افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

قیمت طلا افزایش یافت هر اونس طلا 2731 دلار و 98 سنت است.

  • کد خبر : 404263
قیمت طلا افزایش یافت هر اونس طلا 2731 دلار و 98 سنت است.

بر اساس گزارش بازار به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رسید. تقاضا برای پناهگاه امن برای فلز گرانبها افزایش یافته است زیرا معامله گران تنش های فزاینده در خاورمیانه و همچنین عدم اطمینان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را ارزیابی می کنند. قیمت هر اونس طلا امروز […]

بر اساس گزارش بازار به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رسید. تقاضا برای پناهگاه امن برای فلز گرانبها افزایش یافته است زیرا معامله گران تنش های فزاینده در خاورمیانه و همچنین عدم اطمینان ناشی از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را ارزیابی می کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد افزایش به 2731 دلار و 98 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.56 درصد افزایش به 2745 دلار و 30 سنت رسید.

بازارها بر ریسک های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه متمرکز هستند. رژیم صهیونیستی پس از حمله به خانه نتانیاهو رئیس جمهور این کشور در روز شنبه از حمله به ایران صحبت می کند. جو بایدن و دولتش خواهان از سرگیری مذاکرات آتش بس در منطقه هستند، اما بسیاری از مقامات رژیم صهیونیستی مخالف مذاکرات صلح هستند.

از سوی دیگر، نظرسنجی ها حاکی از انتخابات نزدیک دونالد ترامپ و کامالا هریس است. در این شرایط، یعنی در زمان خطرات ژئوپلیتیکی و بی ثباتی اقتصادی، سرمایه گذاران معمولاً به دنبال یک پشتیبان مطمئن هستند: طلا.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت آتی طلا در سه ماهه آخر سال 2025 به طور متوسط ​​3000 دلار در هر اونس خواهد بود. روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو نیز باعث تضعیف دلار می شود. کاهش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای جهانی ارزان‌تر می‌کند.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 درصد افزایش داشته و بهترین عملکرد را در بین سایر کالاها داشته است. مهم ترین عامل افزایش اخیر قیمت طلا، کاهش سیاست های مالی توسط فدرال رزرو آمریکا بوده است. خرید بالای طلا توسط بانک های مرکزی نیز از قیمت این فلز گرانبها حمایت می کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 3.16 درصد افزایش به 34 دلار و 28 سنت رسید. پلاتین باید 0.74 درصد افزایش یابد و به 1022.83 دلار برسد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.