افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

هجوم اتباع افغانستانی به بازار املاک و اجاره خانه تهران برای ایرانیان دشوار شد.

  • کد خبر : 404326
هجوم اتباع افغانستانی به بازار املاک و اجاره خانه تهران برای ایرانیان دشوار شد.

به گزارش رکنا، ورود اتباع افغانستانی به برخی از مناطق تهران نگران کننده است، بنابراین اجاره خانه در این مناطق برای ساکنان سابق این مناطق سخت شده و به گفته برخی از شهروندان، جایی برای ایرانیان نیست. دیگر در این مناطق وجود ندارد! سال هاست که افغان ها در گوشه و کنار شهر بزرگی مثل […]

به گزارش رکنا، ورود اتباع افغانستانی به برخی از مناطق تهران نگران کننده است، بنابراین اجاره خانه در این مناطق برای ساکنان سابق این مناطق سخت شده و به گفته برخی از شهروندان، جایی برای ایرانیان نیست. دیگر در این مناطق وجود ندارد!

سال هاست که افغان ها در گوشه و کنار شهر بزرگی مثل تهران زندگی می کنند، بنابراین خانواده این گروه به نوعی تبدیل به بزرگترین خانواده خارجی ها در ایران شده است.

بر اساس اعلام سازمان بین المللی مهاجرت، برای اولین بار و پس از 40 سال، این روند بازگشته است. پیروان افغان به سمت ایران شتاب گرفته است به طوری که در سه سال گذشته 3.7 میلیون افغان به ایران بازگشته اند.

از سال 2020، تقریباً هشت میلیون شهروند افغانستان کشور خود را ترک کرده اند. سازمان بین المللی مهاجرت می گوید یک میلیون افغان به کشورهای اروپایی پناهنده شده اند و 85 درصد به کشورهای همسایه رفته اند. گزارش این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد حاکی از آن است که حدود 70 درصد افغان هایی که به ایران مهاجرت می کنند می گویند به دلیل نبود فرصت های شغلی کشور خود را ترک کرده اند.

بازار املاک و مستغلات به کجا می رود؟

اکنون شرایط بازگشت خارجی ها از ایران سرعت گرفته و انتظار مردم مبنی بر ساماندهی حداقلی بازار ملک در تهران از سوی مسئولان افزایش یافته است.

در همین حال هادی سرخوش، فعال و تحلیلگر بازار املاک در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی به ویژه افغان ها در کدام مناطق پایتخت زندگی می کنند؟ وی گفت: در هر منطقه از تهران برخی محله ها اتباع خارجی هستند. هیچ منطقه ای در شمال، مرکز، جنوب، شرق و غرب تهران نیست که افغان ها در آن زندگی نکنند و این موضوع به یک اپیدمی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برخی از محله ها دارای خانه برای مهاجران غیرقانونی هستند و اجاره آنها برای مالکان بسیار سخت شده است. بنابراین، این مناطق برای اسکان افغان ها بسیار مهم است، زیرا هیچ قانونی وجود ندارد که آنها را به مشکل برسانند.

سرخوش با اشاره به اینکه افاغنه در مناطقی از منطقه درکه (شهرداری منطقه یک) در دامنه کوه شمال تهران زندگی می کنند، گفت: برخی از واحدهای مسکونی این منطقه بدون سند هستند و صاحبان خانه ترجیح می دهند خانه های خود را اجاره کنند. به افغان ها از این رو این منطقه نیز مانند سایر مناطقی که خانه های بدون سند دارند، محل سکونت افغان ها شده است.

به گفته این تحلیلگر بازار املاک، این منطقه یکی از محله های تهران است که خارجی ها بدون مشکل خانه اجاره می کنند، اما این وضعیت می تواند تبعات سنگینی برای اقتصاد بازار مسکن داشته باشد که آثار آن امروز هم قابل مشاهده است.

وی گفت: اجاره بها ارزان، محله های قدیمی و بافت های متراکم برای همبستگی بیشتر مولفه هایی است که خارجی ها برای اقامت موقت و دائم تهران به آن توجه می کنند.

سرخوش با اشاره به قیمت اجاره مسکن توسط اتباع خارجی گفت: افغان ها در ایران به دلیل اسکان همزمان چند خانوار در یک واحد مسکونی ترجیح می دهند خانه های سربسته حیاط دار را اجاره کنند تا چند خانوار به راحتی در آن زندگی کنند.

این تحلیلگر بازار املاک خاطرنشان کرد: این شهروندان با توجه به درآمد و وضعیت دائمی خود در ایران، به دنبال پرداخت اجاره بهای ماهانه به صاحبان خانه هستند، بنابراین تمایلی به پرداخت ودیعه ندارند.

منبع: Economía 24

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.