افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

راه برون رفت از وضعیت موجود در بخش راه آهن شامل بازنگری فرآیندها است

  • کد خبر : 404386
راه برون رفت از وضعیت موجود در بخش راه آهن شامل بازنگری فرآیندها است

به گزارش بازار، از حوزه راه آهن، «جبارعلی ذاکری» در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله جلساتی با حضور فعالان بخش های مختلف در حال برگزاری است. صنعت راه‌آهن رویکردهای جدید در حوزه‌های مختلف راه‌آهن از جمله زیرساخت‌ها و ناوگان را با آنها روشن کند.» وی خاطرنشان کرد: برای گردش […]

به گزارش بازار، از حوزه راه آهن، «جبارعلی ذاکری» در نشست با اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران، افزود: سلسله جلساتی با حضور فعالان بخش های مختلف در حال برگزاری است. صنعت راه‌آهن رویکردهای جدید در حوزه‌های مختلف راه‌آهن از جمله زیرساخت‌ها و ناوگان را با آنها روشن کند.»

وی خاطرنشان کرد: برای گردش صنایع مرتبط با حوزه ریلی باید جایگاه راه آهن را ارتقا دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برخی فرآیندهای توسعه ناوگان باید اصلاح شود، ادامه داد: باید طرح جدیدی را راه اندازی کنیم و چشم انداز و ویترین مناسبی برای راه آهن داشته باشیم تا عملکرد خوب راه آهن را به مردم نشان دهیم.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات باکیفیت، مستمر و منظم به افراد حوزه مسافری ضروری است.

مدیرکل راه آهن با اشاره به اینکه قیمت بلیت قطار باید متعادل باشد، گفت: باید در حوزه بار و مسافر تغییراتی ایجاد شود. چرا که راه برون رفت از وضعیت فعلی ریلی مستلزم بازنگری در فرآیندها و نگرش جدید به این صنعت است.

وی ابراز امیدواری کرد گروه صنعت ریلی فعال شود تا بتوانیم بخشی از نیاز راه آهن را با استفاده از انرژی داخلی برطرف کنیم.

در این جلسه اعضای انجمن صنعت ریلی ایران نیز با بیان اینکه صادقانه و تمام قد در کنار راه آهن برای پیشبرد اهداف صنعت ریلی هستیم، به بیان چالش های این بخش پرداختند.

رکود خط تولید کارخانه‌های تولید ناوگان ریلی، جذابیت کم سرمایه‌گذاری در بخش ریلی به دلیل قیمت پایین بلیت قطار و گرانی تامین و نگهداری ناوگان ریلی، عدم تخصیص ناوگان ریلی. سهمیه بندی مبادلاتی بخش راه آهن و محدودیت در اجرای فرآیند تامین منابع در ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، از مواردی بود که اعضای این مجمع به آن اشاره کردند.

اعضای این انجمن همچنین خواستار اهمیت دادن به صنعت ریلی و تولید ملی شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.