افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

نوازنده ایرانی ارکستر جهان “ارباب حلقه ها” وارد استانبول شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 404224
نوازنده ایرانی ارکستر جهان “ارباب حلقه ها” وارد استانبول شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

پویا سرایی، سنتور، استاد و پژوهشگر موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح آخرین فعالیت های موسیقایی خود، توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی سه شب در پروژه بین المللی اجرای منتخب موسیقی «The Lord of the» حلقه ها، یک ترکیب ماندگار. من به عنوان یک نوازنده سنتوری در […]

پویا سرایی، سنتور، استاد و پژوهشگر موسیقی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح آخرین فعالیت های موسیقایی خود، توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی سه شب در پروژه بین المللی اجرای منتخب موسیقی «The Lord of the» حلقه ها، یک ترکیب ماندگار. من به عنوان یک نوازنده سنتوری در استانبول ترکیه حضور دارم.

وی افزود: همانطور که دوستداران موسیقی می دانند سه گانه «ارباب حلقه ها» یکی از موفق ترین مجموعه های سینمایی در ژانر ماجراجویی و فانتزی است. موسیقی فوق‌العاده این اثر که توسط هاوارد شور ساخته شده است به‌عنوان یکی از ماندگارترین آثار موسیقی فیلم نیز شناخته می‌شود که در بسیاری از ارکسترها و پروژه‌ها به صورت زنده اجرا شده است.

این نوازنده گفت: پروژه ارباب حلقه ها (LOTR Production) که در آن شرکت داشته ام عنوان مجموعه کنسرت های بین المللی به رهبری شی یانگ یونگ رهبر برجسته موسیقی جهان است که ارکستر سمفونیک او را همراهی می کند. و یک گروه کر در فرآیندهای زمانی مختلف. هر ماه در یکی از نقاط جهان برگزار می شود. توضیح دیگر اینکه در چنین پروژه ای که در قالب یک تور در شهرهای مختلف جهان به عموم مردم ارائه می شود، فیلم ارباب حلقه ها نیز همزمان پخش خواهد شد و نوازندگان مختلف و سولیست ها در I live in آن بازی خواهند کرد.

سرایی در قسمت پایانی سخنان خود گفت: با توجه به برنامه ریزی های آتی کارکنان پروژه، مقصد بعدی این تورهای بین المللی اسپانیا و جمهوری چک خواهد بود.

پویا سرایی عضو گروه دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و در عین حال استاد سنتور و استاد آهنگسازی دانشگاه هنر و عضو گروه تئوری و نقد هنری دانشگاه هنر است. فرهنگستان ادبیات.

او دارای مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) در رشته موسیقی ایرانی است و در سال‌های اخیر داوری در بخش آهنگسازی، خلقت و قدیس چندین جشنواره موسیقی داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.