیت جزایر سه گانه می گوید. گنه وی تصریح کرد: زمانی که دشمنان در عرصه بین المللی وارد جنگ دیپلماتیک می شوند، نشان از شکست آنها در میدان و میدان جنگ است.

وی ادامه داد: زمانی که غربی ها در جبهه های مقاومت عملا قدرت دفاع از رژیم صهیونیستی را ندارند، سعی می کنند در پیوند عربی- عبری- غربی به برخی کشورهای عربی روی بیاورند تا نوعی همگرایی برای دفاع از رژیم صهیونیستی ایجاد کنند. رژیم

این تحلیلگر مسائل بین الملل، اعلامیه مشترک اعراب و اروپایی ها درباره حاکمیت جزایر سه گانه را نشانه دخالت آنها در منطقه خلیج فارس دانست و ادامه داد: آنها به دنبال مداخلات خود در منطقه خلیج فارس هستند. مانند ایجاد و ایجاد پایگاه های نظامی برای نهادینه سازی، به همین دلیل با امارات همراهی کردند و البته از حمایت برخی کشورهای همسو با برخی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران مانند چین و … برخوردار شدند. روسیه. .

کنعانی مقدم، سیاست تزلزل ناپذیر جمهوری اسلامی در قبال حاکمیت جزایر سه گانه. گنه و افزود: این جزایر جزء خاک ایران است و هرگز قابل مذاکره نخواهد بود. اگرچه رژیم پهلوی بحرین را که استان مهم ایران بود به عربستان خیانت کرد و اکنون در اشغال عربستان است. این اقدام نقطه ضعفی در سیاست های ایران در خصوص حاکمیت در خلیج فارس ایجاد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر نظام بین الملل قصد ورود به موضوع جزایر سه گانه را از طریق مطالبات بین المللی یا شورای امنیت سازمان ملل دارد، ابتدا باید مسئولیت بحرین که بخشی از خاک ایران است مشخص شود اشغال شده است. توسط عربستان سعودی و بحرین باید باشد عمو آنها به وطن خود یعنی ایران باز خواهند گشت. پس از آن در جای دیگر ادعای ارضی داشته باشید.

کنعانی مقدم تصریح کرد: آنها می دانند که اگر بخواهند می توانند از دیپلماسی به عنوان ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران بر سر جزایر سه گانه استفاده کنند. گنه ایران برای اقدام، در انجام اقدامات دیپلماتیک و همچنین اقدامات بازدارنده در خصوص ادعاهای دروغین امارات و کشورهای اروپایی و متحدان آنها آزاد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.